کد خبر: ۷۵۹۳۳
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
روایت دوم از سقوط اخلاق دامپزشکی در گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر فریبرز افروزی»:
دکتر فریبرز افروزی به حکیم مهر می‌گوید: صاحب حیوان در جلسه دادگاه به من گفت وقتی به همکاران شما مراجعه کردیم، من را تحریک و ذهنم را خراب و بدون دلیل یک جراحی هم به من تحمیل کردند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: متاسفانه روایت‌های دامپزشکان از بی‌اخلاقی‌های برخی همکاران خود در فرایند درمان همچنان ادامه دارد و شنیدن این حکایت‌های دردآور، حقیقتا قلب هر انسان غیردامپزشک را نیز مچاله می‌کند. اینکه دامپزشک باشی و با تمام مشقت‌هایی که در مسیر درمان موجودات بی‌زبان وجود دارد، مطابق تشخیص خود عمل کنی و حتی در این مسیر از همکار خود مشورت بگیری، اما در نهایت از سوی همان همکار مورد بی‌مهری و به نوعی سوء استفاده قرار بگیری، توهین بشنوی و مجبور به رفت و آمد در نظام دامپزشکی و دادگاه شوی، ماجرایی است که برای «دکتر فریبرز افروزی» اتفاق افتاده است.

او در گفت‌وگو با حکیم مهر ماجرای مراجعهکنندهای را تعریف می‌کند که دی ماه سال گذشته سگ خود را برای معاینه نزد او می‌آورد: «مشکل در سگ پامرانین به صورت مزمن درآمده بود. صاحب حیوان به خاطر ترس و وسواسی که داشت، مدام جراحی را عقب می‌انداخت تا اینکه بالاخره به مرحله‌ای رسیده بود که دچار استئوآرتریت شده بود. شرایط به گونه‌ای بود که لگن هم باید جراحی FHO (femoral head osteotomy) می‌شد که بنده طبق اصول علمی برای حیوان یک جراحی زانو به اضافه جراحی لگن انجام دادم. طبیعی است که گاهی وزن‌گیری بعضی کیس‌ها ممکن است دو یا سه هفته طول بکشد و در مورد این کیس نیز روند بهبودی مقداری طول کشید و حیوان در ابتدا پای خود را زمین نمی‌گذاشت. صاحب حیوان هم حساس بود و من درک می‌کردم که خیلی به حیوان خود علاقه دارد اما در نهایت منتظر نماند و به همکاران دیگر مراجعه کرد.»

راهکاری برای جبران اجاره‌های سنگین برخی کلینیک‌های دامپزشکی!

وی اضافه می‌کند: «بعضی از همکاران لطف داشتند و اظهار نظر خاصی نکردند و گفتند اینکه حیوان هنوز پای خود را زمین نمی‌گذارد، ناشی از التهاب زانوی بعد از جراحی است که برطرف می‌شود. اما در این میان برخی همکاران دیگر هم بودند که اتفاقا جایگاه اجتماعی هم دارند، اما کم‌لطفی کردند؛ به این صورت که به صاحب حیوان گفتند که تشخیص و درمان اولیه اشکال داشته است و این کیس حتما باید جراحی شود. بعدها خود صاحب حیوان در جلوی دادگاه اذعان کرد که این همکار دامپزشک بنده چندین بار به او تلفن و اصرار کردند که این حیوان خوب نمی‌شود و باید جراحی شود. متاسفانه یک هزینه چند برابری هم به صاحب حیوان تحمیل و از او دریافت کردند. به هر حال این یک سؤال است که وقتی مکان‌های پرهزینه را اجاره می‌کنند، هزینه‌های خود را چطور تامین می‌کنند؟ در هر صورت سگ را جراحی کردند که البته به جراحی جواب نداد. در ادامه نیز صاحب حیوان را تحریک کرده بودند که حق خود را از دامپزشک اول (که من باشم) بگیرد.»

صاحب حیوان از سوی سایر همکاران دامپزشک تحریک شده بود

دکتر افروزی وقایع آن روز را این‌گونه تعریف می‌کند: «در کلینیک بودم و سرم فوق‌العاده شلوغ بود و مراجعه‌کنندگان زیادی داشتم. صاحب حیوان به همراه چند نفر به کلینیک من آمدند و شروع به توهین و بی‌احترامی کردند و گفتند تو اصلا دکتر نیستی، آمپول‌زن هستی و تمام همکارانت گفته‌اند که آمپول‌زن و بی‌سواد هستی! حجم بی‌احترامی آن قدر وحشتناک بود که کار به حضور پلیس کشیده شد و آن آقا حتی در حضور پلیس هم حاضر نبود مطب را ترک کند. البته شکی وجود نداشت که روی او کار کرده بودند. کمااینکه همین فرد قبل از آن اتفاق، روی کار من قسم می‌خورد و با من رابطه خیلی خوبی داشت اما در آن روز از سوی همکار بنده شست‌وشوی مغزی شده بود. در نهایت در نظام دامپزشکی از من شکایت کرد و آنجا پرونده را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که اصطلاحا روی جراحی دست خورده است. این آقا حتی اعتراض می‌کرد که دندان شیری را بی‌دلیل کشیده‌ای، در حالی که من نشان دادم که دندان اضافه است و اگر باقی بماند باعث آسیب بیشتر می‌شود. این فرد آن‌قدر تحریک شده بود که آن دندان را هم جزء شکایت منظور کرده بود. نظام دامپزشکی پرونده را بررسی کرد و به شکل خیلی منطقی حکم برائت داد. اما من مجبور شده بودم همزمان با اینکه پرونده در نظام در ‌حال رسیدگی بود، از صاحب حیوان شکایت کنم.»

همان فرد عصبانی که آبروریزی کرده بود، من را در آغوش گرفت و عذرخواهی کرد

وی می‌افزاید: «روزی که جلسه دادگاه تشکیل شد، منتظر بودم که این آقا حضور پیدا کند و توضیح دهد که چرا چنین برخوردی داشته است. در دادگاه من را دید و همان انسانی که آن اندازه عصبانی بود و در محل کار من ایجاد مزاحمت کرده بود، من را در آغوش گرفت و به شدت عذرخواهی کرد و گفت شما درست گفته بودید و سگ من طبق آن دوره زمانی مورد تاکید شما، پای خود را زمین گذاشت و مشخص بود که التهاب زانو است اما متاسفانه وقتی به همکاران شما مراجعه کردیم، من را تحریک و ذهنم را خراب و بدون دلیل یک جراحی هم به من تحمیل کردند و اگر اجازه دهید باز هم به شما مراجعه کنم. من هم خیلی قصد نداشتم که دادگاه ادامه پیدا کند و فقط می‌خواستم صاحب حیوان را به آنجا بیاورم و با او صحبت کنم و بگویم این چه کاری بود کردی و جلوی مردم با آبروی من بازی کردی اما دیدم که خودش پشیمان است و می‌گفت خیلی دلم می‌خواست که به مطب بیایم اما خجالت می‌کشیدم. البته همه آن افرادی که آن روز در مطب حضور داشتند به نفع من شهادت دادند و استشهادیه پر کردند که این آقا ایجاد مزاحمت کرده است اما کار ما به پیگیری بعدی نرسید چون خود آن آقا اعتراف کرد که بدون دلیل تحریک شده بود.»

همکار دامپزشک تمام چت‌های من را به صاحب حیوان نشان داده بود!

دکتر افروزی تصریح می‌کند: «من به مشورت در فرایند درمان اعتقاد دارم و به همکار دامپزشکم اعتماد کرده و بعد از جراحی از او راهنمایی خواسته بودم که چرا سگ پای خود را زمین نمی‌‌گذارد؟ اما این همکار تمام چت‌های من را به صاحب حیوان نشان داده و گفته بود که ببین این آقا خودش دارد به اشتباه خود اعتراف می‌کند، پس باید جراحی شود. من از همکار خودم بسیار دلخور شدم و دیگر هم با او صحبت نکردم و واقعیت این است که اعتماد خود را حتی برای مشورت از دست دادم در حالی که باید در صنف نوعی همگرایی باشد و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم. اما من دیدم که مورد سو‌ء ‌استفاده واقع شدم و این موارد علیه خودم به کار گرفته شد.»

نقش اخلاق دامپزشکی در این میان چیست؟

سوال تکراری در این موقعیت‌ها این است که نقش اخلاق دامپزشکی در این میان چیست؟ دکتر افروزی معتقد است اخلاق دامپزشکی همین کاری است که حکیم مهر انجام می‌دهد و سعی می‌کند ‌این موارد را بیان و منتشر کند تا این مهم جا بیفتد که ما باید حرمت همکار را نگه داریم و اگر هم کسی اشتباه می‌کند، خودمان دوستانه به او مشورت و راهکار بدهیم، نه اینکه صاحب حیوان را به آن شکل تحریک کنیم که او هم استرس بگیرد و باعث شود سه هفته بعد از جراحی، یک جراحی دیگر انجام دهد.

رفتار صحیح در برابر کیس‌های مراجعه‌کننده به دامپزشک دوم چیست؟

سوال دیگر این است که اگر کیسی به دامپزشک مراجعه کرد که پیش از آن فرایند درمان را نزد دامپزشک دیگری گذرانده است، دامپزشک دوم چه برخوردی را باید انجام دهد؟ آیا می‌بایست از کیس را دوباره به همکار خود ارجاع دهد یا از او کسب رضایت و تکلیف کند؟

دکتر افروزی می‌گوید: «اگر مورد جراحی باشد و جراحی دچار اشکال شده باشد، من به شخصه به هیچ عنوان به آن کیس دست نمی‌زنم و آن را به همان همکار ارجاع می‌دهم و اگر همکار من صلاح دانست رضایت داد، من کار را ادامه می‌دهم. اما کیس‌هایی که مورد داخلی هستند و صاحب حیوان مصر است که به من مراجعه کند، حرفی که من همیشه می‌گویم این است که همکار من این مسیر را رفته و اگر من هم بودم در ابتدا همین مسیر را می‌رفتم اما با توجه به اینکه این کار نتیجه نگرفته، من یک راه دیگر را ادامه می‌دهم. به این شکل اگر نتیجه گرفتم، آن همکار خراب نمی‌شود. به نظر من نوع برخورد ما با مردم ظرافت خاصی را می‌طلبد. باید بدانیم که این یک مساله مهم در صنف ما و شغل ما و حرفه ماست و نباید به خود آسیب بزنیم.»

وی ادامه می‌دهد: «در قانون اشاره خاصی به این موقعیت‌ها نشده است و تصمیم و نوع برخورد در این موارد کاملا اخلاقی است. به نظر من اگر این مسائل را رعایت کنیم، اول از همه به خودمان احترام گذاشته‌ایم. این مساله به شخصیت افراد برمی‌گردد و با هیچ درسی قابل تدریس نیست. یک برخورد کاملا شخصی است و هرچقدر دانشجویان دامپزشکی در دوران دانشجویی در رفتار اساتید خود این موارد را ببینند، بیشتر نتیجه می‌گیرند.»

 

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
افروزی
|
Germany
|
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
23
وقتی که خبرنگار حکیم مهر تماس گرفتند ابتدا قصد مصاحبه نداشتم اما در همان فاصله چند ثانیه ای که پرسیدند آیا مایل هستید در مورد اتفاقی که برای شما رخ داده صحبت کنید به این فکر کردم که بخاطر ارتقا دامپزشکی اتفاقا باید حرف زده و مشکلات را بیان کرد و راهکار ارائه نمود.
در ضمن:
یک اشتباه تایپی در متن بود
استئوآرتریت است نه آرتریت روماتوئید
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
با سلام و احترام،
اصلاح شد.
دامپزشک کلینیسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دکتر عزیز موردی که در مورد جنابعالی وجود دارد این است مهارت تجربه خبرگی و اخلاق شما زبان زد مردم و صاحبین حیوانات خانگی است. به هیچ عنوان دامپزشکان تازه به دوران رسیده(بالاخص مجازی و ...) نمی توانند موارد مذکور را جریحه دار کنند. آن چه بین مردم ارزش دارد خوش نامی فرد است که شما این گوهر را دارا می باشید. در پناه حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
صحبت کردن شما بدون اینکه نام به اصطلاح دامپزشک زیرآب زن رو بگید به هیچ دردی نمیخوره فقط فک خودتون رو خسته کردین و وقت ما رو گرفتید.
متخصص بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
17
مشورت با همکار و درخواست کمک از او نه تنها نشانه‌ی ضعف نیست بلکه دقیقاً نقطه‌ی قوت یک کلینیسن حرفه‌ای است و امتیازی است که موجب موفقیت در کار حرفه‌ای می‌شود. بنده همواره در آموزش دانشجویان روی برخورداری از این امتیاز تاکید می‌کنم.
پاسخ ها
افروزی
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دقیقا همینطور است استاد عزیز. مشورت کردن با همکاران و همچنین پیگیری کیس ها و حتی مواردی که به نتیجه نرسیده بودم بیشترین نقش را در بهتر شدن عملکردم در طول این سال‌ها شده است. و بویژه استفاده از وبینار های اساتید. اینکه سی سال قبل درسی خوانده باشم دلیل بر توانایی داشتن در درمان نیست
مجید جدیدی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
13
متاسفانه این کارها تبدیل به یک رفتار شایع در بین همکاران شده، ای کاش امکانپذیر بود آن همکار ما محترم را معرفی نموده و رسوا میکردید، به قول یکی از دوستان خوبم باید هزینه این کارها را برای این گونه دوستانِ نادان بالا برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
1
8
وقتی خیلی واضح در نظام به دامپزشکان جوان گفته میشه چون فلان دامپزشک مسن در این شهر کلینیک داره به تو مجوز نمیدیم و اگر مجوز بدیم هم برای تو مشکل ایجاد خاهد شد و بهتر است صرف نظر کنی و بری مسئول فنی بشی.چرا باید یه دامپزشک صرفا چون سابقه کاری داره توی اکثر شهرستان های کوچیک دیکه اجازه نمیده دامپزشک جوان بیاد و اگه هم بیاد هزار و یک بلا سرش میارن تا بره.من توی یکی از شهر ها کوچیک مجوز گرفته رفتم گاوداری پرتکول مامایی برای گاوا دادم حدود ۲۰تا گاو رو هم فرستادم برای تلقیح ۲۰روز بعد صاحب گاوداری زنگ زده که اقا همه گاوها باز فحل اومدن پیگیری کردم همون دامپزشک مسن رفته به کاگر گاوداری پول داده شب تلقیح به همه PG زدن.چی بگم
پاسخ ها
sadegh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
درسته اخلاق تو دامپزشکی داره به قهقرا میره ولی تا این حد عجیبه بیشتر شبیه داستان میمونه تا واقعیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خیلی از شهرای کوچیک دامپزشکای قدیمی هستن ک صرفا تجربه دارن و از نظر سواد و کار روز واقعا عقبن و دامپزشک جوان ک میاد به هر شکل ممکن بزاش مسئله درس میکنن.توی همین سایت حکیم مهر مصاحبه رئیس نظام سمنان رو بخونید میگه دادن مجوز جدید به معنی اشتغال زایی نیست بلکه از بین بردن شغل های قبلیه!!!!!با همین توجیه هر دامپزشک جوانی ک میاد امکان نداره بهش مجوز بدن اینقدر این قضیه زیاد شده ک صدای اداره کل سمان دراومده .چرا واقعا چرا اگه دامپزشکی ک سابقه داره توان رقابت داره ک حذف نمیشه حذفش ب معنی نبود توان رقابته بعد اقای رئیس نظام میگه دادن کلینیک جدید باعث حذف کلینک های قدیمی میشه!!!مصاحبه ایشون رو بخونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ذز یکی ازشهرهای استان ......... دکتر الان سه ساله مزحوم شده اما از تزسش به کسی داروخانه نمی دهند و
حمید گردان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
1
با سلام
دکتر افروزی از دامپزشکان حاذق و کاربلد هستند و بسیار اخلاق مدار عمل می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
8
دامپزشکی رشته عجیبی هست و دامپزشکان هم عجیب تر !!!!
از دامپزشکی که با ۲۰۰ هزار تومن عقیم سازی میکنه تا مسئول فنی که با ۲ میلیون تومن از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر میره سر کار !!!!
دقیقا هدف چنین افرادی چیه این آفت های دامپزشکی کی می خوان جمع بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در ایران این رشته باید از دفترچه انتخاب رشته کنکور حذف شود تا زمان اصلاح زیرساخت ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
کجا با ۲۰۰ تومن عقیم میکنن توی شیراز زیر یک و نیم ملیون هزینه عقیم سازی نمیگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
1
واقعا حقیقت تلخ است و جای تاسف دارد در مورده بنده که یک کلینیسین خانم هستم متاسفانه همکارانه مرد دست به تخریب میزنن و من با این موضوع کنار آمده ام چون چاره ای ندارم، اینهمه تهمت و تخریب به نظره من نشان از بی اعتقادی به اخلاق و خداست، و اینو بدونید دوستان دنیا گرده مطمئن باشید واسه خودتون هم اتفاق میوفته
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
4
متاسفانه این موارد زیاد دیده میشه..انهم به دلیل فارغ التحصیلی جمع کثیری از دامپزشکان که بی ضابطه وارد کار میشن..در هیچ کشوری این همه دانشگاه ...دامپزشک نمیگیره...با کدام دام ودامپروری وبازار کار
دکتر رضائی
|
United States of America
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
1
4
درود بر دکتر افروز عزیز البته بنده اطلاع دارم کدام همکار بزرگواری این کار اشتباه را کردند ولی گفتن اسم مشکل را حل نمیکند ما همه باید سطح فرهنگ خودمان را ارتقاء بدیم با مطالعه فراوان با اندیشیدن برای خودمان اگرشخصیت قائل باشیم واگر برای رشته ای که کار میکنیم ارزشی قائل باشیم هیچ وقت پشت سر همکار حرف نمیزنیم هیچ وقت مفت کار نمی‌کنیم هیچ وقت دلقک بازی برای چند فالوئر اضافی در نمیاوریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
0
دقیقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
0
حالا خوبه نظام تهران راي بر عليه دكتر نداده، تو استان ...... كه يك نفر همكار بخش خصوصي رو از ابتداي تشكيل نظام تا به امروز بر اين مسند نشاندن و يك نفره تمام پرونده ها رو نظر ميدن، هر كسي رو رغيب باشن عليهش نظر ميدن ، در خيلي مواردم براي جلب راي در دوره بعدي انتخابات نظام همكاري كه واقعًا تقصير داره رو تبرئه ميكنن. وقتي نظارتي بر اين موارد نيست ،وقتي يك دامپزشك بخش خصوصي كه جايگاه دانشگاهي نداره و تمام پرونده هاي شكايت يك استان رو نظر ميده و چهار سال و نيم عوض هم نميشه ، آيا اين عمل خودش فساد نمياره ؟ما چطور از همكار تازه كار توقع داشته باشيم اخلاقيات رو رعايت كنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چندین سال قبل همین آقایی که مورد بحث است مسئول نظر دادن در نظام بود و عضو معتمد بود که رای های بسیار تندی برای همکاران صادر می کرد و بخاطر این روش درو کردنش. کنار گذاشتنش و متاسفانه در ظاهر با همه خوبه ولی عملا خیلی کارها می کنه
پورعلی
|
Germany
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
1
5
دکتر افروزی از دامپزشکان بسیار حاذق و توانا و بسیار اخلاق مدار هستند. درود بر دکتر افروزی عزیز که با شجاعت یک ماجرای روزمره کلینیک هارو مطرح کردند. امیدوارم روزی برسه که کلینیسین ها پشت هم باشند تا پشت سر هم حرف بزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
1
1
وقتی فزهنگ در دامبزشکی جایش را به اقتصاد می دهد بعد از نابود کردن آینده خودم وخانوادم در سال 1375 وتحصیل در بهترین دانشکده دامبزشکی کشور و اصرار استاد عزیزم بر ماندن در تهران و قبول نکردنم به مناطق محروم جنوب و وطنم رفتم تما خدا شاهده حداقل دو مدیر کل که خوشبختانه در دولت مردمی آقای رییسی کنار گذاشته شدند بجای کار فنی و اداری مدام و با توجه به نبودشان در استان به تخزیب همکاران چه خصوصی و چه دولتی می بزداختند و انگیزه کار رو از همکاران می گرفتند بشکلی که اون همکار حاذق بخش خصوصی عطای استان خودش رو به لقای مدیز کل اسبق بخشیدند و برای همیشه به شمال کشور مهاجرت کردند
مقدم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
1
2
من آقای دکتر افروزی رو کامل میشناسم و در کار خودشون بسیار مهارت دارند و این تخریب ها به هیچ وجه خللی در کار ایشان ایجاد نمیکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
1
1
نظام دامپزشکی اگر توان داشت مثل نظام پزشکی که دکتر حکیم عطار روازاده را برای همیشه از طبابت محروم کرد این دامپزشک تخرب کننده را هم محروم میکرد تا ارامش در بین دامپزشکان حاکم میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این دامپزشک کاملا شناخته شده هستند و چون با خیلی از همکاران همین کار را کرده اند نیاز به نام بردن نیست و عواقب قانونی برای منتشر کننده نامش دارد و در ظاهر با همه دوست است و از پشت خنجر را با تمام قدرت فرو می کندو متاسفانه بسیار معروف هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نظام دامپزشکی توان داره و رای هم صادر می‌کنه منتهی یکدفعه فلان رئیس دانشکده یا بهمان مسئول سازمان دامپزشکی زنگ میزنه که باید تبرئه بشه و تمام مشکل پدر خوانده هایی هستند که وجود دارند وگرنه برخورد با این رفتارها صورت میگیره اینکه خوبه دامپزشک داریم مسئول فنی نیست ولی ادعای نمایندگی مسئولین فنی رو داره اینکه افتضاح تر از اونه
سعید کمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
1
2
جناب اقای دکتر افروزی عزیز مضاف بر اینکه در کارشون دامپزشکی حاذق و با تجربه و متبهر هستند از نظر اخلاقی فردی بسیار با اخلاق ، دوست داشتنی و عاشق حیوانات هستند .
برای ایشان سلامت و سعادت و بهروزی آرزومندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
1
3
دکتر افروزی شما که وقت گذاشته بودین و از صاحب حیوان توهین کننده شکایت کرده بودین، وقتی پشیمانی صاحب حیوان رو دیدین باید براش شرط میذاشتین که آقا من به شرطی شکایتمو پس میگیرم و رضایت میدم که شما به عنوان شاهد هر اتفاقی بین شما و اون دامپزشک زیر آب زن افتاده رو تو دادگاه بیان کنی تا من از اون دامپزشک به دلیل تشویش اذهان عمومی شکایت کنم.
اون صاحب دام هم قطعا قبول میکرد و اون دامپزشک هم ادب میشد. اما متاسفانه چنین کاری نکردین ................. اون دامپزشک هم به ریش همه ما میخنده و دوباره به کارهای قبلی اش ادامه میده و زیر آب شما و همکاران دیگه رو هم باز هم خواهد زد، چون مجازاتی در کار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آن فرد یک چهره شناخته شده است. خیلی هم مشهور. و عملا نمی توان سمتش رفت. شکایت همیشه جواب نمی دهد اما همینکه متوجه شود نتایج کارهایش و بقول معروف زیرآب زدن‌های پشت ابر نمی ماند و از نظر اجتماعی برایش هزینه دارد تجدید نظر در رفتارش خواهد داشت شکایت جز ایجاد دشمنی نتیجه ای ندارد اما مطرح شدن زوایای مختلف این رفتارها نتایج بهتری برای همه خواهد داشت
دکتر پورفرزانه
|
Germany
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
0
2
جناب اقای دکتر افروزی عزیز دامپزشکی با سواد، جراح، بسیار توانمند و دلسوز هستند بنده شخصا مواردی که قادر به انجام آن نباشم به ایشان ارجاع میدهم .ایشان تمام کلیپ های آموزشی وتجارب دامپزشکیشون را بی منت در اختیار بنده قرار دادند .
برای ایشان سلامتی و سعادت آرزومندم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
0
0
این رفتار یک رفتار کلاسیک غیرحرفه ای و بسیار زشت است که از جانب یک شبه همکار سر زده . باید به نحو مقتضی به شکلی در بردارنده مسئولیت حرفه ای برای دکتر افروزی نباشه مشخصات اون فرد رو شفاف سازی کرد. متاسفانه در این روزگار که بعضی به هر دستاویزی برای به اصطلاح " شهرت" در فضای مجازی و کسب فالوئر دست میزنند نباید چنین افرادی به سادگی به رفتارهای منزجرکننده شون ادامه بدن . باید اگر کسی چنین رویه ای داره برخورد جدی از جانب قاطبه همکاران بشه و به نمایندگی از اونها نظام دامپزشکی با چنین فردی برخورد جدی کنه تا موارد مشابه پاشون رو از گلیمشون دراز تر نکنند . من موافقم که مشخصات این فرد شفاف سازی بشه . حکیم مهر به نحو مقتضی اقدام کنید.
نظر شما
ادامه