کد خبر: ۲۳۶۴۵

باغ پرندگان

شهردار منطقه 4 تهران درباره اخبار مربوط به تخلفات زیست‌محیطی و فعالیت غیرقانونی در باغ پرندگان گفت: باغ پرندگان پیش از آغاز به کار و در زمان دریافت مجوز، با هماهنگی سازمان محیط‌ زیست تمامی مجوزهای لازمه را دریافت کرده است و پرندگان این مجموعه شناسنامه‌دار هستند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 تهران، «سید امیر عباس بهاری» با تاکید بر اینکه تمامی پرندگانی که در باغ پرندگان لویزان اسکان داده شده‌اند، از سازمان‌های محیط‌ زیست و دامپزشکی مجوز دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: با وجود تمامی این مجوزها که پیش از آغاز به کار باغ پرندگان صادر شده است، جای تعجب دارد که چگونه برخی کارشناسان حوزه محیط‌ زیست مدعی هستند باغ پرندگان بدون مجوز فعالیت می‌کند یا پرندگان این باغ به صورت قاچاق تهیه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شماری از پرندگان به این باغ گردشگری اضافه شده‌اند، تصریح کرد: لیست تمام پرندگان را به سازمان محیط‌ زیست اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بر این اساس تمامی پرندگان باغ پرندگان پایتخت بر خلاف برخی شایعات عنوان شده دارای شناسنامه هستند و با مجوز رسمی از سازمان محیط‌ زیست در این باغ گردشگری اسکان یافته‌اند.

بهاری با انتقاد از اینکه متاسفانه از زمان آغاز به کار باغ پرندگان تاکنون به نظر می‌رسد فعالیت‌های این مجموعه با اغراض شخصی یکی از کارکنان مستقر در باغ زیر سئوال رفته است، تصریح کرد: این فرد خود مرتکب تخلف شده و با وی برخوردهای لازمه صورت گرفته است. اداره کل محیط‌زیست استان تهران نیز در جریان چگونگی وقوع این ماجرا قرار داشته است. از همین رو تاکید می‌کنم در روند فعالیت باغ پرندگان کوچک‌ترین مشکلی وجود ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 4 تهران یادآور شد: با توجه به اینکه در یک ماه اخیر مسئولان شهرداری با اداره کل محیط‌ زیست استان تهران درباره چگونگی فعالیت باغ پرندگان جلسات مشترکی داشته‌اند و تمامی موارد مطرح شده، از سوی کارشناسان این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. ضمن اینکه تاکید می‌کنم این مجموعه آمادگی بازرسی‌های مجدد را دارد. تمامی ایراد‌های مطرح شده نیز تاکنون از سوی دست‌اندرکاران این باغ برطرف شده و هیچ گونه مورد تخلفی در این باغ وجود ندارد.

 

 

نظر شما
ادامه