کد خبر: ۱۰۲۸

حکیم مهر -  مدیر کل نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت با اعلام اعطای نشان ایمنی و سلامت به 9 محصول از محصولات غذایی و آشامیدنی کشور گفت: به این ترتیب، در مجموع 31 محصول از محصولات غذایی و آشامیدنی کشور دارای نشان ایمنی و سلامت می‌شوند.

دکترهدایت حسینی با اعلام این خبر گفت: نشان ایمنی و سلامت، سیب سبز رنگی است که به مصرف کنندگان اطمینان می‌دهد که کالای مصرفی علاوه بر برخورداری از حداقل استانداردها، در جهت ارتقای سلامت نیز اقدامات مفیدی انجام داده است.

دکتر حسینی، 9 محصولی که امروز نشان ایمنی و سلامت دریافت می‌کنند را شامل فرآورده‌هایی از لبنیات، ماهی، زعفران و روغن زیتون عنوان کرد.

وی ادامه داد: نشان ایمنی و سلامت حاکی از آن است که کالای مربوطه علاوه بر ویژگی‌های حداقلی استاندارد برای عرضه به بازار، ویژگی‌های حداکثری ایمنی و سلامت را داراست که در تامین سلامت مصرف کننده بسیار موثر است.

وی گفت: اکنون در حال حاضر 22 محصول از محصولات غذایی و آشامیدنی کشور دارای نشان ایمنی و سلامت هستند که با اعطای 9 نشان دیگر جمعا محصولات غذایی و آشامیدنی کشور که دارای نشان ایمنی و سلامت هستند به 31 عدد می‌رسد.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: از آنجا که نشان ایمنی و سلامت عالی‌ترین نشان کشور در رابطه با ایمنی و سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی است، بنابراین با حساسیت و دقت زیادی به محصولات داده می‌شود.

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال در هر گروه از محصولات غذایی، حداقل پنج محصول دارای نشان ایمنی و سلامت باشند.

وی گفت: بیش از 280 محصول تاکنون متقاضی دریافت نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی بوده‌اند که از این تعداد تنها 31 محصول توانسته‌اند این نشان را دریافت کنند.

 

 

نظر شما
ادامه