کد خبر: ۴۶۴۵۷


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه از قطع برق داخلی یک واحد پرورش نیمچه گوشتی در شهرستان بشرویه خبر داد که باعث تلف شدن تمامی مرغ های گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه، «دکتر سید حمید عبدی» رییس شبکه گفت: شب گذشته در اثر نواقص برق داخلی یک واحد مرغداری گوشتی در شهرستان بشرویه که منجر به قطع برق یکی از سالنهای پرورش، و عدم حضور کارگر واحد منجر به تلف شدن تمام مرغهای آن سالن گردید.

 عبدی افزود: در واحدهای پرورش طیور با توجه به ظرفیت واحد تعدادی فن و هواده وجود دارد که به طور مرتب اکسیژن مورد نیاز جوجه های در حال رشد را تهیه می کند و گازهای سمی را به خارج از سالن هدایت می کند ولذا اطمینان از سالم بودن شبکه برق داخلی و دستگاههای هواده وگرمایشی و سرمایشی از الزامات مورد نیاز یک واحد پرورشی می باشد.

عبدی افزود :حضور مداوم کارگر واحد در طول 45 روز دوره پرورش منجر به ضریب اطمینان بیشتری در مواجه با اتفاقات ناگوار می شود.

 وی گفت: توجه به نکات مدیریتی از جمله اطمینان از در مدار بودن مولد برق اضطراری و بازدید مرتب شبکه برق داخلی از خسارت  به تولید کننده جلوگیری می کند.

 عبدی در ادامه گفت:پس از اطلاع از تلفات این واحد پرورشی کارشناسان دامپزشکی ومدیریت جهاد کشاورزی در واحد حضور پیدا کردند و پس از اطمینان از علت تلفات عملیات تخلیه کامل سالنی که دچار حادثه قطع برق گردیده بود انجام  و لاشه مرغهای تلف شده در شرایط کامل بهداشتی دفن گردید

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه افزود: سن مرغ های تلف شده 39 روزه بوده ودر اواخر دوره پرورش می باشد و واحدهای پرورش گوشتی به طور معمول از سن 40 روزگی شروع به بارگیری وحمل به کشتارگاه می گردد.

 

 

نظر شما
ادامه