کد خبر: ۴۷۵۴۹


براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت حیوانات  (OIE)، پرورش دهندگان در ۴۵ کشور همچنان از آنتی بیوتیک ها برای بهبود رشد حیوانات استفاده می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، با وجود هشدارهای متخصصان بهداشت و ممنوعیت مصرف آنتی بیوتیک ها برای بهبود رشد حیوانات در بسیاری از نقاط جهان، هنوز پرورش دهندگان از آن استفاده می کنند.

از ۱۵۵ کشوری که گزارش شان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در OIE در زمینه استفاده از داروها در مزارع پرورش دام، به روز رسانی شده است، ۴۵ کشور اعلام کرده اند که برای پیشگیری از ابتلا به عفونت ها و بهبود رشد از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند.

همچنین در میان این کشورها، ۱۲ کشور اعلام کرده اند، از داروهایی که با عنوان کلستین شناخته می شوند، به عنوان یک بهبوددهنده رشد استفاده می کنند.

استفاده از آنتی بیوتیک ها برای بهبود رشد حیوانات به دلیل ایجاد مقاومت های دارویی در انسان از سال ۲۰۰۶ در اتحادیه اروپا و از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده امریکا ممنوع شده است.

گزارش OIE نشان می دهد که از این ۴۵ کشور، ۱۸ کشور در آمریکا، ۱۴ کشور در آسیا و اقیانوسیه و ۱۰ کشور در آفریقا از آنتی بیوتیک ها برای ارتقای رشد استفاده می کنند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این اقدام بسیاری از داروهایی را که امروز برای انسان و حیوان مورد استفاده قرار می گیرند، با ریسک مواجه می کند.


 
نظر شما
ادامه