کد خبر: ۸۰۸۸

حکیم مهر - متخصصان کانادایی تاکید کردند واکسن آنفلوآنزای فصلی برای حفاظت از بدن در برابر نسخه جدید ویروس آنفلوآنزای خوکی (H3N2) تاثیر بسیار ضعیفی دارد.

این متخصصان اعلام کردند که از ماه اوت سال 2011 میلادی تاکنون ویروس H3N2 که حاوی «ژن M» باقی مانده از ویروس H1N1 سال 2009 میلادی است، 12 نفر را در پنج ایالت مختلف آمریکا شامل ایندیانا، یووآ، ماین، پنسیلوانیا و ویرجینیای غربی مبتلا کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دکتر دانوتا اسکورونسکی پزشک و متخصص همه گیرشناسی در مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته می‌گوید: در بدن افراد جوان آنتی بادی‌هایی علیه این ویروس‌ها وجود دارد اما سطح آنتی بادی‌ها در افراد میانسال کاهش پیدا می‌کند.

این مطالعه که در نشریه «یورو سرویلانس» به چاپ رسیده تایید کرد که واکسن آنفلوآنزای فصلی تاثیر بسیار ناچیزی برای مقابله با ویروس آنفلوآنزای خوکی دارد.

کارشناسان آنفلوآنزا تاکید دارند افراد بالای 20 سال باید خود را در برابر ویروس آنفلوآنزای H3N2 واکسینه کنند چون ویروس‌های مشابه این نسخه از دهه 1990 میلادی تاکنون در بین میزبان‌های انسان خود در چرخش و تکامل هستند اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که واکسن‌های فصلی در افراد بالای 59 سال برای مقابله با نسخه ویروس H3N2 کارایی چندانی ندارند و باید از واکسن‌های خاص این ویروس برای مقابله با آن استفاده شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه