کد خبر: ۶۸۸۸۳

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی درگز از معاینه و درمان یک راس بز کوهی نجات یافته توسط ماموران محیط زیست خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، جمعیت بز کوهی در ایران بسیار پراکنده است و در تمام نقاط کشور پیدا می شود. موهای بدن به‌طور کلی زبر و کوتاه هستند و در نرها در پایین چانه دسته‌ای از موهای بلند ریش مانند روئیده‌است.

«دکتر شمس» ریاست اداره دامپزشکی درگز بیان کرد: ماموران محیط زیست یک راس بز کوهی از گونه حفاظت شده منطقه پارک تندوره را جهت درمان به شبکه دامپزشکی انتقال دادند که با توجه به آسیب سقوط از ارتفاع و احتمال شکستگی به کلینیک دامپزشکی جهت تصویربرداری از اندام ها انتقال داده شد.

وی افزود : اکنون این حیوان تحت مداوا و مراقبت‌های بالینی است و پس از بهبودی کامل و بررسی دامپزشک و اطمینان از صحت و سلامت کامل جسمی، بز کوهی توسط مأموران یگان حفاظت در زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده تندوره رها سازی خواهد شد.

لازم به ذکر است پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره در شمال استان خراسان رضوی، در نزدیکی مرز ترکمنستان و در منطقه‌ای کوهستانی با صخره‌ها و تپه ماهورهای متعدد و دره‌های ژرف و پر شیب که پوشیده از گیاهان مختلف است قرار دارد و یکی از بهترین زیستگاهای جانوران وحشی می‌باشد.

 

نظر شما
ادامه