کد خبر: ۷۳۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به سه نیاز اساسی «آذر» و «توران»، توله‌یوزپلنگ‌های ماده پیداشده در پارک ملی توران گفت: هنوز زمان عبور از سرما برای توله‌یوزها نگذشته است.

 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، «دکتر بهرنگ اکرامی»، دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار کرد: اکنون «آذر» و «توران» به کاهش استرس محیطی، کاهش سروصدا و فضای آزاد برای جست‌وخیز نیاز دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، سایت توران یک سایت قرنطینه بوده و تماس با انسان‌ها در این سایت بسیار کم است و فقط چند یوزبان در این سایت حضور دارند.

 

تصویری جدید از «آذر» و «توران»

دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه سیر تکاملی و رشد این توله‌یوزها در سایت توران به‌صورت طبیعی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این توله‌یوزها در پدیده‌ای نادر در ابتدای فصل سرما به دنیا آمده‌اند، هنوز زمان عبور از سرما برای این توله‌یوزها نگذشته است و اسفندماه را در پیش داریم.

اکرامی گفت: برای این مهم، اتاق ویژه‌ای در سایت توران طراحی شده و شرایط گرمایشی را برای توله‌ها در این محل فراهم کرده‌ایم و توله‌یوزها شب‌ها در مکان بسته با منبع گرمایشی نگهداری می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
0
1
امیدوارم این دو توله یوز زیبا در نهایت سلامت رشد کنند و بالغ شوند. خداوندا خودت همواره مواظب حیوانات حیات وحش باش.
نظر شما
ادامه