کد خبر: ۷۳۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از افتتاح آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در شهریور سال آینده با تخصیص اعتبار سفر دوم هیات دولت  خبر داد و گفت: افتتاح این آزمایشگاه یکی از اولویت‌های استان در حوزه تسهیل صادرات است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدعلی بخشی» از فعالیت ۱۱ شبکه و ۹ پست دامپزشکی با ۱۶۲ پرسنل خبر داد و اظهار کرد: خراسان جنوبی از قطب‌های تولید گوشت سفید به شمار می‌رود و رتبه ۱۲ هم کشور را در پرورش طیور، رتبه هفدهم در  پرورش دام و رتبه دوم را با داشتن ۲۹ هزار نفر شتر به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مسائل اعتباری، خواستار حمایت استان در افزایش این اعتبارات شد و افزود: پس از ۱۱ سال که  از کلنگ زنی پروژه احداث آزمایشگاه تخصصی شرق کشور می‌گذرد در شهریورماه  ۱۴۰۲ و همزمان با هفته دولت در صورت تخصیص کامل اعتبار سفر هیات دولت به استان شاهد افتتاح این پروژه مهم و بزرگ خواهیم بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به شروع این پروژه از سال ۹۱ در استان و پیشرفت ۹۲ درصدی آن، گفت: این پروژه ۱۷۶ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که تاکنون  ۹۵ میلیارد ریال آن هزینه شده و در دور دوم سفر هیات دولت به استان نیز  ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

بخشی از رشد ۲۱ تعداد مجوزهای خروج دام از استان و رشد ۲۷ درصدی در تعداد آن‌ها در سال جاری خبر داد و ادامه داد: امسال، کاهش ۲۳ درصدی جوجه ریزی و رشد ۱۳ درصدی کشتار دام در کشتارگاه‌ها  در مقایسه با  سال گذشته داشته‌ایم.

وی از رشد ۷۷درصدی ارزش ریالی صادرات در سال جاری خبر داد و افزود: ارزش ریالی کالاهای صادراتی شامل یک میلیون و  ۷۰۰ هزاردلار و شامل پشم گوسفند، تخم مرغ، انواع طیور زنده، خوراک و مکمل‌های دامی بوده که بیشتر به افغانستان و  چین صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به رشد  ۱۲ برابری موارد مثبت هاری در استان، بیان کرد: سال گذشته موردی در این زمینه نداشته‌ایم، اما امسال ۱۲ مورد مثبت گزارش شده است.

بخشی از واکسینه کردن ۹ هزار  قلاده سگ گله و سگ صاحب دار در طول سال خبر داد و افزود: مردم در نگهداری سگ و گربه خانگی دقت کرده و واکسیناسیون آنان را انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر  عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، گفت: در طول سال سه نوبت واکسن در واحدهای مرغداری تخم گذار انجام می‌شود که امسال یک میلیون  و ۸۴۰ هزار  دز انجام و  ۱۰۷۷ بازدید نیز انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در استان خبر داد و گفت: کارهای زیادی در این حوزه انجام گرفته و همکاران علاوه بر وظایف اداری خود در روزهای تعطیل و غیر ساعات اداری در مناطق صعب العبور با جمعیت کم دامی خدمات ارائه می‌دهند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
1
مثل اینکه از اعتبارات ۱۴۰۲ خبر ندارید.
پولی نیست
نظر شما
ادامه