کد خبر: ۸۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
از آنجایی که مقاومت ضد میکروبی مشکلی رو به رشد در سلامت و بهداشت محسوب می شود ، محور مباحث مطروحه در این روز بررسی خطرات استفاده نابجا و نادرست از آنتی بیوتیک ها خواهد بود. این موضوع نه تنها برای خود بیماران مشکلاتی به همراه دارد و درمان آنها را با سختی مواجه می سازد بلکه با طولانی شدن و مصرف بیشتر داروها هزینه های مضاعفی را هم به نظام سلامت کشورها تحمیل می نماید...
eeadlogo

حکیم مهر -  در اروپا روزی بعنوان آگاهی و اطلاع رسانی در مورد آنتی بیوتیک ها مشخص گردیده که این روز در سالجاری میلادی 18 نوامبر تعیین شده است.
از آنجایی که مقاومت ضد میکروبی مشکلی رو به رشد در سلامت و بهداشت محسوب می شود ، محور مباحث مطروحه در این روز بررسی خطرات استفاده نابجا و نادرست از آنتی بیوتیک ها خواهد بود. این موضوع نه تنها برای خود بیماران مشکلاتی به همراه دارد و درمان آنها را با سختی مواجه می سازد بلکه با طولانی شدن و مصرف بیشتر داروها هزینه های مضاعفی را هم به نظام سلامت کشورها تحمیل می نماید.
در این روز همچنین به رابطه مصرف داروهای ضد میکروب در حیوانات گوشتی و تولیدکننده شیر و ایجاد مقاومت بر ضد سویه های مختلف باکتریها پرداخته می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بویژه آشنایی با فعالیتهای برخی کشورهای اروپایی در این روز و دریافت اطلاعاتی در زمینه آنتی بیوتیکها و مقاومت دارویی و غیره به آدرس http://ecdc.europa.eu/en/eaad/Pages/Home.aspx مراجعه نمایید.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
alireza rafiee
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۸
0
0
400 miliard toman beghol radio tehran khesarat tajviz antibiotic dar zamane sarma khordegist.bimariye sarmakhordegi ye bimariye viral ast be antibiotic che rabti dareh.
omid varam daghdagheye vazire mohtarameye behdasht in chiz ha bashe?
merci.
DR. Sayrafi
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۸
0
0
جناب آقای رفیعی، در زمان ابتلا به بیماریهای ویروسی نیز با نظر پزشک از برخی از آنتی بیوتیکها استفاده میشود تا از صدماتی که باکتریها در زمان کاهش مقاومت بدن در نتیجه بیماریهای ویروسی ایجاد میکنند، کاسته شود. بسیاری از میکروبهای بیماریزا در پیرامون ما هستند و برای ایجاد بیماری احتیاج به یک استرس ساده دارند.
نظر شما
ادامه