کد خبر: ۱۰۶۵۴

حکیم مهر - مهندس علی سبحانی فر  نماینده شهرستانهای سبزوار ، جوین جغتای و خوشاب  در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن به مناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی  از شبکه دامپزشکی سبزوار بازدید و ضمن مشاهده بخشی از فعالیت های دامپزشکی در یک نشست صمیمانه با کارکنان دامپزشکی دولتی و خصوصی به گفتگو پیرامون محدویت ها وتنگناهای عرصه دامپزشکی پرداخت.

وی گفت : نگاه من به جامعه دامپزشکی این است که دامپزشکی وظیفه سنگین و پرخطری دارد ، سنگینی از این جهت که در مقابل سلامت جامعه قرار دارد و پرخطر از این نظر که نیرو های دامپزشکی در صف اول بیماریها و مخاطرات آن قرار دارند و برای اینکه بتوانیم نقش اساسی خود را ایفا کنیم باید توانمندی  دامپزشکی را در پیشگیری تقویت کنیم اگر این قسمت را تقویت کنیم باعث کاهش هزینه های بعدی و کمک به سلامت جامعه شده است.

سبحانی فر افزود : دامپزشکی نقش مستقیم در اشتغال واقتصادملی دارد با اختصاص حدود  یک چهارم اشتغال کشور در بخش دام وطیور که زیر بنای آن دامپزشکی می باشد نمی توان این بخش را نادیده گرفت لذا برای تقویت دامپزشکی،  جایگاه آن در کشور باید اصلاح شود . که اینجانب به سهم خود در مجلس تنگناهای موجود را مورد توجه و حمایت قرار خواهم داد.

 

نظر شما
ادامه