کد خبر: ۵۳۵۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با بیان اینکه از طیور جمعه بازار جویبار نمونه‌برداری شده و جواب منفی بوده است، گفت: نیاز بازار باید تامین شود و ما موافق جمع‌ شدن این بازار در بخش عرصه طیور نیستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر رضوانی» مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه خبرگزاری فارس مازندران بازدید کرد و با خبرنگاران این رسانه به گفت‌وگو نشست.

بیماری در استان مازندران وجود ندارد

رضوانی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر وجود بیماری دام و طیور با بیان اینکه در استان گفت: با همت رسانه‌ها و تذکراتی به‌موقعی که داده می‌شود مشکلی در استان مازندران وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر رعایت نکنیم ممکن است درگیر بیماری شویم و بیماری بیاید طبیعتا در قیمت تاثیرگذار است، افزود: در حال حاضر مشکلی نداریم اما اگر بیماری اتفاق بیفتد قطعا استان دام و طیور قرنطینه می‌شود که این مسئله می‌تواند در قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، پس بهره‌بردار باید رعایت کند و اطلاع داشته باشد، ما هم اطلاع‌رسانی به اندازه کرده‌ایم و ادامه هم خواهیم داد و در حال حاضر مشکلی نداریم.

تامین نیاز گوشتی استان

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پاسخ به تغییر روند قیمت‌ها و تاثیر آن بر قیمت گوشت، بیان کرد: دامپزشکی مسؤولیت بهداشتی را بر عهده دارد در بحث کم و زیاد‌بودن و یا قیمت، ما دخالتی نمی‌کنیم و این امر مربوط به پشتیبانی، صنعت و معدن، جهاد است، در مازندران روزانه 800 تا 900 تن طیور کشتار صورت می‌شود که نیاز استان 200 تن است و که بیش از 4 برابر کشتار می‌شود.

رضوانی در ارتباط با سوال فارس که آیا امکان دارد که کشتار اتفاق بیفتد و برای افزایش قیمت عرضه صورت نگیرد، بیان کرد: فکر نمی‌کنم که خیلی جایگاه داشته باشد که بگویم امروز کشتار می‌کنند و عرضه نمی‌کنند که قیمت بالا برود، مرغ روز، گرم و نیاز بازار برای تنظیم بازار عرضه می‌شود، البته هر کشتارگاهی شاید با نهادها و ادارات قراردادی داشته باشد و باید پوشش دهد، برای خود ذخیره می‌کند و ماهانه و یا هفتگی می‌فرستند و این ربطی ندارد که بگوییم استان را تامین نکند.

نمی‌توانم در مورد تغییرات و نوسانات اخیر و احتمال احتکار اظهارنظر کنم

وی افزود: مازندران به صورت عادی 200 تن و در روزهای عید و حضور مسافر 350 تن مرغ نیاز دارد، تامین نیاز آن اتفاق می‌افتد و ما مشکلی نداریم این تغییرات و نوسانات اخیر که باعث این شود که احتکار اتفاق بیفتد و به بازار عرضه نشود را بنده نمی‌دانم و نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم در این مورد تعزیرات، پشتیبانی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بازرگانی بیشتر و راحت‌تر می‌توانند ورود کنند و ما هم به عنوان ناظران بهداشتی می‌توانیم با آنها همکاری کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در ادامه در ارتباط با بحث پرندگان مهاجر خاطرنشان کرد: در مورد پرندگان مهاجر به محیط زیست استان اطلاع دادیم که اگر پرنده مهاجری مشکلی دارد به ما اطلاع دهند تا پایش را انجام دهیم ما پایش کردیم و رصد هم می‌کنیم محیط زیست استان هم با ما هماهنگی می‌کند اگر تلفات و یا بیماری باشد به ما اطلاع می‌دهند و ما کنترل می‌کنیم.

جمعه بازار جویبار مشکلی ندارد

رضوانی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر چگونگی وضعیت جمعه بازار جویبار که یک بازار روز دارای قدمت و حتی از سراسر کشور مشتری دارد و محل عرصه طیور خانگی و محلی است، بیان کرد: نیاز بازار باید تامین شود و ما موافق جمع‌کردن آن نیستیم، باید در بازارها مراکزی تعبیه شود که تحت کنترل دامپزشکی طیور زنده و خانگی هم عرضه شود، اعلام کردیم که جا مشخص شود، حتما ماموران ما حضور می‌یابند و جمعه بازار جویبار هم تحت کنترل است در این بازار نمونه‌برداری صورت گرفت، جواب منفی بوده و جمعه بازار جویبار مشکلی ندارد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
0
گزارش بیماری از بابلسر کذب است؟؟؟!!!!
دکتر رضا
|
Sweden
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
0
هرچی جناب مدیرکل بفرمایند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
0
با یکبار تست؟
چرا هر هفته انجام نمیدن؟
یکی از کانون های آلودگی استان است، از تمام برندهای جوجه با کارتن شرکت جوجه کشی در آنجا بصورت تک فروشی عرضه میشود، خلاصه تمام آلودگی های استان را هر جمعه در یک جا به معرض نمایش و چالش با یکدیگر میگذارند و این است پاسخ مدیر کل.
اگر مثبت باشد آیا مستوانید جلویش را بگیرید؟
نظر شما
ادامه