کد خبر: ۷۱۸۴۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده‌ای در سامانه بازارگاه معتبر هستند که دارای پروانه معتبر باشند، گفت: گزارشی ناشی از نهاده بی‌کیفیت پس از دریافت از این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر علیرضا ادیبان» اظهار کرد: سه دستگاه بر واردات نهاده‌های دامی از بنادر جنوبی و شمالی نظارت دارد، درواقع پس از واردات و قبل از ترخیص‌شدن بار، نمونه‌برداری از طرف سازمان غذاودارو، استاندارد و دامپزشکی انجام می‌شود، سپس براساس شیوه‌نامه‌های کشور تاییده‌های لازم را دریافت می‌کند.

وی افزود: برای هر تریلی، گواهی حمل به مقصد هر گاوداری، مرغداری و کارخانه‌های خوراک دام صادر می‌شود و هر ماشین باید گواهی حمل داشته باشد، این گواهی صادر شده بسته به مقصد تا سه روز اعتبار دارد.

معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پس از رسیدن محموله به شهرستان مقصد نیز دامپزشک مربوطه تأیید و سپس تخلیه می‌شود.

ادیبان با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده‌ای در سامانه بازارگاه معتبر هستند که دارای پروانه معتبر باشند، گفت: گزارشی ناشی از نهاده بی‌کیفیت پس از دریافت از این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که ثبت شده، بیشتر مواردی مانند اضافه کردن خاک و یا خیس شدن نهاده در اثر بارش باران بوده است.

معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: در چند ماه اخیر گزارش‌هایی ناشی از بی‌کیفیتی نهاده و یا خوراک کمتر شده و صرفاً بعضی از دامداران کوچک به دلیل ناآشنایی به روش فرموله کردن خوراک ممکن است کنسانتره پرانرژی را به طور ناگهانی اضافه کنند و این در مواردی باعث تلف شدن دام آن‌ها شده است.

ادیبان گفت: نزدیک به ۵۰ کارخانه تولیدکننده خوراک در استان اصفهان فعال هستند که در همه آن‌ها مسئول فنی بهداشتی اداره دامپزشکی استان حضور دارد و در صورتی که کیفیت مناسبی نداشته باشند به شرکت‌های تولیدکننده خوراک یا واردکننده مرجوع می‌شود.


انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
3
من کاری به کل خبر ندارم.
اما هر دامداری که از دانی که جهاد بهشون داده استفاده کرده گاوش انباشتگی گرفته، به صورت عجیبی هم هزارلا انباشته از پر و شن میشه. روده ها پر از شن میشند حداقل از سال جدید ۲۰ مورد رو روانه قصابی کردم اونم دام مولد که هیج راهی برای بهبودی نداشتن.
متخصص بهداشت خوراک دام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
2
2
با سلام

اینجاست که ارزش رشته بهداشت خوراک دام دامپزشکی مشخص میشود و اگر نهادهای مربوطه از متخصصین رشته بهداشت خوراک دام استفاده کنند تمام مشکلات حل میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
بابا من خودم متخصص همین رشته ام اینقدر هی نگو متخصص حالمون رو کمتر بهم بزن، خودمم کامنت اول رو زدم و الان درمانگاه دامپزشکی دارم، میخام چکار کنیم وقتی خوراک انباشته از شن یا پر مرغ میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انگار تو عمرت تو هیچ کارخونه ای تو ایران کار نکردی، حداقل من موهام رو تو همین کارخونه ها سفید کردم.
الان مگه مسول فنی کارخانه دامپزشک نیست؟؟؟؟؟ هست همه این موارد بهداشتی هم میدونه
ناشناس
| Turkiye |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
دوست عزیز در هر مبحثی که در حکیم مهر منتشر میشه جنابعالی با نام متخصص بهداشت خوراک اقدام به اظهار نظر بی مورد و غیر فنی می نمایید این رفتار جنابعالی نه تنها کمکی به حال دامپزشکی و این رشته نمی کند بلکه همگان را نسب به این رشته بی تفاوت و بی اهمیت میکند
دوم اینکه واقعا اگر فادغ التحصیل این رشته هستی با اسم و مشخصات کامل کامنت بذار تا معلوم شود که کجا درس خواندی و دارای مدرک دانشگاهی وبار علمی هستید یانه؟
توصیه بنده این هست که در هر بحث علمی نظر غیر کارشناسی ندهید و بیشتر از این خودتان را بی اهمیت نکنید ولی من مطمئن هستم که از دانشجویان جدید الورود این رشته هستید که اینجوری جوگیر شده اید بعد پنج سال متوجه می شوید خبری نیست و راهی که رفته اید بن بست بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
2
متاسفانه هر خوراک دامی که از برخی کارخانه های خوراک دام که جهاد کشاورزی بصورت حواله فرموله کرده بوده و برای توزیع در اختیار تعاونی های دامی قرار داده و به قیمت ارزان به دامدار می داده تماما انباشتگی و پر خونی روده و کف از دهان و علائم مسمومیت داده و باعث تلف شدن شده که بلافاصله بعد از تغییر جیره گله سرپا می شد... خواهشا جناب وزیر جهاد به داد دامداران رسیدگی فرمایید و بررسی کنید که چه اتفاقی در کارخانجات خوراک دام افتاده... چه زد و بندی بین جهاد و کارخانه خوراک وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
1
بله درسته اگر حتی مواد اولیه کیفیت هم ندارد و مضر است مهم این است که مسئول فنی تولید خوراک دام ، به موقع تشخیص درست داده و آنرا از خوراک دام حذف کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
1
متاسفانه دانی که الان به اسم دان دولتی دارن به دامدار میدن قاتل دام هاست ، و پر از شن هست ، امسال حداقل ۱۰ تا گاو رو بخاطر استفاده از این دان روانه کشتارگاه کردیم، کی باید پیگیری کنه وکی باید پاسخگو باشه؟
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
1
1
چقدر رشته بهداشت خوراک دام مظلومه و حسود داره
کمتر به این رشته گیر بدین و شخصیت خودتون رو پایین نیارید با متلک انداختن به یک دامپزشک عاشق که این رشته رو دوست داره
شخصیت دامپزشکان رو با بی احترامی و تیکه انداختن خراب نکنید
شماهایی که این رشته رو مسخره میکنید عرضه ی گرفتن تخصص ندارین و فقط بلدین تیکه پراکنی کنید

یه خسته نباشید عرض میکنم خدمت اون دوست عزیزی که این رشته رو علاقه داره و داره براش زحمت میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
بیشتر رشته های تخصصی دامپزشکی بدون متقاضی است اینهم یکیش لاف نزن عزیز ، رشته جراحی قلب پزشکی هم دیگه متقاضی نداره البته اینکه دامپزشکان دیرتر به واقعیت موضوعات پی می‌برند شکی نیست
نظر شما
ادامه