کد خبر: ۷۳۹۶

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور از ترخیص ۳۲ واگن جو وارداتی از قزاقستان توقیف شده در گمرک مشهد خبر داد که 20 واگن آن هنوز ترخیص نشده است.
سعید سلطانی سروستانی در خصوص ۵۲ واگن جو وارداتی توقیف شده در گمرک مشهد گفت:‌ ۳۲ واگن به وزن حدود ۳ هزار تن ترخیص و در حال توزیع است اما وضعیت 20 واگن فعلاً‌ مشخص نیست.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور در پاسخ به اظهارات دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور که گفته بود مجوز این محموله جو که از قزاقستان وارد شده جعلی بوده است، گفت: هیچ کدام از اسناد و مجوز این محموله‌ها جعلی نبوده است.
وی تصریح  کرد: برای کل 52 واگن این محموله یک سند مستقل از سوی کشور قزاقستان صادر شده بود اما از نظر مسئولان گمرک استان خراسان باید برای هر کدام از این واگن‌ها سند مجزا صادر می‌شده است.

وی افزود: برای 32 واگن از این محموله به صورت مستقل مجوز بهداشتی کشور قزاقستان صادر و از سوی گمرک کشور ترخیص و در حال توزیع است و برای بقیه واگن‌ها هم در حال پیگیری برای صدور مجوز از کشور قزاقستان هستیم.
سلطانی در پاسخ به اینکه آیا ترخیص دیر هنگام موجب فساد این محموله نشده است، گفت: ماندگاری و انبارداری نهاده دامی جو بیشتر است و به این زودی ها فاسد نمی‌شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور تصریح کرد: امیدوارم قوانین گمرک برای همه واردکنندگان به صورت یکسان عملی شود.
اتحادیه سراسری دامداران که حدود 20 روز پیش 52 واگن محموله جو را از کشور قزاقستان وارد می‌کرد به دلیل نداشتن مجوز بهداشتی برای هر کدام از واگن‌ها در گمرک مشهد توقیف شد و مسولان دامپزشکی خراسان رضوی خواستار مجوز بهداشتی مستقل برای هر کدام از واگن‌ها از کشور صادرکننده هستند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه