کد خبر: ۱۱۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در کرمانشاه سال جاری ضمن اینکه 15 هزار تن آبزیان تولید می‌شود، برای اولین‌بار در کشور نیز خاویار از آب‌های شیرین استحصال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به منابع مطلوب اعتباری سال 90، ابلاغ طرح توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از سدها و منابع آبی جهش قابل توجهی در زمینه تولید آبزیان استان به‌وجود آمده است.

علی‌اشرف منصوری افزود: کل تولید آبزیان در استان در سال 88، هفت‌هزار تن بود، این در حالی است که در سال جاری تا این مقطع از سال 12 هزار و 500 تن تولید شد و برآورد می‌شود تا پایان سال به 15 هزار تن افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: استان استعداد مطلوبی در زمینه تولید آبزیان دارد. به‌طوری‌که برای اولین‌بار در کشور در آب‌های شیرین، تاس‌ماهی خاویاری استحصال شده است.

منصوری به صادرات آبزیان استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 750 تن ماهی گرم‌آبی، 300 تن ماهی سردآبی و دو میلیون قطعه ماهی زینتی به کشور عراق صادر شده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: قیمت صادراتی هر کیلوگرم ماهی گرم‌آبی 9 هزار تومان و سردآبی 12 هزار تومان بوده که در مجموع ارزش ریالی این میزان از صادرات 130 میلیارد ریال است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
خواهشمندست بفر مایند این چندمین اولین بار تو لید ماهیان خاویاری است؟
نظر شما
ادامه