کد خبر: ۶۱۷۵۲

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حوزه تولید دارو را از بخش‌های سودآور در دنیا توصیف کرد و گفت: بعد از مواد مخدر و سلاح با توجه به این که هر دو مخرب هستند، حوزه دارو سودآورترین بخش در جهان است.

«دکتر مصطفی قانعی» امروز در رویداد جذب سرمایه در حوزه دارو و فرآورده های دارویی به عنوان سیزدهمین رویداد از دوشنبه های استارتاپی افزود: پیچیدگی و دانش فنی بالا در بخش دارو باعث شده که سرمایه گذاران در دنیا کمتر به این حوزه توجه  کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سرمایه گذاری در حوزه دارو در بورس ایران هم بد نیست، باوجود این که قیمت گذاری دارو توسط سازمان غذا و دارو در پنج سال اخیر صورت نگرفته و قیمت جدید نداده اند اما وضعیت فعالیت در این حوزه خوب است.

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وضعیت فناوری دارویی در ایران را خوب توصیف کرد و گفت: دارویی نیست که در مدت یک سال در کشور تولید نشود، در بخش کرونا نیز داروهای جدید در کمتر از یک سال تولید و توزیع شد.

قانعی یادآور شد: در دوران کرونا شرکت های بزرگ در دنیا به این عرصه وارد شدند و توانستند داروها و وسایل جانبی برای مقابله با این بیماری ارایه دهند و خود را در این صنعت نشان دادند.

وی تاکید کرد: در هر بحرانی، عرصه دارو و واکسن جای خود را حفظ کرده است، در بدترین و بحرانی ترین موارد برای اقتصاد دنیا  کمترین خسارت را شرکت ها  و فعالان دارویی دیده اند.

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یادآوری این که حاشیه سودآوری نتیجه سرمایه گذاری خطرپذیر در فناوری است، ادامه داد: مشکل در ایران این است که وقتی فناور شروع به کار می کند، سهم آن در سرمایه گذاری بالا نیست اما وقتی از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار می شود، جایگاه خود را بالا می بیند بنابراین در این حوزه سرمایه گذاران به افراد فناور و زیر ساخت های خوب دارند باید برای سرمایه گذاری اعتماد کنند.

قانعی تصریح کرد: سرمایه گذاران با مراجعه به مشاور (منتور) می توانند بررسی کنند که کدام حوزه آینده خوبی جهت سرمایه گذاری دارد، تجربه ما در این چند سال نشان می دهد حوزه دارو از بخش های خوب برای سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش دارو و فرآورده های دارویی باید به شتاب دهنده ها مراجعه کنند و بر روی طرح هایی سرمایه گذاری کنند که  مسیر را رفته اند، اگر در این مسیر به منابع مالی نیاز دارند از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: فناوران می توانند در حوزه غذا و دارو، واکسن دام و طیور و داروهای دامی فعالیت کنند و این کار پایانی ندارد.

دوشنبه های استارتاپی یکی از برنامه های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی از استارتاپ ها است که از ابتدای سال جاری هر هفته برگزار می شود، تاکنون ۱۳ رویداد دوشنبه های استارتاپی برپا شده است.

 

نظر شما
ادامه