کد خبر: ۲۲۴۳۸

طیور/ث

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از افزایش کانون بیماری‌های تنفسی در واحدهای طیور شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی، «دکتر فردین حسین‌زاده» ضمن هشدار به مرغداران اظهار داشت: تولیدکنندگان باید ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی را جدی بگیرند تا ضمن سلامت جمعیت طیور شهرستان از بروز خسارات و ضررهای اقتصادی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان به دلیل افزایش دما و کم شدن رطوبت طیور دچار استرس می‌شوند، افزود: افزایش دما و استرس دمایی سبب بروز بیماری‌های تنفسی همچون برونشیت و آنفلوانزای طیور می‌شود.

وی با اشاره به واکسیناسیون طیور بر اساس برنامه مدون در طول دوره پرورش بیان کرد: واکسیناسیون طیور تنها یکی از راه‌های پیشگیری از بروز بیماری در واحدهای پرورش طیور است.

سرپرست شبکه دامپزشکی بیرجند تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای در مرغداری‌ها مانند رعایت فواصل جوجه ریزی و جلوگیری از رفت و آمدهای اضافی به واحدها در پیشگیری از بروز بیماری اهمیت دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه انتشار سریع بیماری‌های طیور از طریق باد و پرندگان وحشی از یک واحد مرغداری به واحدهای دیگر به سهولت جابه‌جا می‌شود، تصریح کرد: عدم توجه به مسائل بهداشتی تهدیدی جدی برای صنعت پرورش طیور استان است.

سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان نیز از پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سد رزه این شهرستان خبر داد و گفت: تالاب رزه به عنوان مهمترین تالاب موجود در شهرستان درمیان است که با توجه به تردد پرندگان وحشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرتضی معراجیان بیان کرد: در این بازدید چند ساعته که با هدف پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و مراقبت فعال آبزیان در تالاب انجام شد خوشبختانه هیچگونه تلفات پرندگان و تلفات آبزیان موجود در این تالاب مشاهده نشد.

 

نظر شما
ادامه