کد خبر: ۱۶۸۷۸

خبرگزاری فارس: برپایی کارگاه آموزش مقابله با بیماری‌های حاد دامی در ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از برپایی کارگاه آموزش مقابله با بیماری‌های حاد دامی در ایلام خبر داد.

 وهاب پیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این دستگاه اجرایی حفاظت بهداشتی جامعه دامی استان را به عنوان یکی از وظایف ذاتی بر عهده داشته و در این راستا تلاش می‌کند.

وی افزود: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های مدونی سعی بر ارائه خدمات فنی و تخصصی به این جامعه داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: برای نیل به این اهداف عالی نیا به اجرای برنامه‌های آموزشی برای کادر و پرسنل تخصصی این مجموعه در استان ایلام وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: قرار است کارگاه آموزشی بیماری PPR در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ 30 و 31 اردیبهشت ماه 1393 با حضور رؤسای ادارات بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی چند استان کشور به میزبانی استان ایلام برپا شود.

پیرانی تصریح کرد: قرار است کارشناسانی از ادارات دامپزشکی استان‌های خراسان رضوی، اردبیل ، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، اردبیل، لرستان، فارس، خوزستان ، کرمانشاه و همدان در این کارگاه شرکت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: این کارگاه آموزشی به منظور مروری بر روند بیماری PPR طی سالیان اخیر در کشور و تحلیل و بررسی کانون‌های پنج ساله اخیر بیماری برپا می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی وضعیت نتایج نمونه‌های أخذ شده، بازدید میدانی از کانون‌های بیماری و بحث و بررسی و تدوین برنامه جامع مبارزه و کنترل بیماری و بازنگری دستورالعمل سال 1393 مبارزه با بیماری از دیگر اهداف برپایی این کارگاه آموزشی است.

این مسئول اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای تدوین مجموعه علمی تحت عنوان کنترل و ریشه‌کنی بیماری جهت تکنسین‌های شاغل در بخش خصوصی و دولتی صورت پذیرفته است.

بیماری PPR (بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک) از جمله بیماری‌های خطرناک و کشنده در جمعیت بره و بزغاله است.

 

 

نظر شما
ادامه