کد خبر: ۷۶۴۴۲

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیگیری برای احداث آزمایشگاه مرجع گیاه‌پزشکی و دامپزشکی در استان صورت گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمدرضا قاسمی» ظهر پنجشنبه در نشست کمیته پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان سمنان به میزبانی این اداره کل، با اشاره به تهیه و ارسال برنامه‌های کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی بیان کرد: برنامه‌ها شامل برگزاری مانور مقابله با سموم غیر مجاز و قاچاق در بخش کشاورزی در زمره این برنامه‌ها است.

وی افزود: مانورهای دور میزی، مقابله با بیماری‌های دام و طیور، مانور مقابله و اطفا حریق در حوزه جنگل‌ها و مراتع استان، بازدید از کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و افزایش نظارت‌های کیفی و بهداشتی برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای تقویت آگاهی کارکنان در حوزه پدافند سایبری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از اهداف برگزاری مانور مقابله با سموم قاچاق بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی، آگاهی‌بخشی به کارشناسان و بهره‌برداران، تولید محصول سالم و افزایش امنیت غذایی و کاهش اثرات زیست محیطی مخرب و جلوگیری از ورود، خرید، توزیع و فروش سموم قاچاق از اهم اهداف است.

قاسمی با بیان اینکه پیگیری برای احداث آزمایشگاه مرجع گیاه‌پزشکی و دامپزشکی، ارتقا پوشش حفاظتی با تأکید بر بلوک‌بندی مناطق بحرانی و بهره‌گیری از همیاران طبیعت در دستور کار است، تاکید کرد: در سال گذشته برگزاری جلسات کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی، برنامه عملیاتی مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی استان، شناسنامه‌دار کردن واحدهای شیمیایی بخش کشاورزی استان سمنان برگزار شده بود.

وی افزود: درج شعار هفته پدافند غیرعامل در سربرگ نامه‌های اداری در اتوماسیون اداری، نصب بنر در سردرب شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل، درج پیام‌های کوتاه پدافندی در سربرگ تمامی نامه‌های اداری، برگزاری دوره آموزشی غیرحضوری برای کارشناسان ذیربط و ناظران بر نهالستان‌ها و عوامل اجرایی مربوطه، انجام برنامه‌ریزی لازم به منظور بازدید مسئولان عالی رتبه استانی از برخی باغات آلوده به آفت قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای در زمره برنامه‌های این هفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کمک‌رسانی به باغداران خسارت دیده از آفت مگس میوه مدیترانه‌ای با انجام جمع‌آوری و امحاء میوه‌های آلوده، اعزام اکیپ‌های نظارتی مشترک به صورت سر زده به برخی از ایستگاه‌های پست بازرسی بین راهی به منظور کنترل ورود و خروج محموله‌های کشاورزی از راههای مواصلاتی استان، ارزیابی و سنجش اقدامات حفاظتی و امنیتی جاری در انبارهای ذخیره سازی مواد غذایی غلات و کودهای شیمیایی با اعزام اکیپ‌های نظارتی، نظارت بر پراکنش صحیح بذور اصلاح شده در استان از جمله دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است.

قاسمی از تأمین و توزیع بذور اصلاح شده مصرفی از قبیل گندم، جو، کلزا، پنبه، سورگوم دانه‌ای و آفتابگردان در طرح کشت دیمزارها، برگزاری دوره آموزشی در سطح استان ویژه همکاران دامپزشکی، اعزام اکیپ‌های گشت نظارتی مشترک به صورت سرزده به نهالستان‌ها برای ارزیابی و سنجش اقدامات حفاظتی و امنیتی نیز در این هفته خبر داد.

 


نظر شما
ادامه