کد خبر: ۴۴۰۹

حکیم مهر - سرپرست نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کشتارگاه‌ها، کشتار دام اعم از نذورات و یا قربانی را به صورت سفارش تلفنی انجام می‌دهند.

دکتر احمد شریعتی اظهار داشت: بهترین و آسان‌ترین مسیر برای قربانی و یا نذورات، سفارش تلفنی به کشتارگاه‌ها است که این مسئله نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.
رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به آگهی‌های کشتار دام که در روزنامه‌ها دیده می‌شود به لحاظ ذبح شرعی نمی‌توان اطمینان کامل داشت البته این مسئله را نمی‌توان به تمام آگهی‌ها تعمیم داد، اما احتمالات غیرشرعی بودن و غیر بهداشتی بودن وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کشتار دام توسط آگهی‌های روزنامه‌ها به لحاظ بهداشتی و شرعی به اصول پایه و قانونی مغایرت دارد، تصریح کرد: ذبح در مقابل منازل و معابر خطرات بهداشتی و زیست محیطی دارد.
رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ایام حج و بازگشت حجاج به دلیل فراوانی کشتار دام، اطلاع‌رسانی به سمت سوق دادن کشتار دام توسط کشتارگاه‌ها، نقش مهم و اساسی در پیشگیری از مخاطرات کشتار غیرمجاز دام دارد.
شریعتی افزود: محصولات دامی گسترده است و توجه ویژه به حوزه دام و دامپزشکی در ارتقای اقتصاد کشور بسیار مؤثر است. رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی واسطه بین مصرف کننده و تولید کننده است و وظیفه اصلی این سازمان تضمین سلامتی و امنیت محصول برای استفاده مصرف کننده است.
وی تصریح کرد: ذبح شرعی به نوعی مهم‌ترین مسئله‌ای است که سازمان دامپزشکی آن را در دستور کار خود قرار داده است و بر رعایت این مسئله همواره اصرار و تأکید کرده است.
شریعتی افزود: پس از صنعت نفت در کشور، حوزه دام و دامپزشکی بزرگ‌ترین سرمایه در کشور است.
رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: رشد و پیشرفت در حوزه دامپزشکی کشور، استفاده از دستگاه‌های صنعتی و صنعتی شدن کشتارگاه‌ها را می‌طلبد.

 

 

نظر شما
ادامه