کد خبر: ۶۸۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه کشتارگاه دام این استان در شهرستان اشکذر مشکلات بهداشتی و زیست محیطی دارد گفت: کشتارگاه اشکذر تا زمان برطرف کردن مشکلات بهداشتی و ساختاری به دستور دادستان پلمب شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی که توضیحاتی درباره مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و وضعیت نامناسب کشتار گاه اشکذر داده بود مدیرکل دامپزشکی استان یزد از پلمب آن خبر داد.

 «دکتر علی فاتحی نیا» با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان اشکذر با مسئولیت شهرداری فعالیت دارد و آنچه که در کلیپ پخش شده در فضای مجازی منتشر شده مربوط به طبقه زیرین کشتارگاه است گفت: از متولی کشتارگاه و مسئولان امر که شهرداری است پیگیری شده و طی ۲۴ ساعت مشکل فاضلاب حل شد.

وی با بیان اینکه به طور کلی سیستم‌های برودتی کشتارگاه مشکل داشته است، افزود: فرسودگی تجهیزات، کف و دیوار سالن نیز فرسوده و در مرحله‌ای است که باید مرمت انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد اضافه کرد: پس از بازدید کارشناسان از این کشتارگاه مشاهده شد متاسفانه مسائل زیست محیطی توسط مسئولان این کشتارگاه رعایت نمی‌شود و به همین دلیل، دادستان به این موضوع ورود کرد.

وی با بیان اینکه به مسئولان این کشتارگاه هشدار و اخطار و تذکر از شش ماه قبل داده شده و باید در یک بازه زمانی نسبت به رفع مشکل اقدام می کردند، تصریح کرد: با توجه به تذکراتی که طی ۶ ماه گذشته به متولی کشتارگاه داده شده بود، ولی اقدامی صورت نگرفته بود دادستان تصمیم بر پلمب کشتارگاه گرفت تا مدیر کشتارگاه اقدام به برطرف کردن مشکلات بهداشتی و ساختاری کند.

به گزارش ایلنا، ششم فروردین ماه گزارشی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده بود که کارکنان کشتارگاه صنعتی دام شهرستان اشکذر از وضعیت نامناسب این کشتارگاه طی یک ماه گذشته و خلف وعده مسئولان در رفع مشکل آن خبر داده بود.

وضعیت کشتارگاه در این ویدئو به شکلی بود که فاضلاب و خون آبه جمع شده در کف سالن تا مچ پای کارگران بود و حتی به محوطه نیز سرریز شده بود و براساس خودروهای متوقف شده در محوطه، امکان سوار شدن خودرو نیز وجود نداشت.

یک روز پس از انتشار این ویدئو، در روز هفتم فروردین ماه سال جاری «عباس کریمیان» مسئول فنی و بهداشتی کشتارگاه در دفاع از وضعیت آن با انتشار ویدئویی گفت: آنچه که مردم در کلیپ قبلی دیده بودند مربوط به بخش «شست و شوی شکمبه» است و مشکلات موجود ناشی از خرابی پمپ های تخلیه بوده است.

وی با بیان اینکه این بخش از کشتارگاه فعالیت پاکسازی دام از احشام را دارد تصریح کرد: مشکلات پیش آمده هیچ ارتباطی با گوشت مصرفی مردم ندارد و مربوط به بخش پوست و روده است.

مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه صنعتی دام اشکذر با بیان اینکه سالن کشتار مرتب در حال نظافت و شست وشو است افزود: مشکلات مطرح شده مبالغه بوده و صحت ندارد.

پس از انتشار ویدئو از سوی مسئول فنی و بهداشتی که در توضیحات خود وضعیت پش آمده را به خرابی توالت منزل مسکونی تشبیه کرده بود و وضعیت نامناسب کشتارگاه نیز به وضوح دیده می شد، کاربران در فضای مجازی با انتقادات گسترده خود خواستار تعطیلی کشتارگاه و رفع مشکلات مربوطه شدند.

بسیاری از کاربران با انتقادات بجای خود، نسبت به بی توجهی به رعایت بهداشت و تمیزی و مقایسه آن با واحدها و کارگاه های کوچک واکنش نشان داده و کوتاهی مسئولان را گوشزد کردند.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد نیز خواستار رفع مشکلات شده و دستور پلمب را تا رفع مشکل پیش آمده و بازسازی کشتارگاه به دلیل فرسودگی را صادر و عصر روز یکشنبه هفتم فروردین حکم دادستانی اجرا شد. 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
0
0
حکیم جان،اولا از وضعیت کشتارگاه دفاع نشده، بلکه از نظارت دامپزشکی دفاع شده که به ناحق اشاره کردن گوشت آلوده هست. درصورتیکه کف سالن آب جمع نشده و در محوطه بود. با این تعداد کم نیروی بهداشتی و مشکلات مختلف، بازهم نهایت سعی میشه که گوشت با بازرسی کامل و سالم دست مردم برسه. ثانیا. این آقای عباس کریمیان هم که نوشتین مثل آقای دکتر فاتحی نیا، دکتر هستن.
نظر شما
ادامه