کد خبر: ۶۵۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: افزایش دما و شیوع بیماری برونشیت در مرغداری‌ها به ویژه جنوب استان موجب کاهش میزان گوشت مرغ در هفته گذشته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اکبر کرامتی» روز یکشنبه افزود: با بروز گرما مرغ‌ها قادر به وزن گیری مطلوب نیستند و همچنین با بروز بیماری مرغداران مجبور به کشتار مرغ در اوزان کم و یک و نیم کیلوگرم می شوند و این موضوع وزن گوشت های تولیدی را کاهش می دهد.

وی اظهار داشت: کاهش تولید در استان نیز بسیار اندک و به میزان ۱۵ تن در روز بوده است ولی به محض کاهش تولید فرصت طلبان وارد عرصه شده و اقدام به انباشت مرغ و فروش به قیمت بالاتر می کنند.

وی با بیان اینکه قطعه بندی در کنار قاچاق مرغ به سایر استانها نیز در روزهای گذشته از معضلات این موضوع بود، افزود: شهروندان نیز متاسفانه به محض تلاطم در بازار با احتکار خانگی گوشت مرغ برمشکلات دامن می زنند.

کرامتی اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۲۵۰ تا ۲۷۰ گوشت مرغ در استان تولید می شود و جوجه ریزی نیز در واحد های جوجه ریزی اذربایجان غربی به نحو مطلوبی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در راستای تداوم تولید گوشت مرغ در استان در روزگذشته تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۴۲ قطعه مرغ گوشتی در سطح ۱۲ کشتارگاه صنعتی طیور استان کشتار و روانه بازار مصرف شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ مربوط به کشتارگاه های شهرستان ارومیه به میزان ۱۰۰ تن و مابقی سایر کشتارگاه های استان بوده است.

آذربایجان غربی با سالانه ۱۰۲ هزار تن تولید گوشت مرغ جزو هشت استان برتر کشور است، سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۳۰ تا ۳۱ کیلوگرم و در استان ۲۷ کیلوگرم است که آذربایجان غربی از نظر تولید در این بخش جزو ۱۰ استان پیشتاز کشور است.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری است و این استان جزو استانهای دارای زنجیره کامل مرغ در کشور محسوب می‌شود.

طی هفته اخیر، مشکل کمبود مرغ یکی از مهمترین مشکلات شهروندان بوده و افزایش قیمت آن موجب نارضایتی شهروندان شده است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
1
سلام
علت تلفات گسترده چیست ؟برونشیت در پوشش آنفلوآنزا؟مسئولین در سطوح بالاتر شفاف سازی کنند ؟
علت اپیدمی چیست ؟
نظر شما
ادامه