کد خبر: ۲۴۴۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

سازمان دامپزشکی کشور تا کنون مجوز تولید هیچ گونه فرآورده خام دامی ارگانیک منجمله مرغ ارگانیک را صادر نکرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر عباس عباسی» مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: تا کنون هیچ گونه مجوزی مبنی بر تولید فرآورده خام دامی ارگانیک منجمله مرغ ارگانیک صادر نشده است.

وی با اعلام این خبر افزود: مرغ ارگانیک به مرغی گفته می شود که با مواد ارگانیک تغذیه شده باشد، یعنی از هیچ نوع ماده اولیه غیرطبیعی، شیمیایی و افزودنی برای تغذیه و پرورش این مرغ ها استفاده نشده باشد؛ همچنین در تغذیه مرغان از مواد ارگانیک و غیر سنتتیک استفاده شده باشد؛ علاوه بر این چنین مرغی نباید هیچ گونه دارویی از جمله انواع آنتی بیوتیک ها را در طول دوران پرورش دریافت کرده باشد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور توضیح داد: البته مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک یا به اصطلاح مرغ سبز که تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور تولید شده و در طی دوران پرورش آن هیچگونه آنتی بیوتیکی مصرف نشده باشد، در حال حاضر در کشور تولید و در بازار عرضه می گردد.

دکتر عباسی ادامه داد: مرغ معمولی تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور تولید شده و میزان باقی مانده آنتی بیوتیک ها در آن پایین تراز حداکثر حد مجاز (MRL) می باشد و بیش از 95 در صد مرغ های قابل عرضه در بازار از این دسته مرغ ها می باشند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشک
|
-
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
0
با توجه به اینکه آقای دکتر عباسی شدیدا پیگیر سلامتی مردم هستند،پیشنهاد می کنم ایشان پیگیر کلاهبرداریهای وارد کنندگان گوشت برزیلی هم باشند.متاسفانه از فروشگاهی گوشت منجمد بریلی با لیبل سردست خریده ایم اما بعد از دیفراست متوجه شدیم که بجای سردست،قلوه گاه است.اسم شرکت وارد کننده را بخاطر مسایل حقوقی سایت وزین حکیم مهر نمی نویسم اما سایر مشحصات به اینصورت است:
کد رهگیری: 130453255277
تاریخ تولید:31/7/2015
sif :2156
عکس و فیلم را به بازرسی جهت پیگیری خواهم داد.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
0
0
حالا اتفاقی رخ نداده که!! بالاخره اینها هم باید سود کنند دیگه!
داخل هر کارتنی یکی از این قطعات را میندازند.یحتمل از بد شانسی شما بوده که این مورد پیش اومده و مطرح کردین.سایر افراد جامعه..... محسوب می شوند و پیگیری از ناحیه بازرسی و غیره و ذلک مشکلی را حل نخواهد کرد
نظر شما
ادامه