کد خبر: ۳۶۴۳

حکیم مهر - رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در آیین برگزاری نخستین همایش سراسری گرامیداشت مقام شهدای خانواده بزرگ دامپزشکی و دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی فرزند معزز شاهد گفت: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گرانبهایی، برای بازشناسی حماسه عظیمی است.
دکتر سید محمد آقامیری با اشاره به رشادتهای جوانان ایران در سالهای دفاع مقدس افزود: هر چند دفاع مقدس همراه با تلخی‌ها، مرارت‌ها و از دست دادن بهترین فرزندان ملت ایران همراه شد، اما تجدید حیات افتخار آفرین برای ملت ما و گشایش راه جدیدی به سوی نجات و روشنایی در برابر بشریت بود.
وی دفاع مقدس ملت ایران را تجلی سنت‌های الهی و ارزش‌های والای انسانی دانست و افزود: دوران دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور یکپارچه ملتی مؤمن و موحد بود که برای دفاع از هستی و سرزمین و فرهنگ خود به پا خاست.
آقامیری خاطر نشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گرانبهایی، برای بازشناسی حماسه عظیمی است که با ایثار، فداکاری و سلحشوری فرزندان برومند و معنوی امام، عاشقان، خمینی کبیر (ره) افسانه شکست ناپذیری و سلطه گری قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را به همگان ثابت کرد.
وی گفت: دفاع مقدس برای همیشه همچون نگینی بر تاریخ حماسه، ایثار و آزادگی ایران می‌درخشد و نشانی از روحیه سلطه ستیزی و آمادگی و عزم بی پایان ایرانیان در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب و حفظ استقلال کشور در مقابله با تهدیدهای دشمنان نظام به شمار می‌رود.
رییس سازمان نظام دامپزشکی بزرگداشت آن حماسه جاوید در مقطع حساس کنونی را فرصت بسیار مناسبی برای ارتقاء روحیه آمادگی‌های ملی در مقابله با دشمنان علیه میهن اسلامی دانست.
دکتر آقامیری در خصوص نقش دامپزشکان در دوران دفاع مقدس گفت: نگاهی گذرا به حماسه هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان می‌دهد دامپزشکان، این سربازان گمنان عرصه بهداشت همگام با سایر آحاد ملت به فرمان پیر جماران لبیک گفته و با فدا نمودن جانشان در راه ایران اسلامی دین خود را ادا کردند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی تکریم و تعظیم شهیدان خانواده بزرگ دامپزشکی به منظور آشنایی نسل جوان و دانشجویان دامپزشکی با فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس را ارزشمند و امری ضروری عنوان کرد.
وی در پایان تصریح کرد: در این همایش که مقدس، به نام شهدای دامپزشکی است عهد و پیمان دوباره می‌بندیم که همچنان ثابت و استوار به اصول انقلاب و رهبری و ارزشهای آن وفادار باشیم و تا آخرین قطره خون همانند حماسه دفاع مقدس آماده جانفشانی باشیم.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه