کد خبر: ۱۴۳۶۸
حکیم مهر - رئیس جمهوری در جلسه شب گذشته با نمایندگان مجلس، از تأمین کود شیمیایی مورد نیاز به‌ویژه کود فسفاته برای کشاورزان و عزم جدی دولت برای حمایت از بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: در نخستین جلسه مشترک قوای مقننه و مجریه، در بخش کشاورزی سخنان نویدبخشی مطرح شد که مبتنی بر عزم دولت برای حمایت همه‌جانبه از کشاورزان بود.

محمدمهدی برومندی افزود: رئیس جمهوری در سخنان خود از عزم دولت برای حل مشکل کشاورزان در حوزه‌های مختلف خبر داد و همچنین از رفع مشکلات کود شیمیایی که سال گذشته مشکلات جدی ایجاد کرده بود، سخن گفت.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شب گذشته با یادآوری اهمیت اقدام به‌موقع دولت در اعلام قیمت‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم، در تاثیر آن بر افزایش تولید گندم تأکید شد.

برومندی ادامه داد: اعلام به‌موقع قیمت خرید تضمینی و همچنین پرداخت همه مطالبات گندمکاران، مؤید حمایت جدی دولت از کشاورزان طی سال زراعی آینده خواهد بود.

 

نابسامانی‌های مسئله شیر پایان می‌یابد

نماینده مردم مرودشت و ارسنجان استان فارس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در جلسه شب گذشته، رئیس جمهوری بر ساماندهی مسئله شیر خام و محصولات لبنی تأکید کرد و مقرر شد برای حل مشکلات بستری این حوزه، کمیته‌های تخصصی به‌وجود آید.

وی یادآور شد: مشکلاتی که اکنون در حوزه بخش کشاورزی وجود دارد، مشکلاتی است که از دولت‌های گذشته به دولت کنونی به ارث رسیده و وزارت جهاد کشاورزی و کابینه دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ساختاری کشاورزان به کار خواهند گرفت.

 

نظر شما
ادامه