کد خبر: ۱۲۵۸۰
حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران فعال‌سازی استخرهای دو منظوره و پرورش ماهی در قفس را اولویت آبزی‌پروری عنوان کرد و گفت: باید آبزی‌پروری را در کنار کشاورزی توسعه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، غلامرضا رازقی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در بازدید از کشت و صنعت مغان از رشد 15 درصدی تولید آبزیان در کشور خبر داد و گفت: پرورش و تولید میگو جزء برنامه‌های اساسی شیلات است که در استان‌های جنوبی و شمالی به صورت جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان سال گذشته در پرورش میگو موفقیت خوبی به دست آورده است، افزود: امسال ظرفیت ما در این زمینه قطعا چند برابر افزایش می‌یابد.

رازقی بیان کرد: ‌در آب‌های داخلی با توجه به اینکه ظرفیت بالایی را داریم، اولویت فعال‌سازی استخرهای دو منظوره و پرورش ماهی در قفس است چراکه آبزی‌پروری را در کنار کشاورزی باید توسعه داد.

رییس سازمان شیلات گفت: از آب‌های پشت سد می‌توان بهترین بهره‌برداری را کرد که این امر مربوط به آب‌های ساحلی و داخلی است که در این باب پرورش ماهی در قفس جزء اولویت‌هایی بوده که در منابع آبی استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: همانند سال گذشته که رشد 15 درصدی را در آبزی‌پروری شاهد بودیم امسال رشد افزون‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: هدف‌گذاری امسال تولید یک میلیون تن ماهیان سرد‌آبی و گرمابی است که نگاه جامع می‌طلبد.

رییس سازمان شیلات ایران درباره سرانه مصرف ماهی در کشور گفت: در سال‌های گذشته سرانه مصرف 8.3 کیلوگرم بود که در سال گذشته این رقم به 10 کیلوگرم رسید.

رازقی استاندارد جهانی مصرف آبزیان را 17 کیلوگرم اعلام و اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری تا چهار سال آینده می‌توانیم به میانگین جهانی برسیم و رشدی که امروز در این بخش شاهد هستیم در مقایسه با مصرف یک کیلوگرم آبزی در اوایل انقلاب بسیار چشمگیر و قابل قبول است.

 

نظر شما
ادامه