کد خبر: ۲۳۹۰۲

با توجه به شکار بی رویه حیوانات نادر و زیبای محیط زیست کشورمان، یک آژانس تبلیغاتی ایرانی اقدام به راه اندازی کمپین جالبی به نام «دوربین به جای تفنگ» نموده است تا شاید گامی هرچند کوتاه در مسیر کاهش شکار حیوانات برداشته شود.

«رضا زرینی» عکاس و طراح کمپین "دوربین به جای تفنگ" در این رابطه توضیح می دهد: بسیاری از شکارچیان از روی تفنن و تفریح دست به شکار حیوانات می زنند. ما این کمپین را طراحی کردیم تا با آموزش رایگان عکاسی به آنها نه تنها از انقراض این حیوانات جلوگیری کنیم بلکه تصاویر زیبایی از این حیوانات نادر ثبت شود تا دیگران هم از آن لذت ببرند.

زرینی که خود در زمان خدمت سربازی تجربه تیراندازی در میدان تیر را داشته می گوید: در تیراندازی اول باید صبر داشته باشی، سپس تمرکز، حبس نفس و چکاندن ماشه. در عکاسی هم باید صبور باشی و سوژه را پیداکنی و بعد روی آن تمرکز کنی و حتی در مواردی برای کمترین لرزش باید نفست را حبس کنی و سپس دکمه را فشار دهی که اگر این فشار به ماشه تفنگ باشد جانی را می‌گیرد اما اگر دکمه دوربین عکاسی باشد لحظه‌ای را جاودانه می‌کند.

وی ادامه می دهد: تشابه این دو می تواند انگیزه کافی برای شکار لحظه ها به جای شکار جانوران باشد، لذا از این کمپین شکارچیان دعوت می کند برای لذت بردن به جای این‌که به شکار با تفنگ بپردازند به شکار لحظات زیبای دنیای حیوانات با دوربین روی بیاورند تا شکارشان جاودانه شود و به این طریق کمکی برای حفظ حیات وحش کشورمان باشیم.

داوطلبان همکاری و حمایت از این کمپین می توانند به نشانی اینترنتی www.forax.ir مراجعه و داوطلب همکاری شوند. امیدواریم با همکاری مسئولین متولیان و دوستداران محیط زیست در استان‌های مختلف و معرفی شکارچیان به این کمپین و آموزش رایگان عکاسی به شکارچیان بتوان کمکی در زمینه حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور صورت گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه