کد خبر: ۶۵۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رییس قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پست‌های قرنطینه زمانی کارایی دارند که نیروی انتظامی خودروهای حامل دام زنده و فراوده‌های خام دامی را به خوبی کنترل کند.

دکتر حسن قاسمی فرد افزود: اگر نیروی انتظامی کنترل خودروها را به خوبی انجام دهد دامپزشکی در خصوص حمل دام زنده و فرآوده‌های خام دامی با مشکل مواجه نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از حمل و خروج دام و فرآوده‌های خام دامی غیر مجاز از استان نیاز به راه اندازی پست‌های قرنطینه در مسیرهای جاجرم به سمنان، اسفراین به سبزوار و فاروج به قوچان است.

قاسمی فرد با اشاره به اینکه برای راه اندازی این پست‌های قرنطینه نیاز به وجود پاسگاه است اظهار داشت: تاکنون برای ایجاد پست‌های قرنطینه در مسیر اسفراین به جاجرم مذاکراتی با پلیس پیشگیری انجام شده است.

وی با ذکر اینکه اکنون دو پست قرنطینه چمن بید و گرماب وظیفه کنترل خودروهای حمل دام زنده را در این استان برعهده دارند بیان کرد: طی سال جاری هفت دستگاه خودرو که قصد خروج غیر مجاز دام را داشته‌اند توسط پست قرنطینه چمن بید متوقف شده و به مراجع قضایی عودت داده شده است.

این مسوول تعداد دام‌هایی که در این خووروها حمل شده بود را حدود 245 راس بیان کرد.

وی تعداد خودروهای فاقد مجوز طی سال گذشته را 35 دستگاه ذکر کرد و توضیح داد: از این تعداد 26 خودرو حامل دام زنده و شش خودرو نیز شامل فرآوده های خام دامی بوده که در این راستا تعداد خودروهایی که به مراجع قضایی ارجاع شده بود 62 میلیون و 100 هزار ریال جریمه شدند.

رییس قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: پست قرنطینه گرماب فعال نیست و فقط در مواقع ضروری فعال می شود.

وی با ذکر اینکه برای صدور مجوز جهت حمل دام و فرآوده‌های خام دامی از سوی شبکه‌های دامپزشکی، رانندگان ملزم به دریافت کد الکترونیکی هستند بیان کرد: آگاهی لازم جهت پیگیری های رانندگان برای ثبت نام از ابتدای سال جاری انجام شده است.

قاسمی فرد با اشاره به اینکه 417 خودرو دارای کد پروانه بهداشتی در استان فعال هستند اشاره کرد: از این تعداد، 107 خودرو ثبت نام کرده و کد الکترونیکی برای آنها ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا مجوز حمل دام و فرآورده‌های خام دامی به 310 خودرو از ابتدای شهریور ماه سال جاری تا زمانی که کد الکترونیکی را دریافت نکنند داده نمی شود.

این مسوول با ذکر اینکه تعداد مجوزهای صادر شده برای حمل دام زنده در سال جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری برای حمل 47 هزار و 114 هزار راس دام مجوز صادر شده است این در حالیست که این تعداد در سال گذشته 37 هزار و 851 راس بوده است.

وی میزان صادرات پوست خام، را هشت هزار و 600 جلد، کود 63 هزار کیلوگرم، شیر خام 12 هزار و 61 تن و پشم را 312 هزار و 915 کیلوگرم ذکر کرد.

این مقام مسوول اشاره کرد: این در حالیست که میزان صادرات پوست در چهار ماه نخست سال گذشته 24 هزار و 62 جلد، کود 352 هزار و 500 کیلوگرم، شیر خام 12 هزار و 492 تن و پشم 360 هزار و 64 کیلوگرم بوده است.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
دکتر جان
لطفا بذار نیروی انتظامی متجاوزین به ناموس مردم را بگیرد گاو گرفتن پیشکش !!
کم کار دارند که روی زمین مانده حالا شما هم هی گیر بده که چرا گاو نمی گیرند!!
یکی از خوانندگان
|
-
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
0

چقدر بی مزه!
نظر شما
ادامه