کد خبر: ۷۱۵۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: خراسان شمالی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: تمام زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت دامپزشک ها در حوزه تخصصی اسب در اختیار آن ها قرار داده می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علی اکبر دلیرصحرایی» در پاسخ به این سوال که یکی از گلایه های پرورش دهندگان اسب ترکمن در خراسان شمالی نبود دامپزشک متخصص در حوزه بیماری های اسب است؟ گفت: اداره کل دامپزشکی استان با آغوش باز پذیرای دامپزشک متخصصی است که در حوزه اسب می تواند فعالیت کند.

وی افزود: در صورت مراجعه این دامپزشک های متخصص، این اداره کل در طول ۷۲ ساعت می تواند پروانه طبابت را برای وی استان صادر و از سوی دیگر امکاناتی همچون مکان اقامت، بیمارستان و یا کلینیک نیز در اختیار وی قرار دهد.

دکتر دلیرصحرایی ادامه داد: اما نکته ای که در این میان مطرح می باشد این است که دامپزشکان نیز به مسئله اقتصادی بودن فعالیت خود توجه می کنند و مسائلی همچون تعداد دام موجود در منطقه و .... را مد نظر قرار می دهند.

وی بیان کرد: بیشتر دامپزشکانی که به صورت تخصصی در حوزه اسب فعالیت می کنند در حال حاضر تمایل دارند در شهرهایی همچون مشهد و یا گنبد باشند و تاکنون دامپزشک متخصصی در این حوزه به این استان مراجعه نکرده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اساسی صنعت اسب در خراسان شمالی وجود دامپزشک متخصص برای درمان بیماری های اسب است، گفت: باید از فارغ التحصیلان درخواست شود تا در این حوزه به این استان نیز ورود پیدا کنند و به طور حتم پرورش دهندگان اسب خراسان شمالی نیز از آن ها حمایت خواهند کرد.

خراسان شمالی دارای یک هزار و ۷۱۲ سر اسب ترکمن است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
2
با سلام
این مطلب نشان می دهد که اگر اداره کلی بخواهد می تواند در سه روز!!!!! پروانه طبابت صادر کند، نیازی به چند ماه دوندگی و این را ببین و اون را ببین نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
پروانه را نظام دامپزشکی صادر می کند،
نظر شما
ادامه