کد خبر: ۹۸۵۳

حکیم مهر - بازار مرغ چندماهی درگیر گرانی و نوسان قیمت بوده است و حالا با تصویب نرخ ثابت 5200 تومان برای هر کیلو، در استان کرمانشاه کمیاب شده است.

کمیاب شدن مرغ با افزایش عرضه مرغ زنده همراه شده است. فرصت برای دلالان و فروشندگان مرغ زنده به خوبی فراهم شده و مردم بی آنکه از خطرات خرید و مصرف مرغ زنده باخبر باشند برای تامین مایحتاج سفره سحری و افطاری خانواده به این سمت روی آورده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، ضمن تایید افزایش عرضه مرغ زنده در سطح شهر می‌گوید آنچه مسلم است با کاهش عرضه مرغ کشتار روز و بهداشتی، زمینه سوء استفاده دلالان و عرضه کنندگان مرغ زنده و غیربهداشتی فراهم می‌شود.

دکتر نادر پرور اظهار کرد: عرضه مرغ به صورت زنده در بازار مورد تایید دامپزشکی نیست و احتمال انتقال بسیاری بیماری‌ها از این طریق وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر فصل گرما در سرعت فساد گوشت، ادامه داد: گوشت مرغی که در خارج از یخچال، سردخانه و در محیط‌های غیربهداشتی به شهروندان عرضه می‌شود، در معرض آلودگی‌های شدید محیطی و حتی آلودگی ناشی از ذرات ریزگردها قرار دارد و تهدیدی جدی برای سلامتی شهروندان به شمار می‌رود.

به گفته این مقام مسئول، مرغ‌هایی که مورد تایید دامپزشکی هستند مورد معاینه قرار گرفته و در شرایط بهداشتی کشتار می‌شوند و تا زمان عرضه به مشتری نیز در دما و شرایط مناسب و بهداشتی نگهداری می‌شوند.

پرور تصریح کرد: برای مقابله با این معضل، در روزهای اخیر جلساتی با مسئولین ارشد استان برگزار شده که توزیع مرغ کشتار روز بیشتر در سطح شهر و برنامه ریزی برای واردات مرغ منجمد به استان از جمله راه کارهای ارائه شده در این جلسات بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده طی روزهای آینده شاهد عرضه مرغ بهداشتی متناسب با نیاز شهروندان باشیم که در این صورت عرضه مرغ زنده غیربهداشتی به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

وی با تاکید بر برخورد جدی با فروشندگان غیرمجاز مرغ زنده، افزود: اکیپ‌های نظارتی مشترک دامپزشکی، شهرداری و نیروی انتظامی برای نظارت بر بازار عرضه مرغ در نظر گرفته شده است و طبق قوانین قضایی با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه