کد خبر: ۴۴۲۶

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور نتایج شرکت در اولین کنفرانس جهانی مقررات دامپزشکی که در روزهای 9 -7 دسامبر 2010 در جربا نونس برگزار شد را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.
اولین کنفرانس جهانی مقررات دامپزشکی در تاریخ 9 - 7 دسامبر 2010 برابر با 18 - 16 آذرماه 1389 توسط سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) و با همکاری دولت تونس در شهر جربا این کشور برگزار شد.
در این کنفرانس که حدود 370 نفر از کارشناسان و صاحبنظران دامپزشکی از کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی تخصصی شرکت داشتند، جنبه‌های مختلف تدوین و اجرای مقررات دامپزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نمایندگان سازمان جهانی تجارت (WTO)، سازمان جهانی بهداشت (WHO)، جامعه توسعه جنوب آفریقا، مدیرکل بهداشت و امور مصرف‌کنندگان اتحادیه اروپا، کمیته دائمی دامپزشکی آمریکای مرکزی، اتحادیه پولی و اقتصادی آفریقای غربی، اتحادیه مغرب عربی، اتحادیه آسیای جنوب شرقی، آفسا فرانسه، FDA آمریکا،  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام و روسای بخش‌های تجارت بین‌المللی و فعالیت‌های منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام، بانک جهانی، اداره غذا و دامپزشکی کمیسیون اروپا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، نمایندگان کشورهای کوبا، بوتان، لیتوانی، تونس، ویتنام، گینه، اوگاندا، استرالیا و نامیبیا در سازمان جهانی بهداشت دام در خصوص نحوه تدوین و اجرای مقررات دامپزشکی به سخنرانی و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
در حاشیه این کنفرانس دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشورمان با برخی از روسای سرویس‎های دامپزشکی کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس دیدار و گفتگو کرد.
دکتر دستور در دیدار با همتای لبنانی خود در خصوص آخرین وضعیت موافقتنامه همکاری‌های دامپزشکی دو کشور که در آینده نزدیکی به امضاء خواهد رسید به گفتگو پرداخت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین در ملاقات با دکتر برنارد والا مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام در خصوص همکاری‌های متقابل و نیز برگزاری بیست و هفتمین کنفرانس کمیسیون منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه که آبان ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد، بحث و گفتگو کرد.
گفتنی است هیئت ایرانی شرکت کننده در این کنفرانس در بدو ورود به تونس و در جریان توقف کوتاه مدت در شهر تونس با موید سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور و کارکنان کنسولگری ایران دیدار کرده و در خصوص نقش سفارت در توسعه مناسبات دامپزشکی دو کشور به رایزنی پرداختند.

 

 

نظر شما
ادامه