کد خبر: ۶۸۸۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: ویرایش دوم کتاب «جراحی‌های بافت نرم در دام‌های کوچک» نوشته «دکتر آذین توکلی» راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، نویسنده کتاب نوشته است: همیشه ضرورت وجود منابع و متون فارسی برای دروس بالینی در حوزه دامپزشکی احساس می‌شده است که در همین راستا کتاب «جراحی‌های بافت نرم در دام‌های کوچک» تالیف شد. کتاب حاضر با توجه به دانش مورد نیاز جهت ورود به دنیای جراحی برای دانشجویان دوره دکترای عمومی و تخصصی جراحی دامپزشکی با تمرکز بر سرفصل تایید شده از سوی وزارت علوم تنظیم شده است، تا بتواند نیاز تکمیلی دانشجویان دوره عمومی دکترای دامپزشکی را برآورده کند و راهگشایی در ورودی به دوره دستیاری جراحی دامپزشکی باشد.

این کتاب از هشت فصل از جراحی در سیستم‌های مختلف در ۳۹۰ صفحه و بیش از هزار تصویر رنگی و شماتیک گویا که بتواند در درک مفاهیم به خوانندگان کمک کند، تشکیل شده است. در ویرایش دوم کتاب، فصل جدیدی با عنوان «ارزیابی‌های پیش از جراحی» افزوده شده است که موارد کلی از ارزیابی‌های اولیه در بیماران کاندیدای جراحی را شامل می‌شود و در فصول بعد به ذکر جراحی‌ها در سایر سیستم‌های بدن در دام‌های کوچک پرداخته شده است.

انتشار نخستین ویرایش کتاب «جراحی‌های بافت نرم در دام‌های کوچک» حدود ۹ سال قبل در سال ۱۳۹۱ در راستای بالندگی و توسعه علوم بالینی در حوزه طبابت دامپزشکی و ضرورت وجود متون فارسی منطبق بر سرفصل دانشگاهی بود، که خوشبختانه با استقبال گسترده و بازخوردهای مثبت از سوی دانشجویان و علاقه‌مندان در زمینه علوم بالینی و به ویژه جراحی روبه‌رو شد، به‌طوری که موجب چاپ دوم در سال ۱۳۹۶ شد.  اما با گذشت زمان و به‌روز شدن دانش ما در مورد برخی بیماری‌ها و همچنین تکنیک‌های جراحی و از طرفی رفع برخی ابهامات و اشتباهات ویرایش اول، ضرورت بازنگری در مطالب و فصول کتاب احساس می‌شد، و به لطف خداوند این امر محقق شد. امیدوارم ویرایش جدید نظر اساتید، همکاران  و علاقه‌مندان این حوزه را تامین کند.

به هر حال باور دارم، این کتاب با وجود تکمیل‌تر شدن، همچنان دارای معایبی است و تنها سر آغازی بر جراحی‌های بافت نرم در دام‌های کوچک و قطره‌ای از دریای علوم بالینی دامپزشکی است. از حمایت و توجه انجمن جراحی دامپزشکی ایران در جهت انتشار این کتاب به‌طور ویژه سپاسگزاری می‌کنم. آرزو دارم، با افزوده شدن ویرایش جدید کتاب حاضر به مجموعه کتب آموزشی و دانشگاهی گامی هر چند کوچک در اعتلای دانش دامپزشکی و علوم بالینی کشور عزیزمان برداشته شده باشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
3
1
سلام کتاب رو از کجا خرید کنیم؟ بصورت اینترنتی میشه؟
دکتر امید مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
4
0
عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت خانم دکتر توکلی دارم.
نظر شما
ادامه