کد خبر: ۱۱۴۶۶

حکیم مهر - به دنبال بارش برف و سردی هوا، پرندگان و حیوانات وحشی ، برای تامین غذا و رفع گرسنگی به روستاها و حاشیه شهر پارس آباد مغان نزدیک شدند.
هم اکنون مزارع، مراتع به ویژه زیستگاه های اصلی حیوانات و پرندگان وحشی خشک زی از جمله پرندگان نادر و کمیاب پوشیده از برف است و این حیوانات برای یافتن غذا به ناچار خود را به نزدیکی سکونت گاه های انسانی رساندند.

حذف کانال ها و نهرهای آب رسانی سنتی، به منظور اجرای طرح های نوین آبیاری از جمله کانالت گذاری در مزارع و تسطیح تپه ها و تبدیل آن به اراضی کشاورزی، سبب از بین رفتن زیستگاه ها و مخفی گاه های پرندگان و جانواران وحشی این منطقه به ویژه در فصل سرما شده است.

حاشیه و حتی داخل اغلب کانال ها و انهار قدیمی به علت نیزار بودن، رشد انواع گیاه و درختچه خودرو و پوشش گیاهی متنوع محل مناسبی برای در امان ماندن پرندگان و حیوانات وحشی از تیررس شکارچیان و زمستان گذرانی آنان بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد مغان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اقشار مختلف مردم به ویژه دوستداران محیط زیست خواست، با قرار دادن مواد غذایی ، دانه پاشی و اجتناب از شکار به حیوانات و پرندگان پناه جو کمک کنند.

محمد مجرد، نسبت به شکار پرندگان و حیوانات وحشی نادر و در خطر انقراض هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده با شکارچیان متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی، افزود: با سرد شدن هوا و بارش برف، محیط بانان برای حمایت و حفاظت هرچه بیشتر از حیات وحش بسیج شده اند.

طبق گزارش اداره هواشناسی پارس آباد، هم اکنون دمای هوای این شهرستان منفی چهار درجه سانتی گراد است.

پارس آباد مغان، در شمال استان اردبیل و کناره های رودخانه مرزی ارس (آراز) قرار دارد.


 

نظر شما
ادامه