کد خبر: ۸۷۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار تاکید کرد: با توجه به افزایش 40 درصدی جوجه‌ریزی و وجود 100 هزار تن تخم‌مرغ مازاد مصرف همچنان تعرفه صادرات 70 درصد اعمال می‌شود که باعث شده ماهانه بیش از 15 هزار تن تخم‌مرغ در انبارها انباشته شود و در معرض فساد قرار گیرد.

هدایت اصغری با اشاره به این که در سال 89 درصد زیادی از گله‌های مرغ تخم گذار به دلیل بروز بیماری از گردونه تولید حذف شدند، اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به 40 درصد میزان جوجه‌ریزی افزایش یافت که امسال حداقل 100 هزار تن مازاد تولید تخم‌مرغ خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که حداکثر نگهداری تخم مرغ در انبارها 20 روز است، اظهار کرد: اگر شرایط صادرات فراهم نشود تخم‌مرغ‌های تولید شده و مانده در انبارها، از چرخه مصرف حذف خواهند شد.

به گفته اصغری با احتساب مازاد محصول از ماه‌های گذشته در حال حاضر حداقل 20 هزار تن تخم‌مرغ مازاد در انبارها دپو شده و بازار داخلی کشش عرضه را ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با انتقاد از اعمال عوارض 70 درصدی برای صادرات تخم‌مرغ اظهار کرد: از دی‌ماه تاکنون وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که ماهانه حداقل 10 هزار تن تخم‌مرغ مازاد مصرف جامعه تولید می‌شود که باید صادر شود، اما هنوز حذف تعرفه صادرات تخم‌مرغ در هیات دولت تصویب نشده که این امر منجر به انباشت محصول در انبارهای داخلی و متضرر‌شدن تولید‌کنندگان شده است.

وی با بیان این‌که ماهانه 15 هزار تن تخم‌مرغ مازاد مصرف و ذخیره‌سازی در انبار باقی می‌ماند، تصریح کرد: مسوولان امر باید مجوز صادرات حدود 100 هزار تن تخم‌مرغ در سال جاری را صادر کنند تا تعادل در بازار تولید برقرار و از ضرر تولیدکنندگان جلوگیری شود.

اصغری تصریح کرد: مسوولان امر در زمان افزایش قیمت به دلیل به افزایش هزینه‌های تمام شده یا کمبود تولید، محصول را نرخ‌گذاری و تعزیراتی می‌کنند اما اکنون که قیمت محصول از نرخ کف اعلام شده وزارت جهادکشاورزی کمتر شده، هیچ مسوولیتی پذیرفته نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن تصریح کرد: ‌این درحالی است که طبق قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اگر قیمت فروش محصول زیر قیمت تمام شده باشد، دولت موظف است به تولیدکننده خسارت بپردازد.

وی گفت: در شرایطی‌که قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی 2600 تومان اعلام شده است، حداقل این محصول کیلویی هزار تومان ارزان‌تر از مرغدار خریداری می‌شود که ادامه این ضررها، انباشت محصول و نبود کشش در بازار مصرف باعث می‌شود که مرغداران از جوجه‌ریزی و تولید بکاهند که در آینده نزدیک شاهد کمبود تولید و افزایش قیمت تخم‌مرغ خواهیم بود.

اصغری با اشاره به این‌که مصرف سرانه تخم مرغ 10 کیلوگرم است، گفت: کشورمان سالانه 750 هزار تن تخم مرغ نیاز دارد و 50 هزار تن نیز به منظور ذخیره‌سازی این محصول و تعادل در بازار مصرف باید در نظر گرفته شود لذا 800 هزار تن تخم‌مرغ جوابگوی مصرف و ذخیره‌سازی خواهد بود که با توجه به تولید 900 هزار تنی، 100 هزار تن مازاد تولید در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم ماندگاری تخم‌مرغ باید مجوز صادرات 100هزار تن صادرات داده شود تا تخم‌مرغ‌های مازاد دپو شده در انبارها فاسد نشود.

اصغری خاطرنشان کرد: در فروردین ماه 77 هزار تن تخم مرغ تولید شده است که 17 هزار تن آن مازاد مصرف و ذخیره‌سازی کشورمان بوده و در انبارها دپو شده است.

وی قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری 2700 تومان عنوان کرد این درحالی است که این محصول در بازار مصرف حداقل شانه‌ای پنج هزار تومان عرضه می‌شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
0
0
با سلام و احترام / ضمن تشکر از توجه شما اصلاح شد. همچنین به سبب درج اشتباه حرف [غ] بجای {ع} در عبارت تعرفه هر چند امری ممکن پس از هفده ساعت کار مداوم است از شما و همه بینندگان محترم حکیم مهر عذرخواهی می کنیم. تذکر اشتباهات سایت سازمان دامپزشکی (که مجموعه نیروی انسانی آن وظیفه بررسی اخبار منتشره را دارند) امری است که سبب اصلاح می گردد و درج برخی عکس ها و نوشته ها در سایتی که اشاره فرموده اید هم صرفاً اشتباه نبوده بلکه یک رویه نادرست تلقی می گردد که امید است تذکرات حکیم مهر و سایر دلسوزان جامعه دامپزشکی کشور مفید واقع گردد و این رویه به طور کامل تغییر یابد. - حکیم مهر

سلام دوست عزیز باز هم غلط املایی اینبار در تیتر (تغرفه)
الان باید سایتهای دیگه عکس از سایت شما بگیرن و بگن حکیم مهر به کجا میرود در عرض چند روز دو غلط املایی یکی هم در تیتر واصفا جامعه دامپزشکی نابود شد(همانطور که شما یک مدت غلط های املایی سازمان دامپزشکی را می گرفتید یا به یک عکس سازمان نظام گیر داده بودید) ..تا اینجا از ابتدای سال نود و یک نمره مکتسبه 18 می باشد با این سرعت شما در غلط نویسی و نخواندن خبرها قبل از درج در سایت، امیدوارم به زیر ده نرسید.
کدخدا
|
-
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
0
0
نه دوست عزیز 17 ساعت کار مداوم دلیل بر اشتباه کردن نیست
اگر حکیم مهر یک نشریه الکترونیک یا یک مرکز پژهشی آن هم از نوع راهبردی است باید شما که ادعای مدیر مسئولی می کنید این مسائل مدیریت کنید مثلاً مثل سایت mainvets.comچند نویسنده بگیرید و در روز چند بار مطالب این نویسندگان را جهت درج در سایت تایید کنید و پس از چندی یکی از این دوستان را سردبیر نمایید سپس فقط بخش مدیر مسئول و خبرهای خاص خودتون کنترل کنید بقیه سایت با نظارت شما دست سردبیر باشه.این یک نوع مدیریت که موجب ارتقاء سایت شما میشه.این یه روش شما به عنوان مدیر مسئول و با توجه به احاطه به تمام امور می تونید روش های دیگری نیز بیابید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
0
0
سلام
درج آن عکس از دید شما که کمی به مسائل سخت نگاه می کنید یک رویه نادرست بود ولی واقعیت وجود یک اشتباه بود و مسئولین سایت مذکور شجاعت پذیرش اشتباه و معذرت خواهی از مخاطب را نداشتند
نظر شما
ادامه