کد خبر: ۴۷۷۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان فارس:
«دکتر یعقوب مهندس» افزود: هشتمین نشست منطقه‌ای نقشه راه اورآسیا غربی به همت سازمان بهداشت دام جهان OIE و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد FAO با هدف کنترل بیماری دامی تب برفکی برگزار می‌شود ...

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: هشتمین نشست منطقه‌ای نقشه راه اورآسیا غربی به همت سازمان بهداشت دام جهان OIE و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد FAO با هدف کنترل بیماری دامی تب برفکی با حضور رؤسای دامپزشکی 15 کشور در شیراز برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر یعقوب مهندس» یکشنبه افزود: هشتمین نشست منطقه ای نقشه راه اورآسیا غربی، دوشنبه 13 اسفند لغایت 15 اسفندماه 97 با حضور روسای دامپزشکی 15 کشور همسایه ایران و نمایندگانی از اروپا با هدف کنترل بیماری دامی تب برفکی در شیراز برگزار می شود.

مهندس ادامه داد: بیماری تب برفکی مخصوص نشخوارکنندگان است و قادر است خسارات سنگینی به حوزه دام وارد کند که این نشست با هدف ارائه راهکارهای موثر در کنترل این بیماری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ده سال پیش و در سال 87 نیز شیراز میزبان این نشست بوده،گفت: ریاست دامپزشکی کشورهای همسایه نظیر ترکیه،عراق،پاکستان، افغانستان، قزاقستان، ارمنستان،تاجیکستان، آذربایجان،گرجستان و ... در این نشست حضور دارند.

مهندس اضافه کرد: نماینده کمیسیون مرتبط با کنترل تب برفکی در اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور دارد که همه این نمایندگان و مدیران دامپزشکی 15 کشور همسایه طی دو روز برگزاری این نشست به بحث و تبادل نظر درخصوص بیماری تب برفکی خواهند پرداخت.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: دروازه ورود بیماری تب برفکی به اروپا می تواند از خاورمیانه باشد و چنانچه این بیماری در کشورهای آسیایی و خاورمیانه کنترل شود کشورهای اروپایی نیز از مزایای آن بهره مند خواهند شد و به همین دلیل برگزاری این نشست در ایران و شیراز برای کشورهای اروپایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی انجام شده برای پیشگیری از بیماری تب برفکی در کشور ما و استان فارس از سال 80 تاکنون هر ساله به اجرا در آمده و جمعیت دام سنگین سه بار در سال واکسینه می شوند.

مهندس با بیان اینکه هزینه خرید واکسن برای جلوگیری از تب برفکی در سال جاری بر عهده دامدار است،گفت: هزینه دستمزد دامپزشک از محل اعتبارات دولتی تامین می شود اما به دلیل اینکه امسال هزینه تامین واکسن بر عهده دامدار بوده کمتر از این طرح استقبال شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در سالهای گذشته هزینه واکسن بیماری تب برفکی چگونه تامین می شده؟ افزود: بصورت ناپیوسته در بعضی سالها هزینه تامین واکسن بر عهده دولت بوده است، اما امسال تنها هزینه دستمزد بر عهده بخش دولتی است که همین مساله می تواند زمینه ای برای افزایش بیماری تب برفکی و بروز کانون های بیشتر در کشور باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس می گوید که بیماری تب برفکی در کشور ما و استان فارس هنوز بطور کامل کنترل نشده است.

وی با اشاره به اینکه شیراز به دلیل میزبانی شایسته در ده سال گذشته باز بعنوان میزبان این نشست در سال جاری انتخاب شده است، اضافه کرد: این نشست به صورت دوره ای و سالانه در کشورهای مختلف برگزار می شود که کشورهای مختلف در قالب برگزاری این نشست تجارب خود را در مقابل بیماری تب برفکی با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
1
یکی نیست بگه نمیخواد همایششششش برگزار کنید همینکه ....... زدید تو اینده همکارانتون بسه با این حقوق خراب.کاش تب برفکی تمام دامها رو نابود کنه تا قدر بدونن اونوقت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
5
چه همایشیه که یک نفر از روسای دامپزشکی شهرستانها و یا کارشناسان مبارزه شهرستانها دعوت نکردن.کیو میخوان بروز کنن ....................... زحمتش مال کارشناسان شهرستانه ماموریتو خارجو همایشو سمینارو و.... مال دوستان ....... اداره کله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بیچاره کارشناسان شهرستان ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
3
برن اساسی کار کنند ................ حق و حقوق بچه ها رو بهشون بدین نیخوان سمینار و همایش و کنگره برین ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
احسنت
نظر شما
ادامه