کد خبر: ۱۱۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دادگاه قانون اساسی لهستان ذبح مذهبی حیوانات بدون بیهوش کردن و به شیوه گردن زدن آنها را ممنوع کرد، این در حالی است که پیش از این سوئد تنها عضو اتحادیه اروپا بوده که ذبح مذهبی حیوانات را ممنوع کرده بود.

بر اساس این تصمیم از این پس خلاف قوانین لهستان است که گردن حیوانات، بدون بیهوش کردن آنان، بریده شود تا به واسطه خونریزی بمیرند.

لهستان جمعیت محدودی از مسلمانان و یهودیانی را داراست که ذبح مذهبی در آن به‌عنوان یک رسم باستانی انجام می‌شده است.

اکنون این کشور تا پایان سال جاری میلادی که کلیک قانون اتحادیه اروپا اجرایی می‌شود، فرصت دارد تا از تبعیت از آن صرف‌نظر کند.

دادگاه این کشور در پی دریافت یک شکایت‌نامه از طرف گروه‌های مدافع حقوق حیوانات، به این پرونده رسیدگی کرده است.

به اعتقاد بسیاری از مدافعان حقوق حیوانات لهستان تجدید نظر قانونی که در سال ۲۰۰۴ صورت گرفت و ذبح مذهبی را مجاز شمرد، به‌دلیل زیر پا گذاشتن قانون حقوق حیوانات مصوبه سال ۱۹۹۷ در لهستان بوده و خلاف قانون اساسی است.

بنا بر قانون مصوب ۱۹۹۷، کشتار یک دام، تنها باید پس از بیهوش کردن آن صورت بگیرد.

منتقدان نگرانند که حکم دادگاه، صادرکننده پیامی حاکی از عدم تحمل اقلیت‌های مذهبی در لهستان باشد، کشوری که در اروپا به‌عنوان پایگاه مذهب کاتولیک شناخته می‌شود، اما این در حالی است که برانیسلاو کموروفسکی، رئیس جمهور لهستان از ذبح مذهبی دفاع کرده و آن را یک رسم باستانی توصیف کرده است.

گفتنی است، وزارت کشاورزی لهستان تاکنون برای ۱۷ کشتارگاه مجوز صادر کرده است تا مطابق اصول دین اسلام یا یهود به ذبح حیوانات بپردازند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
0
به نظر من کشتن حیوانات به صورت سر بردین چه ان کسی که حیوان را می کشنه ویا کسانی که نگاه می کنند ( مخصوصا بچه ها ) را قصی القلب و بی رحم می کنه و ان فرد را نصبت به کشتن شدن و یا زجر کشیدن یک موجود زنده حتی همنوع خود مون که انسان هست را بی تفاوت می شود به نظر من این یک روش بسیار زیر کانه از طرف .........- خانم حسنی
نظر شما
ادامه