کد خبر: ۴۹۵۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

حکیم مهر -  در حالی که رئیس سازمان دامپزشکی اخیراً در جلسه‎ای با برخی از مسئولین روابط عمومی آن سازمان موضوع اطلاع رسانی را مهم ارزیابی نموده بود ، به نظر می‎رسد این مسئله در برخی از استانها با توجه کافی روبرو نبوده است.

تصاویر ذیل مربوط به نمایشگاه بهمن ماه جهاد کشاورزی فارس و غرفه اداره کل دامپزشکی این استان است که کیفیت ارائه خدمات وضعیت تأسف باری داشته و بعید است با اینگونه معرفی حرفه دامپزشکی و آنهم با تکه کاغذهای پاره و دست نویس و با نمایش دادن چند وسیله ساده بتوان نقش حرفه دامپزشکی در تأمین بهداشت عمومی را تبیین نمود.

گفتنی است در روزهای اخیر ، مدیرمسئول حکیم مهر در نامه به رئیس سازمان دامپزشکی خواستار تشکیل دبیرخانه "سال جهانی دامپزشکی" شد و در یکی از بندها به تهیه و ابلاغ دستورالعملهای جامع برای معرفی حرفه دامپزشکی در استانهای مختلف کشورمان اشاره نموده است.

 

 

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد حسن معصوم زاده
|
-
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
مایه ی تاسف و شرمساری است.هرچند همکاران ما در تمام رده های دامپزشکی بدون کمترین چشم داشت وامتیازی ازجان ودل با انواع مخاطرات این رشته دست وپنجه نرم میکنند،اما بی درایتی مسئولین مربوطه با برپائی اینچنین نمایشگاهی خستگی را بر تن تمام دوستان میخشکانند.از کوزۀی مدیریت همان برون تراود که دراوست.دستتان درد نکند با این اطلاع رسانی.هرچند کسی که خود را به خواب میزند بیدارنخواهد شد
یک دامپزشک
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
جالب ترین نکته اینه که به نظر می رسه مسئولین این غرفه فقط و فقط و فقط برای رفع تکلیف این گونه عمل کرده اند.
احساس مسئولیت و احساس وظیفه در این تصاویر بسیار کمرنگ دیده می شود.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
انشاالله مسولان سازمان دامپزشکی کمی غیرت صنفی به خرج دهند و حداقل مدیر کل استان را یک توبیخ اداری با درج در پرونده خدمتی بکنند که بعد از این با هویت یک صنف این گونه بازی نکند.
به عنوان عضوی از جامعه دامپزشکی کشور منتظر اقدام عملی جناب دکتر دستور هستم.
یک دامپزشک
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
0
0
ای کاش مسئول محترم سامانه gis استان لااقل در بنر چاپ شده دقت می نمود که به . جای contours نوشته نشود cotours. فک می کنم فقط از روی رفع تکلیف بوده و بس.حال به فرض اینکه درست هم نوشته شده باشد جمله آن چه معنی دارد؟
دکتر معصوم زاده
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
0
0
درود بر دکتر آراسب دباغ مقدم که در دوره ی ریا کاری ها چنان شجاعانه سخن میگوئید..اما بسیاری افرادمصداق آن کس که نداند ونخواهد که بداند هستند.مشت نمونه خروار است. از این بیخردیها وسوء مدیریت هاکم نیست.آنی که شما فرمودید خواست بسیاریست تا به این ندانم کاریها پایان داده شود.
یک دامپزشک
|
-
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
0
0
معمولا در چنین نمایشگاه هایی بیش از شاغلین و همکاران متخصص در زمینه دام و طیور ، مردم عادی بازید می کنند که عمدتا برداشت آنها از دامپزشکی به عنوان یک شغل فانتزی جهت درمان حیوانات است و علاقمند به آشنایی بیشتر با عملکرد دامپزشکی هستند . چه خوب بوداگر از چنین فرصت هایی برای توضیح و تبیین نقش بسیار مهم دامپزشکان در بهداشت عمومی جامعه و کنترل بیماری های بسیار مهم و خطرناک مشترک بین انسان و دام استفاده می شد.
يك كارمنددامپزشكي
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
بااظهارتاسف وشرمندگي ازاين نمونه دردهادراين مجموعه ....... زياداست كه بسياري ازآنهامحصول بي كفايتي ..... نيزهست باتعويض .............. گل بودبه سبزه نيزآراسته شد.كه بسياري ازاين دردهابعضامنعكس هم ميشوندولي متاسفانه ازطرف مسئولين هم هيچ عكس العملي نشان داده نميشود ياحداكثريك بازرس ........ راميفرستند كه .......... ديري نيست كه به خاطربياوريم كه درزمان ............ شاهدبرگزاري چندين نمايشگاه وغرفه باكيفيت ودرخورشان اين قشرزحمت كش وگمنام بوديم وسايل موجوددرانباراداره كل اعم ازست هاي جراحي وغيره خودبه تنهايي وبدون راهنمابسياري حرف براي گفتن دارندكه حتي زحمت آوردن آنهاراهم به خودندادند
يك كارمندكارشناس دامپزشكي
|
-
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
هركسي رابهركاري ساختند ......... چه رسد به اداره كل كسي كه ........... رابه معاونت يك شهرستان پردردسروشلوغ مثل ...... ميگزيندو يك ............ رابه عنوان ................... انتخاب ميكندنبايدبازده كاري بهتري داشته باشد
كارمند دامپزشكي
|
-
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
وضعيت اين نمايشگاه نشان دهنده ديدگاه برپا كنندگان آن، نسبت به مجموعه دامپزشكي ميباشد. اين نمونه اي از مديريت در كشور ميباشد.متاسفانه معني مديريت فقط داشتن پستي با اختيارات و ........ ميباشد! نه سياستگذاري در راستاي بهبود وضعيت موجود و آينده نگري. سازمان دامپزشكي بعنوان متولي امر، وقتي يك مدير را تغيير ميدهد، فرد جايگزين بايد داراي طرحها و ايده هاي جديدي جهت بهبود خدمات باشد.وگرنه كارهاي روزمره يك سازمان به خودي خود هم انجام ميگيرد
دامپزشك خادم ملت
|
-
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
بنام خدا
آري ان زمان كه كارهاي بزرگ ..................... افتد . رسم بر اين مي شود كه خدمات صادقانه دامپزشكي كه از اقشار زحمت كش ولي گمنام جامعه مي باشد خدشه دار مي شود . چون روابط جانشين ضوابط و ندانم كاري جانشين تعهد وتخصص ميگردد . نمايشگاه بر پا شده نمونه اي از ندانم كاري است.
همکار دامپزشکی
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
0
0
در اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی در شان و مقام دامپزشکی نبوده بحثی نیست.
متاسفانه برخی دوستان مقصر اصلی را فقط یک نفر می دانند و قصد دارند که تمام دلخوری ها و ناراحتی های گذشته را با این موضوع تسویه حساب کنند.
به نظر من در این مورد تمام پرسنل دامپزشکی که از برگزاری این نمایشگاه و چنین غرفه ای مطلع بوده اند مقصر هستند. همکاری که مستقیما دستور برگزاری نمایشگاه را داده، همکاری که مدیریت آن را بر عهده داشته و تک تک همکارانی که به عنوان پرسنل دامپزشکی در این غرفه حضور داشته اند. و حتی تمام دیگر همکاران دامپزشک بخش دولتی و خصوصی که از این غرفه بازدید کرده اند هم مقصر هستند. چرا که همه آنها از کیفیت و چگونگی برگزاری نمایشگاه مطلع بوده اند اما هیچ اقدامی در جهت برطرف نمودن ایراد و اشکال های آن انجام نداده اند. حداقل کاری که می شد انجام داد این بود که موضوع را با مدیران مربوطه مطرح می کردیم و متاسفانه هیچ یک از ما این کار بسیار ساده را انجام ندادیم.
بهتر نیست کمی واقع بین تر باشیم.
دامپزشك
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
0
0
با سلام
مسئولين نگران از انتقاد نباشند پر بيراه نيست از نامش پيداست ( نمايشگاه ) ...... نمايش تاتر وامثال اينها واقعيت چيز ديگري است . عده ايي نمايش مي دهند عده ايي نمايش مي بينند . ........... حكايت همين حكايت نمايشگاه دامپزشكي است . مشت نمونه خروار و هزاران مثال وتمثيل ديگر كه مصداق عملكرد دست اندكاران بر پايي نمايشگاه دامپزشكي است كه زحمات ان را به دوش كشيده اند . متخصصين و افراد فاضلي در دامپزشكي فارس هستند اينها هستند كه علم توليد ميكنند همين ها هستند كه ادعايي ندارند وفي سبيل الله كار ميكنند . همين ها هستند كه خوبمي دانند وديگران بايد تابع انها باشند . ............... يكي از هنر هاي اينان نمايشگاه بود . خدا قبول كند
دکتر معصوم زاده
|
-
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
آیینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست
سلام برهمکار دامپزشکی؛
اینکه فرموده اید واقع بین باشیم توصیه ای بسیار متین وعاقلانه است وآن را به دیده ی جان نیوش میکنیم.خدارا سپاس اشتراک عقیده داریم که این نمایشگاه خارج از شأن این حرفه بوده است.
بسیار خرسند وشاید قانع خواهم شد تاجواب چندسئوال رااز دید ............بشنوم:

1-تاکی به این روش نخ نما شده میخواهیم ادامه بدهیم ومنتقد را فردی ناراحت وگفتش ،بدون تفکر وتعقل در اینکه چه میگوید(نه آنکه که میگوید)راتسویه حساب شخصی برای دلخوری ها وناراحتی های گذشته بنامیم؟الحق که عجب چوب تکفیریست این حربه.
2-به زعم شما تمام افراد در تمام رده های دامپزشکی مقصرند.فارغ از تعارف بفرمائید!!سعه صدر درحد تیم ملی است!!آیا مگر مدیریت دامپزشکی استان بصورت شورائی از افرادی نام برده شده اداره میشود که اینان مقصرند؟آیا بازدید کنندگان مقصرنبودند؟آن بیچاره گوسفندی که با گوش سوراخ کن دام!!گوشش تکه برداری میشود که مقصر نیست؟هست؟.................
3- در ده سال گذشته مدیران دامپزشکی استان آیا انتقاد کسی را برتابیده اند؟آیا اصلا انتقاد پذیر هستند؟آیا اصلا کسی را بجز خود(ومعدودی افراد)می بینند؟اگر کسی به چشمشان بیاید که وامصیبت است.حساب طرف با کرام الکاتبین است.اکثراً هم ترجیح میدهند بسیار دور از آبادی بخوابند تا گزندی نبینند.
4-چرا فکر میکنید تذکر صورت نگرفته؟آیا اگر در همین رابطه تذکر داده میشد تصحیحی صورت می پذیرفت؟تضمین میکنید؟آیا تکرار تذکر بدون نتیجه مشت به سندان کوبیدن نیست؟
بسیار خرسند میشدم تا بدور از مصلحت سنجی های عرفی ،دوستان نامشان را پای گفتشان مینوشتندو این که چرادوستان وهمکاران ترجیح میدهند یا نام مستعار برای خود برگزینندیا اینکه بدون نام باشد، البته جای تأمل بسیار دارد.همین مورد قابل تعمیم به این موضوع است در صورتی که شخصی موردی را توسط این سایت حرفه ای متذکر شود مصداق شکستن آیینه می گردد.
پس باشدتا به جای شکستن آیینه ،زشتی هامان را بزدائیم
همکار دامپزشکی
|
-
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
جناب دکتر معصوم زاده عزیز

در جواب سئوال جنابعالی چند نکته را متذکر می شوم.

اول اینکه انتخاب عنوان همکار دامپزشکی به این دلیل بوده که به پاچه خواری متهم نشوم. البته شهامت شما در این مورد قابل تحسین است، اما متاسفانه بنده تا کنون چنین شهامتی را نداشته ام. من از ابتدا منتقد شخصی بوده ام که ظاهرا در این مورد خاص عنوان طرفداری از ایشان را یدک می کشم و حتی زمانی که ایشان به این سمت انتخاب شدند برایم غیرقابل باور بود و این موضوع را همه و حتی خود جنابعالی می دانید.
و اما جواب سئوالات شما:
1- انتقاد امری است به جا و پسندیده چرا که هیچ سازمانی بدون انتقاد سازنده پیشرفتی ندارد. طرف صحبت من در مورد تسویه حساب های شخصی ، جنابعالی نبوده اید؛ چرا که آنقدر شهامت دارید که نظراتتان را با نام خودتان مطرح کرده اید و بحثی در آن نیست. همانطور که مطلعید مسئولین محترم این سایت در بخش نظرات نام افراد نوشته شده(آنجایی که اتهامی به آنها وارد شده ا ست) را نقطه چین می کنند که البته کاری پسندیده است. پیشنهاد می کنم مجددا نظرات برخی دوستان دیگر که با نام مستعار یا بدون نام نظرشان را مطرح کرده اند بخوانید. مسلما تمام پرسنل این مجموعه دامپزشکی به راحتی می توانند اسامی نقطه چین شده را حدس بزنند. هر چند که بسیاری از این انتقاد ها از نظر بنده هم به جاست ولی آیا اینکار تخریب افراد نیست؟
2-فکر نمی کنم به سعه صدر در حد تیم ملی نیازی باشد. آیا شما قبل از مشاهده متن در این سایت از هیچ کدام از همکاران حتی به عنوان یک درد دل دوستانه درباره مشکلات این غرفه نمایشگاهی چیزی شنیده بودید؟ آیا اصلا برای کسی مهم بود که در این غرفه چه می گذرد؟ تنها پس از مطرح شدن موضوع در این سایت بود که همه ما شروع کردیم به داد سخن گفتن. البته شاید موضوع دیگری هم باشد که بسیار متشکر می شوم که متذکر شوید.
3-در مورد سئوال سوم کاملا با شما موافقم. ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که در ده سال گذشته تغییرات مدیریتی هم داشته ایم و مدیران قبلی هم همین مشکلات را داشته اند و نباید همه چیز بر سر یک نفر خراب شود.
4-در این مورد خاص من نشنیدم که کسی تذکر بدهد(البته نشنیدن من دلیل مطرح نشدن موضوع نیست اما به هر حال اجازه دهید اینگونه فکر کنم). شاید تذکر هم مشت به سندان کوبیدن بود ولی فکر نمی کنید که مطرح شدن موضوع از طریق این سایت هم نوعی تذکر بود که شنیده شد؟ پس شاید تا کنون از روش موثری برای تذکر دادن استفاده نمی شده است.
اما حرف آخر: اصولا یکی از محاسن فضای باز مطبوعات و اینترنت شفاف شدن مسائل به دور از مشکلات اداری است. و من هم قویاً با این موضوع موافقم. امیدوارم مطرح شدن این موضوع سرآغازی باشد برای نقد منصفانه همه مسائل و مشکلات حرفه ای در جهت بهبود عملکرد دامپزشکی.
saadat
|
-
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
0
0
برخی از کامنتها را که مطالعه میکنم مشخص است از سوی مدیران و معاونین قبلی میباشد که واضح است نمیتواند سند باشد بعضی آقایان هم توقع دارند پست به آنها داده شود که چون نشده است گله مند هستند البته در مدیریت نمایشگاه هم ضعف وجود داشته است لیکن نه با چنین جو سازیهایی
حسین جعفری
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
0
0
با سلام کاش در مورد نمایشگاه بی المللی !!! صنیع غذایی کیش نیز مطالبی نوشته می شد تا ارائه کارهای ضعیف موجب نشود شان دامپزشکی و تاثیر افراد متخصص در این حوزه زیرسئوال برود
نظر شما
ادامه