کد خبر: ۶۸۲۶۶

حکیم مهر: رئیس اتاق اصناف شهرستان ری از کشف حدود یک تن گوشت تاریخ گذشته و غیربهداشتی و سنگدان مرغ در سوپر گوشت‌های متخلف مرکز شهرری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «لطف الله ستاره» رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با اشاره به کشف حدود یک تن گوشت چرخ‌کرده غیربهداشتی در مرکز شهرری اظهار داشت: در گشت بازرسان نظارت اصناف، از سوپرهای گوشت شهرری نزدیک به یک تن گوشت چرخ کرده تقلبی و غیربهداشتی کشف و ضبط شد.

وی گفت: پس از بررسی مشخص شد افراد شاغل در محل مبادرت به تهیه گوشت چرخ‌ کرده از سنگدان مرغ و سایر گوشت‌های غیربهداشتی و عرضه آن می‌‌کردند که بالغ بر ۴۰۰ کیلوگرم از یک واحد و مابقی نیز از واحدهای دیگر در چند نوبت کشف شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری ادامه داد: در بازرسی از این سوپر گوشت‌ها مشخص شد مقادیر قابل‌توجهی آلایش‌های دامی و سنگدان در فریزر به صورت غیربهداشتی و بدون مجوز به قصد تهیه چرخ‌ کرده و عرضه آن نگهداری شده است.

ستاره تصریح کرد: یک کیلو گوشت چرخ کرده حدود ۱۳۰ هزار تومان است که با استفاده از سنگدان بجای گوشت، هر کیلو حدود ۳۰ هزار تومان تمام می شود و متخلفان در هر یک کیلو ۱۰۰ هزار تومان سود می کنند و به همین دلیل علی رغم بازرسی، تذکر، جریمه و برخورد باز هم طمع این سود را دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با اداره دامپزشکی و حضور کارشناس مربوطه در محل و تأیید فقدان سلامت و بهداشت در تهیه، نگهداری و عرضه فرآورده‌های مکشوفه، پرونده جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

نظر شما
ادامه