کد خبر: ۷۵۷۳۶
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
وی به حکیم مهر می‌گوید: در ریپورت سونوگرافی بیمارستان خیلی مجهز اثری از تخمدان باقی‌مانده در کیس مذکور وجود نداشت ولی وی حدود ۲۴ میلیون تومان به خاطر یک جراحی عقیم‌سازی از صاحب حیوان پول گرفت!

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: برخلاف پزشکی، اخلاق حرفه‌ای در دامپزشکی یکی از مقولاتی است که نه در حوزه آکادمیک و نه در آوردگاه عمل و تجربه، آن طور که باید به آن پرداخته نشده است. اگرچه حمایت و پشتیبانی از همکار و به نوعی رقیب، ایده‌آل‌ترین شکل پیاده‌سازی اخلاق حرفه‌ای در صنف بوده که اجرای صد درصدی آن کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما حداقل عدم تخریب همکار نزد مراجعین، جزو الفبای اخلاق حرفه‌ای هر رسته‌ای از مشاغل است؛ معضلی که در حوزه دامپزشکی، کم اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش حکیم مهر، نمونه اخیر و قدری عجیب آن، اقدام یکی از دامپزشکان معروف و از چهر‌ه‌های اینستاگرامی درخصوص همکار کلینیسین خود بود. جایی که این چهره مشهور، یک گواهی با مهر و امضا صادر نموده و در اختیار صاحب حیوان قرار داد که فلان همکار دامپزشک دچار خطا در درمان شده و می‌بایست تمام هزینه‌ها و خسارت صاحب حیوان را پرداخت نماید!

ماجرا از آنجا شروع شد که یک کیس گربه ماده برای جراحی عقیم‌سازی به یکی از کلینیک‌های دامپزشکی شهر تهران مراجعه می‌کند. مدیر این کلینیک دامپزشکی به حکیم مهر می‌گوید: «این کیس با یک بیماری خاص و با احتمال وجود باقی‌مانده تخمدان بعد از انجام جراحی عقیم‌سازی مراجعه کرد. ما از روی علائم بالینی حیوان مشکوک شدیم به اینکه ممکن است باقی‌مانده تخمدان وجود داشته باشد که اگر بود، به نوعی خطای جراحی محسوب می‌شد و این خطا باید توسط تیمی که این کار را کرده و دامپزشکی که جراحی کرده، پوشش داده می‌شد. گاهی پیش می‌آید که صاحبان کیس بعد از اینکه متوجه می‌شوند دامپزشک خطایی داده یا گاهی اوقات زمانی که هنوز درمان کامل نشده، کیس را پیش دامپزشک دیگری می‌برند. در اینجا اخلاق حکم می‌کند که دامپزشک دوم، همکار خود را پوشش دهد و کیس را مجددا به دامپزشک مربوطه ارجاع دهد. اما متاسفانه در این مورد به خصوص، دامپزشک دوم که اتفاقا یکی از چهره‌های معروف اینستاگرامی است، نه تنها این کار را نکرده، بلکه هیزم در آتش ریخته است.»

۲۴ میلیون تومان برای یک عقیم‌سازی پول گرفتند!

وی می‌افزاید: «ما کیس را مجددا به یک بیمارستان خیلی مجهز ارجاع دادیم تا عکس سونوگرافی تهیه شود. بماند که بیمارستان یک قیمت بسیار بالا و حدود دو میلیون تومان برای سونوگرافی گرفته بود، اما درنهایت در ریپورتی که به من دادند، اثری از تخمدان باقیمانده در کیس مذکور وجود نداشت و برای من حجت شده بود. اما صاحب کیس، حیوان را پیش آن دامپزشک معروف اینستاگرامی برد و متاسفانه در آنجا به صورت غیرحرفه‌ای مساله را بزرگنمایی کردند. یعنی حتی اگر باقیمانده تخمدان هم مانده باشد، مساله در آن حد اورژانسی نیست و خود دامپزشک می‌تواند جراحی کند و مجددا آن تخمدان باقی‌مانده را خارج کند، اما به ایشان گفته بودند کیس شما باید اورژانسی و تحت بیهوشی استنشاقی عمل شود و نزدیک ۲۴ ساعت تحت مانیتور باشد. در نهایت حدود ۲۴ میلیون تومان به خاطر یک جراحی عقیم‌سازی از این بنده خدا پول گرفت. خب، مسلما هر کسی هم جای ایشان باشد، از دامپزشک مبدا که ممکن است خطا کرده باشد، عصبانی می‌شود. صاحب حیوان نسبت به موارد دامپزشکی آگاهی ندارد و با این بزرگنمایی‌های صورت گرفته، قطعا تحریک شده است.»

تا امروز تصور می‌کردم که این اتفاق فقط برای من افتاده است

این دامپزشک ادامه می‌دهد: «در اینجا قطعا اخلاق سقوط کرده است، چون اقداماتی که برای حیوان انجام شده، اصلا نیاز نبوده و نه تنها کیس به دامپزشک مربوطه برگشت داده نشده، بلکه یک هزینه اضافی هم به او تحمیل شده است. همه اینها به کنار، این دامپزشک مشهور در کمال ناباوری یک گواهی برای صاحب حیوان صادر کرده که دامپزشک قبلی در مورد این کیس خطا داشته است. در واقع یک سند مکتوب به صاحب کیس داده که برو و از دامپزشک قبلی شکایت کن و اگر هزینه‌ای پرداخت کردهای، آن را پس بگیر. این حرکت را خود من تا الان ندیده بودم و واقعا می‌توان گفت که یک فاجعه است.»

وی تصریح می‌کند: «تا امروز فکر می‌کردم که این اتفاق صرفا برای من افتاده است و به قول معروف آن را در دل خودم نگه داشتم اما متوجه شدم که بار اول ایشان نبوده و بارها اتفاق افتاده که کیسی از دامپزشک دیگری به او مراجعه کرده و ایشان در قالب یک نمایش، موضوع را بزرگنمایی کرده که خطا صورت گرفته و ما به شما یک گواهی می‌دهیم مبنی بر اینکه خطای دامپزشک قبلی حیوان بوده است. صاحبان کیس هم که دیگر راه نظام دامپزشکی را یاد گرفتند و در آنجا سند قانونی ارائه می‌دهند. به هر حال اگر به شما هم یک سند بدهند که فلان دکتر خطاکار بوده است، شما آن را برای خود حجت می‌دانی.»

شهرت برخی باعث شده که هر چه بگویند، صاحب حیوان می‌پذیرد

این دامپزشک در پاسخ به این سوال که واکنش نظام دامپزشکی چه بوده و آیا این قبیل مسائل در کمیته‌ای مشخص بررسی می‌شود، یا نه؟ توضیح می‌دهد: «در این مورد خاص که برای من اتفاق افتاد، ما در ابتدا کیس را به مکانی ارجاع داده بودیم که خیلی نسبت به تشخیص آن مطمئن بودیم و عقل و اخلاق هم حکم می‌کرد که خود ما جراحی را انجام دهیم، اما در گزارش سونوگرافی آمده بود که اثری از باقی‌مانده وجود ندارد، اما در کمال تعجب وقتی به دامپزشک معروف مراجعه کردند، حرف دیگری زد. از طرفی ما نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم این گواهی‌ها و تشخیص‌های سونوگرافی که صادر می‌شود، اصالت دارد. یعنی در این میان شهرت برخی افراد باعث شده که هرچیزی که بنویسند، برای نظام دامپزشکی و صاحب حیوان حجت شود. به طوری که می‌گویند فلان شخص که دیگر اشتباه نمی‌کند. از طرفی وقتی صاحب کیس یک عدد و رقم زیادی را هزینه می‌کند، مثلا برای جراحی ارتوپدی حدود ۶۰ میلیون تومان می‌پردازد، مسلما هر چیزی که از دامپزشک بخواهد، برای او می‌نویسد، چون ۶۰ میلیون تومان از صاحب حیوان پول گرفته است. در این میان درمان‌های غیرضروری نیز انجام می‌شود. مثل همین مورد که دامپزشک حدود ۲۵ میلیون تومان برای یک عمل عقیم‌سازی گربه ماده پول گرفته است. صاحب حیوان از این دامپزشک شاکی نیست اما از آن دامپزشکی که حالا ممکن است به هر دلیلی یک خطایی داده باشد، شاکی است. البته در صورت بروز خطا نیز صاحب حیوان باید دوباره مراجعه کند که دامپزشک بتواند خطا را برطرف کند. کمااینکه دامپزشکی که در مقابل خطای خود مسئول نباشد، او هم خطاکار است.»

دامپزشکانی که به خاطر کمبود کیس دست به هر کاری می‌زنند

وی خاطرنشان می‌کند: «گاهی اوقات برخی دامپزشکان به خاطر کمبود کیس دست به هر کاری می‌زنند. تصور کنید در شرایطی که بسیاری از دامپزشکان ما ماهی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارند، این شخص صرفا از یک کیس ۲۵ میلیون تومان پول می‌گیرد. اما اینکه در این میان بخواهد همکار خود را هم خراب کند، کار درستی نیست. البته ساختار نظام دامپزشکی نیز به آن شکلی نیست که به راحتی این موارد را بپذیرد. بالاخره آن شخص را می‌خواهد و سوال می‌پرسد اما وقتی یک دامپزشک چنین گواهی را صادر می‌کند، صاحب حیوان حتی اگر مسیر قانونی را هم بلد نباشد، در آنجا تحریک می‌شود و امنیت محل کار را به هم می‌ریزد. به هر حال همه صاحبان حیوانات هم انسان‌های فرهیخته و نرمالی نیستند.  خیلی‌ از آنها مشکلات زیادی دارند و زمانی که برای آنها حجت شود که به او ضرر رسیده و جان حیوانش به مخاطره افتاده، به هر طریقی که بتواند، حتی تخریب محل کار و خودروی دامپزشک تلافی می‌کند.»

خلاء قانونی یا جای خالی اخلاق در دروس دانشکده

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که ریشه این مشکل کجاست؟ از نظر این دامپزشک، یکی از تفاوت‌هایی که بین پزشکان و دامپزشکان وجود دارد، عدم امنیت شغلی و مسائل مالی حاکم بر رشته دامپزشکی ناشی از کمبود کیسی است که اخیرا اتفاق افتاده است: «مثلا یک کلینیک دامپزشکی یا یک بیمارستان دامپزشکی که ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومان کرایه می‌دهد و در طول روز فقط ۴ کیس دارد، باید از این تعداد کیس پول در بیاورد. اولین دلیلی که باعث می‌شود اخلاق زیر سوال ‌رود، شرایط بد حاکم است. افزایش کرایه مطب‌ها و عدم همخوانی هزینه‌های کلینیک با درآمد، باعث می‌شود که برخی دامپزشکان وقتی کیس مراجعه می‌کند، هر کاری بکنند.»

وی اضافه می‌کند: «مساله دوم این است که ما در طول دوره تحصیل آکادمیک دامپزشکی اصلا چیزی تحت عنوان اخلاق دامپزشکی نخواندیم و به ما آموزش ندادند که در این موقعیت‌ها چه واکنشی نشان دهیم و چطور ارجاع دهیم و رفتار کنیم. اینکه کیسی که به ما مراجعه می‌کند، یک سوال بپرسیم که آیا نزد دامپزشک دیگری رفتید یا خیر؟ آیا می‌توانم نسخه‌ها را ببینم؟ مگر اینکه طرف واقعا خودش رضایت داشته باشد و بگوید که من پذیرفتم دکتر حیوان من شما باشید. شما در آن جایگاه نیستی که گواهی کنی و فتوا دهی که دامپزشک قبلی خطا کرده است. کمااینکه ما در نظام دامپزشکی کمیته‌های بدوی داریم و چند نفر متخصص آن شخص را می‌خواهند.»

این دامپزشک ضمن گلایه از اینکه در دانشگاه اخلاق حرفه‌ای و نحوه برخورد آموزش داده نمی‌شود، می‌گوید: «روند درمان به شکل افسار گسیخته جلو می‌رود و نظارتی روی تعرفه‌ها نیست که این هم مساله مهمی است. دامپزشکی که به حق خود قانع است و با یک تعرفه منطقی کار می‌کند و اخلاق‌گرا است، بیشتر تحت فشار است تا دامپزشکی که مثلا ۵۰ میلیون تومان می‌گیرد و به راحتی هم پرداخت می‌کنند و خیلی کارها را به خاطر اخلاق انجام نمی‌دهد.»

دامپزشکان باید احساس کنند که نظام دامپزشکی برای آنها تکیه‌گاه است

اما سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که اساسا چه باید کرد که تا دیر نشده از این رفتارها در جامعه دامپزشکی جلوگیری کرد تا تبدیل به اپیدمی نشود. این دامپزشک معتقد است که در این میان نقش نظام دامپزشکی خیلی مهم است: «یعنی دامپزشکان ما باید احساس کنند که نظام دامپزشکی واقعا برای آنها تکیه‌گاه است اما هیچ‌وقت این احساس را نداشتند. نظام دامپزشکی جدای از نقشی که امروز تبدیل به صادرکننده پروانه شده و صلاحیت اماکن را چک می‌کند، این مساله را خیلی می‌تواند جا بیندازد. به نظر من می‌تواند یک قانون تصویب کند که همکاران حتما از دامپزشک اول مشورت بگیرند و به این صورت یک تعامل و ارتباط وجود داشته باشد.»

وی می‌افزاید: «از طریق فرهنگ‌سازی و انتشار مقالات در پایگاه خبری پرمخاطب حکیم مهر می‌توان به آن نقطه رسید که زمانی که شخص برای اخذ پروانه مراجعه می‌کند، چند بروشور به او بدهند و امضا و تعهد بگیرند که اخلاق حرفه‌ای دامپزشکی این است و شما باید نسبت به همکار خود این‌چنین باشی، نه اینکه در مقابل او بایستی. در حال حاضر متاسفانه هر دامپزشکی که از سیستم ارجاع استفاده می‌کند، می‌گویند که طرف سواد ندارد. من دامپزشک عمومی هستم و تا حدی می‌توانم تشخیص دهم. چه اشکالی دارد که به متخصص داخلی ارجاع دهم؟»

 

انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
2
8
کجایی همکار عزیز
ما که خیلی وقته از برکنده شدن اخلاق حرفه ای گفتیم در بین همکاران
زیرآب و تخریب بن مایه ما شده چون آلوده کاسبی کثیف دروغ و ریا نه تجارت آغشته به اخلاق و حیا شده ایم
فقط بعضی از اعضای هیئت علمی همچنان در همه دانشکده های دامپزشکی هستند که به معنای واقعی انسان و انسان سازند با شرف و شریف پرورند و در کار نیز همیشه در مقابل گلایه دامدار و مرغدار که قشری محترم اما کم آگاه از ارتباط هستند پشت همکار بوده اند و طوری با رفتار پسندیده و نه گفتار برخورد کرده اند که دامدار یا مرغدار تیغ گلایه را غلاف کرده است
از همین جا بوسه میزنم به دستان و پاهای این عزیزان به معنای واقعی استاد
حداقل آنهایی که در دل من شاگرد جای دارند اساتید دانشگاه فردوسی مشهد و آزاد کرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
استاد داریم که تلفن و پیام جواب نمیده، برا یه سوال ساده باید با صرف هزینه و زمان و طی هزاران کیلومتر و خطر تصادف، به صورت حضوری بری دانشگاه، اونم تو عصر ارتباطات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اخلاق اساتید؟؟شوخی میکنی؟؟
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
کاش دو واحد منطق و فلسفه اضافه میشد به دروس دامپزشکی.
آقا جان چرا مسائل را احساسی قضاوت میکنیم؟؟!
مسئله ساده است و در یک هیئت بدوی قابل بررسی است!!
سطح بررسی مسائل رو اینقدر تنزل ندهید و بجای فرافکنی که مثلا پزشکها پشت یکدیگر هستند و اشتباهات همدیگر را میپوشانند و ماست مالی میکنند و نمیگذارند که بیماران متوجه خطای همکارشان بشود؛ که نشد جواب درست و منطقی برای مسائل فعلی ما!
یا همکار ما به لحاظ علمی کارش را اشتباه انجام داده و به صاحب حیوان به لحاظ مادی و معنوی ضرر زده که باید برخورد قانونی از طرف نظام شود و یا اینکه همکارش بی جهت قصد تخریبش را داشته که در این صورت نیز باید ایشان بازخواست قانونی شوند.
این حرفها خیلی نامعقول و لو کلاس هستند:
پشت همدیگر را بگیرید یا به قولی کاری کنید که صاحب
حیوان متوجه مسیر قانونی نشود و حقش را مطالبه نکند....
اینا راهکارهای غیر اخلاقی هستند واقعا که!
یعنی اگر ما هم به پیروی از اقایان پزشک که گاهی مشهود ترین ضررهای مادی و معنوی را سهوا به علل مختلف به بیماری میزنند و نظامشان به راحتی برایشان ماست مالی میکند؛همین تکنیک های غیر اخلاقی را بزنیم؛آیا به سطح بالاتری از اخلاق حرفه ای رسیده ایم.
۴۲۱۱۷۶
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
آقای با نام دامپزشک، موضوع لاپوشانی نیست. موضوع این است که دامپزشکان هم مانند همه ی مشاغل و رشته های دیگر خطا میکنند. مسأله طرز رفتار ما با اشتباه یک همکار است. آیا ما اشتباه را به همکار میگوییم و او را ارتقا میدهیم یا از این اتفاق به عنوان یک فرصت برای نابودی یک عمر تحصیلات او و سرمایه ی کاری اش بهره برداری شخصی میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
12
1
وقتی غیر دامپزشک همکار رو توهین میکنید و آدم حساب نمیکنید مطمئنأ کار به اینجا ها و بدتر از این هم خواهد رسید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
0
10
در رشته ی پزشکی، از ترم یک دانشگاه، اخلاق حرفه ای و طرز رفتار و صحبت کردن را به ایشان یاد میدهند. طوری که وقتی یک پزشک فارغ التحصیل میشود ممکن است که سواد فنی و علمی نداشته باشد ولی قطعا امکان ندارد که پرستیژ رشته اش را حفظ نکند و طرز رفتار با مردم را نداند.
با زیرآب زدن همکار و تخریب او، چیزی که در واقع خراب میکنید، دامپزشکی و دامپزشکان هست که خودتان هم در نهایت جزوش هستید.
هیات علمی
|
Germany
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
2
8
آنجایی که همان مثلا سلبریتی ها بوسه بر سگ و گربه ها برای درآمد بیشتر میزنن و کسی هم نیست نکوهش کند این همکاران را ،هرجه ما به دانشجویان جوان تذکر می دهیم کارساز نمیشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
5
نظارت های نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی باید تشدید بشه و بازدارندگی لازم رو داشته باشه وگرنه امروز فردا کار ب چاقوکشی بکشه سر کیس، این اعداد ارقام برای جراحی واقعا مسخره و شرم اوره و نمونه بازر کلاهبرداریه، این مرکز رو باید تعلیق کرد
ناشناس
|
Sweden
|
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
19
2
یعنی اخلاق دامپزشکی حکم‌ می کند اگر دامپزشکی خطا کرد بقیه لاپوشانی کنند؟!! یعنی در مکتب دامپزشکی لاپوشانی و‌ ماست مالی ارزش محسوب می شود؟؟! واقعا متاسفم برای کسانی که مروج این تفکر هستند و برای حکیم مهر که در این رابطه با وقاحت تمام قلم می زند.
پاسخ ها
ازاده
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
خیر ولی می توانند مجدد به دامپزشک مربوطه ارجاع دهند تماس بگیرند و راهنمایی و هدایت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
دوست عزیز
موضوع لاپوشانی نیست
موضوع اینه که برخی همکاران برای تخریب همکار دیگر دست به هر کاری می زنند که دروغ گویی ابتدایی ترین آنهاست.
من هم به شدت با لاپوشانی تخلفات و حمایت از همکاری که تخلف آشکار داشته به شدت مخالفم
سلطانی منش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
درمان صفر و یک نیست!
یعنی این نیست که بگیم درمان درست و درمان غلط، و فقط همین دو حالت باشد.

درمان طیفی از صحیح ترین تا بدترین را شامل میشود و البته حالات زیادی که نسبت به وضعیت مالی صاحب بیمار و سن بیمار و.. این بهتر و بدتر بودن تغییر می کند.

حال در این شرایط، یک کیسی می اید با درمانی متفاوت طبق نظر دکتر دیگر. شما تشخیص دیگری دارید و یا درمان دیگری را بهتر میدانید.
ایده آل ترین کار این است که به آن دکتر ارجاعش بدهید و کامنت و ریکامندیشن خود را به ایشان ارسال کنید.
ولی با توجه به شرایط مالی مجموعه یا خواست خود صاحب بیمار، اگر خواستید خودتان مسیر درمان را عوض کنید، خیلی محترمانه بگویید تشخیص شما یا روش درمانی شما متفاوت است. اصلا نیازی به زیر سوال بردن و زیراب زدن همکار نیست. خودتان هم با شخصیت تر و با اخلاق تر دیده خواهید شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
2
5
دکتر ....... دقیقا نماد بارز بی اخلاقی در دامپزشکی هست.
دکتر سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
6
دوستان و همکاران عزیز از نظام دامپزشکی که بخودی خود دچار ورشکستگی و سازمانی ...... که با پول اعضا هر روز فربه تر میشود انتظار برخورد دارید یا سازمان دامپزشکی که خودشون صاحبان حیوان تحریک میکنند ... اگر سری به شوراهای نظام دامپزشکی به استان ها بزنید خواهید دید که اکثر شکایت از دامپزشکان از سازمان دامپزشکی هست... باید تاسف خورد برای همکارانی که نون خود را در بی آبرو کردن و خالی کردن زیر پای دیگران می‌بینند... البته ایکاش نام این انسان به ظاهر دکتر اینستاگرامی را رسانه ای میکردید تا با اینجور همکارانمون بیشتر آشنا بشیم...
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
3
سلام.
همکاران گرامی، اینگونه افراد را فقط باید با گرز جهاد تبیین کرد.
هیچ راه دیگری ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
2
من در جریان هستم، دکتر معروف ............ بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
دکتری که به دانشگاه ......... مربوط میشدن
کهبدِبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
3
این ماجرا دو روی مختلف داره.
یک طرف بی اعتمادی سرپرست حیوان به دامپزشک که یکی از اساسی ترین مباحث درمان بحث اعتماد بیمار به پزشکه که اگر باشه میشه هر چیزی رو درست کرد اگر نباشه هیچی درست نمیشه و درمان ناموفق میمونه
دوما ملاک های اشتباه تشخیص درست و غلط در دنیای امروزه
ارتباطات، شبکه های اجتماعی و گسترش فناوری در عین خوبی های بسیاری که داره اثرات منفی ای هم داره مثل پایین اوردن قدرت تشخیص خوب و بد توسط افراد
بعضی افراد فکر میکنن اگر شخصی چهره ی‌ مشهوریه و در دنیای مجازی با دلقک بازی و خوشمزه بازی های پوپولیستی فالوور جمع کرده صد در صد فرد قابل اعتماد و بدون خطائیه
این تفکر باید از ریشه اصلاح شه‌ و بعد ازون بحث کهنه ی‌ زیرآب زنی ها و خودشیرینی ها برای صاحب کیسه که تا بعضی همکاران دست ازین رفتار های بچه گانه و زشت برندارن هیچ چیزی درست نخواهد شد. کاش این دسته از همکاران بفهمن وقتی داری همکارت رو تخریب میکنی در اصل خودت رو بالا نمیبری داری راه رو برای اهانت به کل جامعه ی دامپزشکی باز میکنی‌ به عبارت دقیق تر داری راه رو برای بی اعتمادی به کل جامعه ی دامپزشکی باز میکنی و با اینکار پای حامی و پرنده فروش و پرورش دهنده و ... به درمان باز میشه
کاملا هم این اتفاق بنا به خواست صاحب کیس صورت میگیره و این چرخه ی افتضاح تا ابد پیش میره
در خصوص خود اون شخص مورد نظر هم نون دلقک بازی و تخریب همکار شاید زیاد به نظر بیاد جیبتو پر کنه بی ام و هم باهاش بخری کلینیکت رو هم توی فلان منطقه از تهران بزرگتر کنی اما نون بی وفاییه. از حرام مطلق هم حرام تره
به خودت بیا برادر بزرگتر مایی سابقت از ما بیشتره ولی راهی که میری داره جامعه ی دامپزشکی رو به زمین میزنه
روز اخرشم خودت زمین میخوری
نکن عزیز. فن لکوپنیا بیماری جالبی نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
1
خیلی زشته واقعا
این دامپزشکی همه چیزش مشکل داره
یک صدم به پزشک ها که حامی هم هستند شبیه نیستیم
یک دامپزشک
|
Japan
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
3
2
سلام خدمت همکاران

نکته اول اینکه اگر پزشکان در ایران سعی میکنند خرابکاری و ناشیگری همکارشون رو توجیه کنند اخلاقی به حساب نمیاد بلکه بسیار هم ضد اخلاقه در دامپزشکی چنین چیزی کمتر داریم و ساز و کارهای رقابت بین همکاران کمتر اجازه چنین کاری رو میده و ما با مشکل کاملا متفاوتی نسبت به حرفه پزشکی روبرو هستیم

در مورد این رخداد علی الخصوص باید عرض کنم که همکار مورد نظر این خبر چندین پرونده در هیات بدوی انتظامی دارد و یا محکوم شده و یا رضایت همکار شکایت کننده را جلب نموده و پرونده متوقف شده در یکی از موارد پرونده های ایشان هم هیات عالی نظام مرکز در دوره قبل ایشون رو با دلسوزی تبرئه کردند و اکنون می‌بینید که کارشون هر روز بدتر و نسنجیده تر و غیر عقلانی تر میشه

روزی که به آقایان ساکن در نظام مرکز سابق گفتیم که آقا نکنید اینکار را شما آنجا نشسته آید که از حقیقت و شرافت و اعتبار حرفه ای دفاع کنید نه اینکه عاطفه بخرج بدهید برای عزیز کردن خودتان ولی گوش نکردند و ادامه همین شد که می‌بینید

بسیاری از ....... منتشر شده از سوی همکار مورد نظر این خبر به راحتی پروانه وی را باطل میکند ولی چه کنیم که آرای هیات های بدوی را میشکنند یا نادیده می‌گیرند و ترتیب اثر نمیدهند که امیدواریم در دوره فعلی نظام مرکز دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم
ولی لطفاً بیش از حد شلوغش نکنید ، اعتقاد همکاران اینست که نامبرده دامپزشکی را بعد از شومن بودن به یدک میکشد و در همه حرفه ها این افراد وجود دارند مهم آگاهی دادن به مردم جامعه است که پیش اینها برای گرفتن خدمات درمانی مراجعه نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اصلا به فرض دامپزشکی خطا کرد. مگر رشته های دیگر خطا نمی‌کنند؟ شغل های دیگر همه کارشان را با ضریب صد در صد صحیح انجام میدهند؟ به دامپزشک که می‌رسد باید او را محکوم کرد؟ آیا باید یک عمر درس خواندن و سرمایه گذاری چند صد میلیونی او را به باد داد چون اشتباه کرده؟
فقط دوست دارم بدانم کدام دامپزشکی در طول عمر کاری خود خطا نکرده؟ نه یکی، بلکه ده ها!!

مگر در چه سیستم آموزشی پیشرفته و به روزی درس خوانده که اینطور توقع ازش باید داشت؟
یک ذره شعور و انسانیت هم خوب چیزی هست که نسبت به هم داشته باشیم.
ناشناس
| Japan |
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
کدوم خطا رو شما می‌فرمایید
خطای درمانی دامپزشک اول یا خطای اخلاقی دامپزشک دوم بر علیه همکار خودش ؟ سخن در اینجا در خصوص خطای اخلاقی دامپزشک دوم علیه همکار خودش می‌باشد که نه حرفه ای است و نه اخلاقی و نه قابل توجیه و خودش تخلف حرفه ای قابل رسیدگی می باشد

در خصوص خطای درمان هم برای همه ممکن است برای هر پزشک و دامپزشکی اتفاق بیافتد مهم شرافت حرفه ای و پذیرش تبعات آنست و تلاش در جلب رضایت صاحب بیمار نه کتمان آن

حالا شما به ما بگو ببینیم آیا از نظر شما قبول اشتباه درمانی منافاتی با شعور و انسانیت حضرتعالی دارد؟ درمان چه در بعد انسانی و چه در بعد دامپزشکی مسئولیت حرفه ای برای درمانگر دارد که می‌تواند از بیمه مسئولیت استفاده کند تا خطای احتمالی را جبران نماید و این خودش عین سرمایه گذاری است، به صحرای کربلا نزنید و احساساتی نشوید
ناشناس
|
Finland
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
2
5
خطا و اشتباه در هر شغلی اتفاق میفته. در دامپزشکی هم اتفاقا باید بیشتر از سایر شغل ها اتفاق بیفته. چون نه حیوان زبان داره که حرف بزنه و هم اینکه برخی صاحبان نفهم و خطاکار و پر رو با دامپزشک مواجه هستند. اتفاقا بیشتر اتفاقات به خاطر عملکرد بد صاحبان پت هست که اکثرا از مشکلات حاد روحی و روانی رنج می برند و تصمیمات احساسی می گیرند. مگر میشه برای یک درمان بیماری سگ به بیش از ده مرکز درمانی مراجعه کنید و انتظار جواب گرفتن هم داشته باشید. نه عزیزم نمیشه اینطوری. یه عده کارمند حقوق بگیر نشستین نظر می دهید با این هدف که مراکز درمانی دامپزشکی بسته بشه. نگران نباشید. من امروز اعلام می کنم تا چند سال دیگه اصلا دامپزشکی حاضر نیست تو این حوزه کار کنه، چون هم اقتصادی نیست، و هم اعصاب خوردیش زیاده و باید دیوانه باشه ادم که ادامه بده. آینده ای وجود نداره به خصوص با این فرمون اگه جلو برید. و اما اون همکارانی هم که زیراب می زنند از همکاران مسن تر بخش دولتی یاد گرفته اند یا کسی تو دانشگاه نبوده که بهشون درس درستی یاد بده ولی به تدریج یاد می گیرند که هوای هم رو در این اوضاع بلبشو داشته باشند و الا همه حذف میشن به زودی. مالیات ها و ادارات و غیره هم که تا میشه دارند فشار وارد می کنند. باید سوپرمن باشید که کمرتون زیر فشار صاحب دام و ادارات دولتی و گرانی و تورم خرد نشه که شک دارم. دونه دونه داریم خرد میشیم و میریم کنار. با مجوز دادن های زیاد هم خودتون رو گول نزنید. خانه از پایبست ویران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
اینکه صاحبان پت رو دارای مشکل روحی روانی بدونی نشان از هوشمندی و ذکاوت مثال زدنی تو داره که به زودی نابودت می‌کنه و خودبخود میری کنار و نیازی به کنار زدن نداری ، دیگه رسماً به پرت و پلا گفتن رو آوردی ، کارمند حقوق بگیر و نظر دادن برای تعطیلی مراکز دیگه چه صیغه ای هست ، داریم باهات از اخلاق حرفه ای و الزام به تعهد به سوگند درمانی که خوردی حرف‌ می‌زنیم
نمی‌دونم چرا برخی فکر میکنن دنیا دور سر اینها باید بچرخه خوب خسته شدی ، نمیتونی کار کنی اوضاع برات خوب نیست یه مدت استراحت کن دوباره برگرد اتفاقی مگه می‌افته؟

به نظر میرسه یه مشکلی با دولتی ها داری ولی تا جایی که عقلم کار می‌کنه ربطی به موضوع این خبر نمی‌بینم تو صحبت هات یسری جملات ........ که هر کدوم مال یه موقعیت متفاوتی رو جمع می‌کنی یه جا و میخوای ازشون یه نتیجه گیری کلی بکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
خدمت دسو دسو بگم که اتفاقا شما درگیر کیس ها از نزدیک باشی و چهار تا سوال درست بپرسید متوجه نظر همکار کاناداییمون خواهید شد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
2
حکیم مهر، چرا در لفافه صحبت می‌کنید؟ رسالت یک خبرگزاری این است که هر دو شخص را‌ در‌ کنار هم قرار دهد و رو در رو مصاحبه کند و مصاحبه را با اسم کامل دامپزشکان چاپ کند تا خود مردم تصمیم بگیرند کدام کار غلط را انجام داده اند.
البته این را هم اضافه کنم که زیرآب زنی و رفتار غیرحرفه‌ای به دلیل کمبود درامد و حسادت انجام می‌شود و این دامپزشک بسیار عمل بدی انجام داده و هیچگونه قابل توجیه نیست.
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
1
مشکل از صاحبای پت هست که تا تقی به توقی می خوره می برن جای دیگر.
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
2
خطا و اشتباه در هر شغلی رخ میده
۲۴ میلیون هم بی انصافی گرفته
زیراب زدن همکار هم اشتباه محضه
ولی دفاع بی جهت از صاحب حیوان که طلبکار و بی تربیت هست هم اشتباهه
برخی همکاران طوری از صاحبان پت دفاع می کنند که گویی حق اونها رو خورده اند.
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
2
بی اخلاقی در جامعه ما بیداد می کنه. همه منتظر بهانه اند تا منفجر شوند. تو دامپزشکی وضعیت وخیم تر است. علل این وخامت و سقوط اخلاقی در عدم توان صحبت کردن و کنترل خشم است. در واقع ما ایرانیان عمدتا منطقی نیستیم و چون احساسی هستیم همواره دوست داریم تو پشت ظاهر دشمنی کنیم ولی در ظاهر امر قربون صدقه هم می رویم. جون به جونمون کنند ریاکاریم و ترسو.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
3
متاسفانه به اینگونه اشخاص ( دامپزشک زیرآب زن) شخصیت ضداجتماعی گفته می‌شود که یک نوع بیماری روانی و خطرناک محسوب می‌شود. شخص توانایی تشخیص خوب از بد را دارد اما بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای تنها به فکر منفعت خودش می‌باشد و اینکه چه بلایی بر سر جامعه، فرد مقابل یا مردم می‌آورد اصلأ برایش مهم نیست و هیچ گونه‌ احساس مسئولیتی در قبال آن نمی‌کند و بدون احساس و خونسرد به ضربه زدن به دیگران برای تامین منافع خود می‌پردازد یا در واقع در حال انتقام گیری از جامعه به سود خود هستند. این افراد بسیار خطرناکند و دست به هر کاری از جمله قتل برای تامین منافع خود می‌زنند و باید به روانشناس و روان درمان معرفی شوند.
ناشناس
|
Sweden
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
0
3
دامپزشک زیراب زن و صاحب حیوان بیمار روحی
چه ترکیب سمی و توکسیک جالبی
مناسب ایران امروز
انگشتر عقیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
4
گزارش خطا همکار و خطرناک بودن همکار دامپزشک باید به مسئولی که پروانه دامپزشک را صادر کرده اطلاع داده شود و این امر خلاف اخلاق نیست
ولی اینکه به صاحب دام این اطلاعات داده شود درست نیست
نظر شما
ادامه