کد خبر: ۳۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - صیادانی که قصد داشتند با ریختن سم در رودخانه شاپور ماهی ها را تلف و صید کنند موجب تلف شدن شماری از آبزیان از جمله گونه های نادر ماهی در این رودخانه شدند.
این افراد سودجو با سم کشاورزی رودخانه را آلوده کرده و تمامی آبزیان و ماهیان را از بین بردند.

رئیس محیط زیست شهرستان کازرون در این رابطه با بیان اینکه این کار یک فاجعه زیست محیطی است، بیان کرد: گونه هایی از ماهیان که 50 سال قبل در این رودخانه بودند هم اکنون اثری از آنها نیست که با این اقدام تعدادی از گونه های نادر نیز از بین رفتند.

جمال خداپرست افزود: به دنبال آلودگی رودخانه شاپور با سم، علاوه بر آبزیان تخمهای آنها نیز از بین رفت که این موضوع نیز باعث نگرانی شده است.

وی با اشاره به اینکه آلودگی رودخانه شاپور اثرات زیست محیطی زیادی به دنبال دارد، گفت: این اقدام علاوه بر اینکه باعث تلف شدن تعداد قابل ملاحظه ای از آبزیان شد اثرات مخربی در انسان دارد همچنین بر روی اکوسیستم رودخانه تاثیر گذاشته و باعث به وجود آمدن جلبکهایی در سطح آن می شود.

رئیس محیط زیست شهرستان کازرون با بیان اینکه این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: تعدادی سابقه دار که در گذشته نیز اقدام به این کار کرده بودند شناسایی شده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

کازرون در 120 کیلومتری شیراز قرار دارد و رودخانه شاپور یکی از رودخانه های مهم این شهرستانبه شمار می رود.

تلف شدن آبزیان به ویژه ماهی های این رودخانه  یک فاجعه زیست محیطی دیگر را در کنار خشک شدن دریاچه پریشان برای شهرستان کازرون و  استان فارس رقم زده است.
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان ناصری فرد
|
-
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
0
0
ماهی هایی که در بالا دست منقرض شده اند در مناطق دیگر وجود دارند تا آنها هم منقرض نشده اند باید تکثیرمصنویی انجام شود ورهاسازی شود
نظر شما
ادامه