کد خبر: ۶۶۳۸۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

حکیم مهر: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان دامپزشکی کشور گفت: موضوع امنیت بهداشتی و حلیت غذا دو ماموریت مهمی است که همکاران ما در حوزه دامپزشکی و 500 روحانی ناظر شرعی دفتر نمایندگی ولی فقیه به آن همت دارند و به ضرس قاطع اعلام می‌کنیم آنچه در بازار گوشت به مردم عرضه می‌شود 100 درصد حلال است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «حجت الاسلام دکتر سید اسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در این سازمان، یکشنبه به عنوان یکی از سخنرانان اجلاس مدیران استانی و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استانها در دومین روز هفته دامپزشکی با اشاره به ماموریت‌های مهم سازمان دامپزشکی کشور در پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان گفت: نگاهی به آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد از حدود 1700 بیماری مشترک حدود 48 درصد آنها از طریق حیوان به انسان منتقل می‌شود که نمونه اخیر آن که جهان را به ستوه آورده است از حیوان به انسان منتقل شده و دنیا را تحت سیطره خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه روحانیت سازمان دامپزشکی کشور ماموریتی متفاوت از روحانیت سایر سازمانهای تحت پوشش جهادکشاورزی را دنبال می‌کنند. مدیریت جهادی، مسائل عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز و سایر آیین‌ها موضوع مهم حلّیت خوراک و غذای انسان که نقش آن در رسالت پیامبر اکرم هویداست و در احادیث ائمه اشاره شده است را نیز دنبال کرده و می‌کند.

حسینی مقدم با بیان اینکه امروز امنیت غذایی رکن مهم تمدن انسانی به شمار می رود تصریح کرد: موضوع امنیت بهداشتی و حلیت غذا دو ماموریت مهمی است که همکاران ما در حوزه دامپزشکی و 500 روحانی ناظر شرعی دفتر نمایندگی ولی فقیه به آن همت دارند و به ضرس قاطع اعلام می‌کنیم آنچه گوشتی که در بازار به مردم عرضه می‌شود 100 درصد حلال است و با هر مورد مشکوک نیز برخورد و معدوم می‌گردد.

مراسم بزرگداشت هفته دامپزشکی به صورت اجلاس مدیران استانی و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در استانها با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی و سایر مدیران ستادی این سازمان برگزار شد.

لازم به ذکر است در بخشی از این مراسم «حجت الاسلام سید حسن ربانی» نمیانده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی با اشاره به برخی خلقیات ارزشمند و ستودنی پیامبر اکرم و سایر ائمه و اهمیت رعایت اخلاق در جامعه خواستار حسن توجه ویژه و تلاش همه مردم کشور جهت محبت و حذف هرگونه کینه نسبت به همنوعان شد.

مراسم بزرگداشت هفته دامپزشکی به صورت اجلاس مدیران استانی و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها با حضور «دکتر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «حجت الاسلام سیدحسن ربانی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و سایر مدیران ستادی این سازمان برگزار شد.

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
3
1
مردم ما مسلمان هستند و برای بریدن سر دام هزار تا صلوات میدم . . البته حضور عزیزان باعث میشه ک مطمیبن باشیم حلال است شاید قصاب یادش بره .
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
2
6
صلوات فرستادن باعث حلال شدن ذبح دام نیست داداش!
فقط بسم الله الرحمن الرحیم
البته حلال بودن به پولی که بابت گوشت پرداخت میشه هم بستگی داره اون باید حلال باشه
ضمنا من یه بار تو کشتارگاهی رفتم برا بازرسی
اون موقع کشتارگاه ناظر شرعی نداشت
من دیدم قصابان عزیز چاقو را میذارن بیخ گلوی گوسفند و مثل اره تمام گردن را قطع و سر را با یک حرکت ظرف ۱۰ ثانیه کامل جدا می کنند
خیلی حرکت عجیب و زجرآور و دردناکی بود هم برای دام هم برای انسانی که صحنه را می دید
دوستان ما که فیزیولوژی خوندند می دانند نخاع را نباید تا حیوان زنده است قطع کرد چون خیلی درد زیادی را دام‌باید تحمل کند اول باید رگها قطع بشه خون خارج بشه حیوان بی رمق بشه بعد نخاع را برای آخرین دست و پا زدن و خارج شدن خون باقیمانده قطع کرد
من از یکی از رفقای طلبه ام سوال کردم گفت این کار باعث حرام شدن لاشه نمیشه اما حیوان خیلی اذیت میشه
جالبه بعدا روحانی ناظر هم آمد و آش همان و کاسه همان!
پاسخ ها
فیزیولوژیست
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
شما همه چیز را وارونه تعریف می کنید. برعکس اگر نخاع قطع نشود حیوان زنده است و بر اثر همان زخم چاقو درد می کشد تا خون بدنش یواش یواش تمام شود و بمیرد، به عبارت دیگر یعنی حیوان زجرکش می شود زیرا درد را احساس می‌کند، از اطراف خود آگاه است ولی در‌خال زجر کش شدن است.
دکتر راغب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
با ارادت خدمت فیزیولوژیست محترم
استاد
بنده عرض نکردم بعد مردن حیوان نخاع قطع بشود بلکه طبق تعاریف فقهی ابتدا اوداج اربعه یعنی مری و نای و دو سیاهرگ(وداج) قطع شود تا حیوان به شدت ضعیف و بی رمق شود زمانی که به نظر می رسد جریان خون دارد قطع می شود سپس برای آخرین دست و پا زدن ها نخاع را قطع کنند چون در این حالت عضلات و اعصاب و حس و ... درد کمتری را تحمل می کنند چون در حال از دست دادن توان حیاتی خود هستند
فیزیولوژیست دامپزشکی
| United States of America |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
پاسخ شما خیلی خوب سخنان من را تأیید می‌کند. به وضوح من گفتم روشی شما فرمودید زجرکش کردنه و به خوبی توضیح دادید که هست. در ضمن گوشت باید بهداشتی باشه و این نوع بریدن و کشتار و غیره که میفرمایید فقط روشی است که شما دوست دارید به این روش ذبح شود و فقط در تصورات شماست وگرنه گوشت که بهداشتی باشه نوع ذبح فرقی نمی‌کنه و بقیه‌اش فقط تصورات ذهنی آدمهاست که مثلأ اگر فلان طور ذبح بشه خوشمزه‌تر یا بیمزه‌‌تره، خیر همچین چیزی نیست.
تکنسین بیمارستان دام کوچک
|
United States of America
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
1
حکیم مهر جان صد در صد گوشت‌های موجود در بازار حلال نیست زیرا من چند فروشگاه و ساندویچی در تهران می‌شناسم که بصورت مجاز و با مجوز .......... بیکن خوک و حتی کوشر ‌گاو و گوسفند بصورت مجاز خرید و فروش می کنند و فقط اجازه تبلیغ ندارند. چندین بار بنده خرید کردم و حداقل فرقی‌ بین آنها با بقیه گوشتها ندیدم زیرا این برچسب‌ها و نامگذاریها برای گوشت فقط نشانگر روش کشتار است نه چیز دیگری. یک سوال دارم اینکه گوشت با گوشت چه فرقی داره؟ به نظر من فقط از روش ذبح خاصی دفاع می کنید و دوست دارید و با ترجیح می دهید گوشتی را مصرف کنید که به روش خاصی کشته شده و ذهن شما این روش کشتن را بهتر می‌پسندد، یا به عبارت دیگر همه چیز در ذهن شماست وگرنه هیچ فرقی با گوشتهای دیگر ندارد و فقط شخص مصرف کنند از لحاظ ذهنی این نوع خاص از کشتار و ذبح را‌ می‌پسندد و از نظر من تفاوت دیگری نیست.
حکیم مهر‌لطفأ کامنت من منتشر کن، دوست دارم ببینم‌ شاید دارم زیاده روی‌ می‌کنم یا شاید عزیزان دامپزشک هم اطلاعات دیگر داشته باشند که بنده نداشته باشم و به من‌ کمک کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
تجربه بنده هم تقریبأ مشابه شما است. چند‌مدت پیش سبزی پلو ماهی خوشمزه دعوت شدم و بعد از غذا نوع ماهی را پرسیدم و جواب شنیدم که کوسه بود نه ماهی در حالیکه تا قبل از آن من اگر حتی کوسه گوشت کوسه را می دیدم بدم می‌آمد و آروغ می زدم و آنجا بود که متوجه شدم این عناوین و القاب با نام، حلال، کوشر، و غیره فقط در ذهن ماست و صرفأ فقط روش کشتار است و در نوع و کیفیت و ارکیبات گوشت اثرگذار نیست. روش پختش را از دوستم پرسیدم و چند مدتی است که هوس کردم کوسه می‌گیرم. خوب بیان کردید زیرا این القاب که به گوشت داده می‌شود فقط تصورات ذهنی است و نمود بیرونی ندارد و تاثیری هم در کیفیت یا چیز دیگری ندارد.
دکتر دامپزشک
| United States of America |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
درسته این نامهایی مثل حلال و کوشر و غیره که به گوشت می دهند همه تصورات ذهنی است و ریشه در واقعیات ندارد. در واقع همه اینها فقط روش کشتار و ذبح است و هیچ دخل و ربطی به سلامت گوشت یا بهداشت گوشت ندارد و فقط تصورات ذهنی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
1
یه نفر محبت کنه به ما بفرماید که:
حقوق این 500ناظر در ماه چقدر است؟
از کجا تامین میشه؟
اگر هم برای رضای خدا و طبق وظیفه ذاتی خود که همانا هدایت مردم و تطهیر روح و جسم مردم است که خداوند بر اجرشان بیافزاید
چون یه تسری قراره به کارکنان دامپزشکی بدهند طبق قانون! اینقدر سنگ اندازی و اما و اگر و کمپین و امضا و .... آخرش هم نشد که نشد
حکیم منتشر کن لطفا
ناشناس
|
Singapore
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
0
گوشت باید بهداشتی باشه وگرنه بقیه چیزها مثل حلال و کوشر و غیره همه روش ذبح و سربریدن هست و تفاوتی در کیفیت و بهداشت آن ایجاد نمی‌کند.
نظر شما
ادامه