کد خبر: ۶۹۳۱۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی دامپزشکی:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: شعار امسال روز جهانی دامپزشکی تحت عنوان «تقویت تاب‌آوری (پایایی) دامپزشکی»، بر ارتقاء و توانمندسازی حوزه دامپزشکی بعنوان یک سرمایه و ظرفیت ملی تاکید دارد ...

حکیم مهر: با عنایت به فرا رسیدن روز جهانی دامپزشکی که متقارن با پایان ماه رحمت و مغفرت و فرا رسیدن عید سعید فطر است از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و حرف وابسته کشور صمیمانه تشکر می نمایم و برای تمام همکاران گرامی در این ایام مبارک آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، پیام «دکتر سیّد محمّد آقامیری» معاون وزیر و ریاست سازمان دامپزشکی کشور به شرح ذیل است:

روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تامین و تضمین امنیت غذایی است.

پیشگیری، مبارزه و درمان بیماریهای دامی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی بویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماریهای مشترک بین  انسان و دام که به حدود 800 نوع بیماری می رسد از مهمترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می شود.

دامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و از این رو گرامی داشت جایگاه حرفه ای آنها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین المللی است.

شعار امسال روز جهانی دامپزشکی تحت عنوان تقویت تاب آوری (پایایی) دامپزشکی، بر ارتقاء و توانمند سازی حوزه دامپزشکی بعنوان یک سرمایه و ظرفیت ملی تاکید دارد.

تاب آوری در دامپزشکی که به مفهوم ایجاد زیر ساخت ها و ظرفیت ها و توانمند سازی آن در برابر بحران های مرتبط با حوزه سلامت دامی و انسانی مانند پاندمی کووید -19 و تبعات حاصل از آن بر دسترسی به غذای کافی و سالم برای آحاد جامعه است.

اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت های دانش بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی تقویت تاب آوری و ظرفیت سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

در این شرایط ساختار دامپزشکی کارآمد و تاب آور در برابر بحران ها کارایی خود را حفظ نموده و با مدیریت علمی بر بحران ها فائق می آید.

در پایان با عنایت به فرا رسیدن روز جهانی دامپزشکی که متقارن با پایان ماه رحمت و مغفرت و فرا رسیدن عید سعید فطر است از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و حرف وابسته کشور صمیمانه تشکر می نمایم و برای تمام همکاران گرامی در این ایام مبارک آرزوی سلامتی و توفیق روز  افزون دارم.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
2
4
آقای دکتر از پیامتان و ابراز لطفتتان صمیمانه سپاسگزاریم اما توقع داریم نسبت به دامپزشکی دولتی جدیت داشته باشید و جابجایی مدیران ناتوان را سریعتر شروع کنید و یا اگر هم به ایشان اعتماد و اعتقاد دارید ابقاء شان کنید تا از این بلاتکلیفی و نابسامانی که بیش از یک سال هست گریبان دامپزشکی را گرفته و بهره برداران را به ورطه نابودی و یا پرداخت !!!!! برای انجام کارشان مجبور می کند ، رها شده و عزت و احترام واقعی به خانواده دامپزشکی برگردد.
دکتر فخیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
1
از نظر اداره کار یا کارگر داریم یا کارفرما و مسوولین فنی بهداشتی چون حقوقشان را صاحب واحد میگیرن پس کارگر صاحب واحد هستن بهتره برای روسای ادارات و مسوولین فنی تبین بشه تلاقی روز کارگر و روز جهانی دامپزشکی مبارک
ناشناس
|
Singapore
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
9
0
الان دوستان میگن تسری ما چی شد؟

کار نمیکنند توقع تسری دارند
پاسخ ها
ناآشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
بله اگر کارمندان هم مانند بخش خصوصی میلیاردی پول در میاوردن چه نیازی به تسری داشتن....بایدم به ریش ما بخندی
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
1
1
این روز جهانی دامپزشکی تبریک داره نه اون روزی که دامداران چهارپایان خود را در بازار میفروختن واقعا استاد گرانقدر گل کاشتن با انتخاب چنان روزشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
7
بر تمامی همکاران چه دولتی وچه خصوصی مبارک باد.من که عمرم رابادامپزشکی باختم. پیشنهاد نمیکنم کسی در ایران وارد این کار ورشته شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
1
بهتره علاوه بر تاب آوری ساختار دامپزشکی در برابر بحرانها، تاب آوری کارمندان سازمان دامپزشکی در برابر مخارج هم مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
ادامه