کد خبر: ۴۶۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: کانون بیماری تب برفکی که هفته جاری در یکی از روستاهای این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت با اقدامات به موقع مهار و از شیوع بیماری جلوگیری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حسن آذریان» افزود: با توجه به مشاهده بیماری تب برفکی در تعدادی گوساله کمتر از سه ماهه در روستای جبله جغتای، دامپزشکان با حضور در محل و انجام اقدامات تخصصی مانع شیوع این بیماری شدند.

وی با بیان اینکه چهار گوساله کمتر از سه ماهه بر اثر بیماری تب برفکی در این منطقه تلف شدند، اظهار داشت: تمام دامها تا شعاع سه کیلومتری کانون تب برفکی علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی گفت: دامداران باید از خرید دامهای بدون گواهی بهداشتی خودداری کنند و در محل ورود و خروج دامداری حوضچه ضدعفونی ایجاد و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده کنند.

آذریان افزود: دامداران همچنین در صورت مشاهده علائم بیماری شامل ریزش بزاق، زخمهای دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش شیر دهی دام موضوع را فوری به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی است که از طریق عواملی مانند نقل و انتقال دامهای آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام و حمل و نقل خودروهای حمل دام انتشار می یابد.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
همه چیزو میخان بندازن گردن دکتری که گواهی بهداشتی صادر کرده
نظر شما
ادامه