کد خبر: ۷۲۶۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر:  پلنگ باغ وحش مشهد به نام ارس دچار حمله های عصبی و تشنج است و در هفته اخیر رسانه ها خبر از نامساعد بودن حال او دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عرفانی» معاون محیط زیست خراسان رضوی گفت: تصمیم سریع درمانی برای تشخیص بیماری ارس و علت بی حالی ارس ضروری است.

او افزود: از گذشته این گونه جانوری با داروی «فنوباربیتال» به منظورکاهش تشنج تحت درمان بوده است.

رسانه ها در گزارش های خود آورده اند ارس به دلایل نامشخص دچار حمله های تشنجی و عصبی شده است در حالیکه  رستمی مدیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد گفت: دلیل بیماری این پلنگ اصابت سنگ به سرش توسط شکارچیان است .

او افزود: این گونه جانوری اکنون حدود ۱۱ سال دارد و در سال ۹۱ از شکارچیان زنده گیری شده است. ارس حدود ۶ سال است که دارو می‌خورد و در این مدت با داروی ویتامین زنده مانده است.

مدیر باغ وحش مشهد ادامه داد: پلنگ متعلق به سازمان محیط زیست بوده و هزینه نگهداری و دارو‌های این حیوان بر عهده باغ وحش است، هرچند تا دو ماه پیش دسترسی به داروهای آن آسان بود، ولی اکنون دسترسی سخت و داروها نایاب است .


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
0
2
خواندن اینگونه خبرها در خصوص حیوانات حیات وحش باعث ناراحتی و تاسف است،چرا باید نسبت به حیوانات حیات وحش اینگونه رفتار کنیم، امیدوارم آن شکارچی که این عمل را نسبت به این حیوان زیبا انجام داده در این دنیا به بدترین نحو مجازات شود و تاوان این عمل خود و این ازار رساندن به این پلنگ زیبا را ببیند که قطعا اینگونه خواهد بود،خداوندا خودت همواره مواظب حیوانات حیات وحش باش.
دوره گرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
0
در خبری مشابه سال زنده گیری 1397 ذکر شده .... معلوم هست در محیط زیست چه خبره!!!؟ یک پلنگ و چندین روایت.......!!!؟کم حافظه شدین یا..........!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
1
3
زود قضاوت نکنید، شاید خودش سرش را به سنگ کوبیده است!
نظر شما
ادامه