کد خبر: ۱۰۴۹۵

حکیم مهر - با وجود برگزاری جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت نهایی شیر و لبنیات، نتایج این جلسه هنوز نهایی نشده و اعلام قیمت‌ها به روز شنبه اول مهر موکول شد.

روز سه‌شنبه 28 شهریور جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار تشکیل و درباره قیمت جدید شیر تصمیم گیری شد. آنچه در این جلسه پیشنهاد داده شد، همان قیمت 930 تومان برای شیر بود، اما ظاهرا این قیمت نهایی نشده است.

قرار است قیمت نهایی شیر و لبنیات امروز چهارشنبه نیز تجزیه و تحلیل و نتیجه نهایی آن روز شنبه اعلام شود.

دیروز رضا باکری - دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های لبنی، با اشاره به این‌که قیمت 930 تومان برای هر کیلو شیرخام مصوبه هفته گذشته است، خبر داده بود که قیمت نهایی شیرخام به سراسر کشور 29 شهریور (امروز) ابلاغ می‌شود.

امروز سعید سلطانی ـ مدیرعامل اتحادیه دامدران، در این باره به ایسنا گفت: براساس مصوبه‌ ستاد تنظیم بازار از ابتدای مهرماه هر کیلو شیر خام ممتاز (3.2 درصد و بار میکروبی 100 هزار) کیلویی 930 تومان از دامدار خریداری می‌شود و کارخانه‌های لبنی نیز موظفند براساس شیر خام ممتاز که با این قیمت می‌خرند نرخ محصولات لبنی را کاهش دهند.

به گفته وی قرار شده که وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت،‌ معدن و تجارت هر کدام این مصوبه را به سازمان‌های استانی ابلاغ کنند.

پیش از این براساس توافق میان دولت و دامداران و تولیدکنندگان لبنیات قرار شده بود که 50 درصد تولید محصولات کارخانه‌ها با قیمت توافق شده و مابقی نیز براساس قیمت مورد اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان عرضه شود.

هنوز چند ماه از این توافق نامه نگذشته که ظاهرا تلاش تولیدکنندگان لبنیات برای افزایش قیمت به نتیجه رسیده و قرار است قیمت‌ها دوباره اصلاح شود.

 

نظر شما
ادامه