کد خبر: ۴۰۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - سازمان غذا و دارو نباید بسط فعالیت و متعرض به سازمانهای دامپزشکی، حفظ نباتات، محیط زیست و قوانین ژنتیکی داشته باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این مطلب گفت: قانونی که در ذیل قانون مواد آرایشی بهداشتی و مواد غذایی در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح است، به تشکیل سازمان غذا و دارو پرداخته است.

عباس رجایی افزود: هرچند ساماندهی مسایل غذا و دارو مورد تاکید است، اما نباید عملکرد این سازمان با وظایف نظارتی سایر دستگاهها همپوشانی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در ذیل قانون نظارت بر مواد آرایشی، بهداشتی و مواد غذایی مطرح شده که سازمان غذا و دارو نیز در آن دیده شده است، عملا تعرض و بسط فعالیت به حوزه تخصصی سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت از محیط زیست، حفظ نباتات و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است.

 سازمان غذا و دارو نباید وارد تولیدات ژنتیکی شود

رجایی ادامه داد: در بخشی از طرح سازمان غذا و دارو که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح است، مواردی درباره تولیدات دستکاری شده ژنتیکی محصولات کشاورزی مطرح شده که مغایر با قانون مصوب گذشته است.

وی تصریح کرد: محصولات ژنتیکی خود دارای قانون مدون و مستقلی است که سازمان غذا و دارو باید نسبت به مصوبات صورت گرفته در مجلس را مدنظر داشته باشد.

نماینده کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی یادآور شد: در صورتی که بسط فعالیت و وظایف در سازمان غذا و دارو با سایر دستگاهها وجود نداشته باشد، تشکیل این سازمان موجب تقویت صنایع غذایی و بهبود نظارت بر تولیدات غذایی و دارویی خواهد بود.

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hamid
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
0
0
امیدوارم با الحاق به وزارت بهداشت روزی بتوانیم ......... که بواسطه تصمیم گیریهای غلط در وزارت جهاد کشاورزی میشود را روشن کرده و واقعا سلامت مردم را تضمین کنیم
دامپزشک
|
-
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
0
0
با سلام
مسئولین عزیز و زحمتکش اگر به فکر سلامت و بهداشت جامعه هستید دامپزشکی رو مستقل کنید این کار شاید به نفع دامپزشکان نباشد ولی قطعا به نفع مردم است
نظر شما
ادامه