کد خبر: ۷۴۰۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
به مناسبت روز جهانی دامپزشکی:
«دکتر رامین سلامتی» در بخشی از این پیام آورده است: حمایت از پرداخت حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی بر پایه تصويب‌نامه شماره 23409ت 46457ﻫ هيات وزيران، به هنگام صدور و تمدید پروانه‌های بهداشتی بهره‌برداری، بطور جدی در دستور کار شورای نظام دامپزشکی استان تهران قرار داشته و خواهد داشت ...

حکیم مهر: رییس نظام دامپزشکی استان تهران ضمن ارسال پیامی روز جهانی دامپزشکی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، متن پیام «دکتر رامین سلامتی» به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

روز جهانی دامپزشکی گرامی باد

آخرین شنبه ماه آوريل هر سال بعنوان روز جهاني دامپزشكي نامگذاری و توسط جامعه جهانی دامپزشکی در سطح بین‌المللی و جوامع دامپزشکی کشورها در سطوح ملی گرامی داشته می‌شود. شورای نظام دامپزشکی استان تهران روز جهانی دامپزشكي 2023 (29 آوریل برابر با 9 اردیبهشت 1402) با شعار «ترویج تنوع، برابری و فراگیری/ جامعیت در حرفه دامپزشکی Promoting Diversity, Equity, and Inclusiveness in the Veterinary Profession» را به همه فعالان دامپزشكي در عرصه‌هاي آموزشي، پژوهشي و اجرايي بخش‌های دولتی و غیر دولتی به پاس جایگاه، نقش و خدمات ارزشمندشان در سطح استان، تبريك گفته و صمیمانه ارج می‌نهد.

به جرات می‌توان گفت در بین علوم مختلف کمتر رشته‌ای از تنوع شغلی، فراگیرندگی و جامعیت دامپزشکی برخوردار است. تحقق امنيت زيستي، ایمنی زیستی، امنيت غذايي، ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و رفاه حیوانات با تلاش دامپزشکان و دامپزشکی به ثمر می‌نشیند. حتی در مقایسه با پزشکی امور پایش، مراقبت، پیشگیری،کنترل، تشخیص و درمان بیماری‌ها، اختلالات، آسیب‌ها، امداد و نجات در گستره وسیعی ازگونه‌های جانوری اهلی و وحشی در دستان توانمند دامپزشکان قرار می‌گیرد.

توسعه کمی و کیفی دامپزشکی غیردولتی (تعداد شاغلین، تعداد مراکز و تنوع ارائه خدمات) بی‌تردید پاسخگوی بخش عمده‌ای از نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه امروز استان تهران می‌باشد. مراکز بهداشتی درمانی دامپزشكي (درمانگاه‌ها/ کلینیک‌ها، پلی‌کلینیک‌ها، مجتمع‌های درمانی، داروخانه‌ها، مراکز واکسیناسیون) بخشي از ساختار نظام سلامت كشور مي‌باشند كه بدون تحميل هزينه بر منابع دولتي، بار سنگيني را از دوش حاكميت بر مي‌دارند. از آنجائیکه به هنگام صدور پروانه تاسیس، انتخاب محل استقرار مراکز بهداشتی درمانی دامپزشكي با در نظر داشتن اصول، موازین و ضوابط بهداشتي، زيست محيطي و استقرار سامانه‌هاي بهداشتي، صورت مي‌پذيرد، وظیفه خود می‌دانم از این مراکز حمايت نمایم چرا که تاسیس این مراکز در راستای پاسخ به مطالبات عمومی، سهولت دسترسی شهروندان به خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی و تامین آسایش عمومی صورت می‌پذیرد.

نگاه راهبردی و جامع به امنیت غذایی يكپارچه و علاوه بر تامین و دسترسی بر اصالت، كيفيت و سلامت غذا استوار است. تحقق امنیت غذایی بدون تحقق امنیت زیستی فراهم نمی‌شود. امنیت زیستی فراهم کننده بستر بهداشتی لازم برای سرمایه‌گذاری، توسعه پایدار و حراست از سرمایه‌های منابع دامی و پس از آن مستلزم رعايت اصول و موازين بهداشتی در سراسر زنجيره غذايی از مزرعه تا سفره از طریق استقرار سامانه‌های بهداشتی: {روش خوب تولید (GMP)، روش خوب پرورش و نگهداری دام (GAHP)، روش خوب بهداشتی(GHP)، روش خوب بسته‌بندی (GPP)، روش خوب نگهداری (GSP)، روش خوب توزیع (GDP)، ارزیابی خطر و کنترل نقاط بحرانی در سراسر زنجیره غذایی (HACCP) قرار دارد. با توجه به نقش بارز دامپزشکان و پیرادامپزشکان برای کنترل بهداشتی مراکز نگهداری و پرورش دام و استقرار سامانه‌های بهداشتی در این مراکز بکارگیری و انعقاد قرارداد مسئولین فنی بهداشتی و حمایت از پرداخت حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی آن‌ها بر پایه تصويب نامه شماره 23409ت 46457ﻫ مورخ 14/10/1390 هيات وزيران، به هنگام صدور و تمدید پروانه‌های بهداشتی بهره‌برداری، بطور جدی در دستور کار شورای نظام دامپزشکی استان تهران قرار داشته و خواهد داشت.

در پایان به پاس همت، تلاش و پشتكار بي‌شائبه همکاران دامپزشكي كه در شرايط سخت كاري، ناملایمات، مشکلات و نارسائی‌های موجود مخاطرات را به جان مي‌خرند، سر تعظیم فرود آورده و قدردان تک تک عزیزان می‌باشم.

دکتر رامین سلامتی

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان تهران


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
4
آفرین . ای کاش بقیه عزیزان هم مقداری شفافتر حرفشونو میزدن . تا معلوم بشه که از کل اعضای نظام دامپزشکی که در راس هستند مخالف مصوبه هیئت وزیران بر اساس جمع ضرایب داریم یا ن ؟
اگر دامپزشکهای بخش دولتی هم مثل پزشکها می‌توانستند آزادانه کار کنند یا مطب بزنند ، مسولین فنی هم درگیر این مشکلات نبودند .‌‌ چون تلاش میکنند که حقوق مسولین بهداشتی در حد یا کمتر از خودشون باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
6
................... چرا باید وضع دامپزشکان بخش خصوصی در این شرایط اقتصادی اینگونه باشد ؟
نظر شما
ادامه