کد خبر: ۵۶۹۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

روسای دامپزشکی سراسر کشور به مناسبت فرا رسیدن آخرین شنبه ماه آوریل، روز جهانی دامپزشکی پیام مشترکی ارسال نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی، متن این پیام بدین شرح است:

به نام خدا

"Environmental protection for improving animal and human health.”

هموطنان گرامی، همکاران عزیز

آخرین شنبه ماه آوریل برابر با ششم اردیبهشت ماه 1399 با نام روز جهانی دامپزشکی بهانه‌ای است برای یادآوری خدمات و زحمات دامپزشکان در همه رده‌ها و آنچه آنان برای ارتقا و اعتلای بهداشت انسان‌ها و حفظ سلامت حیوانات انجام می‌دهند.

بدون شک سلامت انسان‌ها، حیوانات و محیط زیست در ارتباطی نزدیک با یکدیگرند و در این میان دامپزشکان در نقش خود به عنوان مدافعین سلامت و رفاه حیوانات، مسئولیتی خطیر و همچنین فرصتی برای محافظت از محیط زیست برای آیندگان دارند.

نقش بی‌بدیل دامپزشک در کاهش مقاومت دارویی، مقابله با انواع بیماری‌های حیوانی و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان بر کسی پوشیده نیست و حضور همکاران و انجام وظیفه خطیر حفظ و حراست سلامت دام و فرآورده‌های دامی از مزرعه تا سفره (زنجیره تولید فراورده‌های با منشأ دامی خوراکی و غیرخوراکی) آسودگی و امنیت غذایی را برای جهانیان به ارمغان می‌آورد.

این روز فرصتی است تا به همگان یادآوری کنیم خدمتگزاران عرصه دامپزشکی، دوشادوش پزشکان در جبهه مبارزه با عوامل بیماری‌زا درکنار آنان هستند.

شعار امسال روز جهانی دامپزشکی، مبین این است که پیشگیری مهمترین عامل در کاهش بروز و شیوع بیماری‌هاست و هوشیاری و پیشگیری از بروز تغییرات آب و هوا، تغییرات غیرمتعارف رفتار بین انسان و طبیعت و حیات وحش مهمترین عامل در ممانعت از بروز بیماری‌های نوپدید و بازپدید است.

جا دارد در اینجا به همکاران عزیز خود که این روزها خالصانه، هرگونه انتقال بیماری کرونا از انسان به حیوان را رصد کرده و با اقدامات بهداشتی، امنیت روانی و بهداشتی را به ارمغان می‌آورند خدا قوت عرض نماییم.
با تبریک این روز به تمامی سربازان خط مقدم جبهه بهداشت و سلامت ایران عزیز، دامپزشکان و پیرادامپزشکان گرامی، خانواده بزرگ نظام دامپزشکی منسجم تر از گذشته، متحد و استوار، امیدوار به آینده، در راه دست‌یابی و ارتقاء جایگاه ویژه دامپزشکی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

در خاتمه یادآور می‌شویم نظام دامپزشکی خانه اول و آخر حرفه‌ای تمام دانش‌آموختگان دامپزشکی است و ما معتمدان شما در این خانه، دلگرم به کمک‌های معنوی شما.

ما را  در راهمان یاور و همراه باشید.

روزتان مبارک، سلامت باشید و برقرار

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
2
یا مقلب القلوب والابصار

خدایا به بزرگی خودت به ما دامپزشکان بخش خصوصی که دچار چنین نظام دامپزشکی بی کیفیت شده ایم صبر جزیل عنایت بفرما.
شیراز
|
Spain
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
این متن قلم دکتر بردبار خودمونه مشخصه. دکتر دوستت داریم. نشون به اون نشون که من هنوز بچه ام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
1
افرین به این اتحاد.همدلی روسای نظام دامپزشکی که مثل مدیران کل نبودند که جداگانه پیام بدهند. احسنت
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
احسنت
نظر شما
ادامه