کد خبر: ۳۷۴۸

حکیم مهر - رییس سازمان تحقیقات شیلات کشور گفت: سازمان دامپزشکی یکی از پیشگامان تامین سلامت جامعه محسوب می‌شود.

دکتر مطلبی در همایش روز ملی دامپزشکی که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: اساس رشته پزشکی دامپزشکی است و اگر امروز موفقیت‌هایی در بخش سلول‌های بنیادی وجود آمده ریشه در علم دامپزشکی دارد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی با پزشکی تفاوتی ندارد، افزود: باید به سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و پژوهش‌های بخش دامپزشکی توجه داشته باشیم و بحث پژوهش را در دامپزشکی متحول کنیم.

مطلبی مسوولیت جدی در عرصه‌ دامپزشکی را حفاظت از سرمایه‌های عظیم دامی و آبزی کشور دانست و گفت: نزدیک بر 1600 بالغ بیماری‌زا در بین انسان‌هاست و آنان را تهدید می‌کند که 800 بالغ از این عوامل منشا مشترک دام و انسان را دارند که به طور مستقیم و غیر مستقیم منتقل می‌شوند.

در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های استان در بخش دامپزشکی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی استان متشکل از 85 نفر دکترای تخصصی و 750 نفر نیروهای متخصص و شعبه تحقیقات و سرم سازی رازی با 93 نفر پژوهشگر و محقق فعالیت چشم‌گیری در عرصه دامپزشکی استان داشته‌اند.

سیدمحمد طباطبایی افزود: در حال حاضر 24 شبکه دامپزشکی در سطح استان، 11 خانه بهداشت دام، شش پست قرنطینه داخلی،‌چهار پست قرنطینه مرزی و 285 مرکز بخش خصوصی در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: تولید شیر و لبنیات استان خراسان رضوی بعد از انقلاب اسلامی 331 درصد، تولید مرغ 1000 برابر و تخم‌ مرغ 855 درصد افزایش داشته است.

در پایان مراسم از منتخبان دانشکده دامپزشکی مشهد و سازمان دامپزشکی خراسان رضوی تجلیل شد.

 

نظر شما
ادامه