کد خبر: ۱۲۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، از پایش مراکز غیرمجاز خرید، فروش و نگهداری حیوانات در این استان خبر داد و گفت: این روند با قوت تمام ادامه دارد.

اسماعیل میران‌زاده با اشاره به انجام عملیات‌های متعدد گشت و پایش مراکز غیرمجاز خرید، فروش و نگهداری حیوانات افزود: مأموران اجرایی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در حین عملیات گشت و پایش، موفق به دستگیری یک نفر تبعه کشور افغانستان که مبادرت به فروش چندین قطعه کبک کرده بود، شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو قطعه قرقاول وحشی از فرد دیگری که مبادرت به حمل و قاچاق این پرندگان کرده بود کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: موضوع برخورد با مراکز غیرمجاز خرید و فروش حیوانات وحشی در سطح استان تهران به‌عنوان یکی از اولویت‌های یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان تهران در دستور کار اصلی قرار دارد.

میران‌زاده تصریح کرد: حسب تماس‌های مردمی و نیز برنامه گشت و کنترل یگان حفاظت، مأموریت بازدید و پایش مراکز خرید و فروش جانوران وحشی در سطح استان هر هفته با جدیت و قوت ادامه دارد.

وی یادآور شد: جمعه هفته گذشته پس از اخذ دستور قضایی و هماهنگی با کلانتری 151 یافت‌آباد به همراه مأموران اجرایی استان بازدید از بازار خلیج که مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی است انجام شد و در این راستا تعدادی از پرندگان غیرمجاز ضبط و متخلفان مربوطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

میران‌زاده در پایان از شهروندان خواست تا از خرید و نگهداری جانوران به‌صورت غیرمجاز پرهیز کرده و با عدم استقبال از خرید جانوران به‌ویژه در آستانه سال نو، محیط زیست را در جهت حفظ منابع زیستی کشور یاری کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
0
0
جدا از مراکز خرید و فروش، از مسئولان اداره کل دامپزشکی استان تهران و سازمان دامپزشکی انتظار می ره که این مینی بوس عقیم سازی رو که جدیداً تو تهران راه افتاده و کلی هم تبلیغات داره می کنه جمع کنن. برای تأسیس یک مطب دام کوچک 2 سال دوندگی کردیم آخرش می گن قانوناً اجازه جراحی در مطب عمومی ندارید. بعد یه عده مینی بوس راه انداختن جراحی می کنن!!!!
نظر شما
ادامه